2019-05-22, 19:08
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Men vad är alternativet?

Hade du tänkt att Dortmund m.fl. bara skulle stå vid sidan av och se på när jätten Glufs-Glufs närmast förnedrar dem år efter år genom att ta fram maskingeväret - den stora plånboken - och ge deras bästa spelare "offers they can't refuse"?

Ska de slå sig för bröstet och berömma sig själva för att vara lite finare än bayrarna, med en högre moral, och se både titlar och spelare gå dem förbi, eller ska de anpassa sig till den bistra verkligheten och spela efter samma (nåja) regler?
Du har verkligen satt på dig offerkoftan, att du bara orkar gråta hela jävla tiden.
Citera
2019-05-22, 20:10
Medlem
Citat:
Men vad är alternativet?

Hade du tänkt att Dortmund m.fl. bara skulle stå vid sidan av och se på när jätten Glufs-Glufs närmast förnedrar dem år efter år genom att ta fram maskingeväret - den stora plånboken - och ge deras bästa spelare "offers they can't refuse"?

Ska de slå sig för bröstet och berömma sig själva för att vara lite finare än bayrarna, med en högre moral, och se både titlar och spelare gå dem förbi, eller ska de anpassa sig till den bistra verkligheten och spela efter samma (nåja) regler?
Hur tänker du nu? citerade du fel kanske? Jag skriver att jag håller med dig. Det är konstigt att förvänta sig att man inte köper spelare från sin egna liga osv. Jag är själv Dortmundare.
Citera
2019-05-22, 21:21
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Hur tänker du nu? citerade du fel kanske? Jag skriver att jag håller med dig. Det är konstigt att förvänta sig att man inte köper spelare från sin egna liga osv. Jag är själv Dortmundare.

Du skrev att det var hyckleri att konstatera det självklara att Bayern i kraft av sin position och sina pengar under många år har ägnat sig åt att köpa upp konkurrenternas bästa spelare. Dortmund och resten har inte möjlighet att göra det omvända, men då kan de själva åtminstone köpa från klubbar på samma nivå. Som sagt, vad är alternativet? Ingen tackar en klubb som bara satsar på egna produkter och Zweite-spelare till priset av uteblivna framgångar. Det innebär inte att man bortser från att FC Bayerns agerande är i en klass för sig.
Senast redigerad av ingetbranick 2019-05-22 kl. 21:31.
Citera
2019-05-22, 21:31
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Du har verkligen satt på dig offerkoftan, att du bara orkar gråta hela jävla tiden.

Om det är nån som grinar så är det väl du, som tycks ta varje litet uns av kritik eller gliringar som ett angrepp mot dig personligen. Nu har ni sju raka, då kan du väl vara lite generös och låta oss icke-röda få idka lite sorgebearbetning och sura lite. "Den som är väldigt stark måste också vara väldigt snäll", som Bamse brukar säga. Det borde ni bayrare tänka på
Citera
2019-05-22, 22:44
Medlem
Citat:
Du skrev att det var hyckleri att konstatera det självklara att Bayern i kraft av sin position och sina pengar under många år har ägnat sig åt att köpa upp konkurrenternas bästa spelare. Dortmund och resten har inte möjlighet att göra det omvända, men då kan de själva åtminstone köpa från klubbar på samma nivå. Som sagt, vad är alternativet? Ingen tackar en klubb som bara satsar på egna produkter och Zweite-spelare till priset av uteblivna framgångar. Det innebär inte att man bortser från att FC Bayerns agerande är i en klass för sig.
Jag konstaterade att det är hyckleri att skylla och gnälla på bayerns uppköpande av konkurrens nu när vi och andra gör det samma.

Inte att vi gör det i samma nivå eller lika länge, men att vi har liknande approach så det är kasta sten i glashus i dagsläget.

Så vad gäller alternativen osv är whatever. Jag callar-out hyckleriet på folk som ignorerar sina egna handlingar och gnäller på bayerns. Inget annat.
Citera
2019-05-23, 06:20
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Om det är nån som grinar så är det väl du, som tycks ta varje litet uns av kritik eller gliringar som ett angrepp mot dig personligen. Nu har ni sju raka, då kan du väl vara lite generös och låta oss icke-röda få idka lite sorgebearbetning och sura lite. "Den som är väldigt stark måste också vara väldigt snäll", som Bamse brukar säga. Det borde ni bayrare tänka på

Puss på dig.

Det Dortmund ska ha en eloge för är deras ofta mycket smarta värvningar i alla fall sett till pris.

Hoppas att dom får behålla stora delar av truppen då kommer dom likt denna säsong bli ett hot hela vägen, tycker dock att dom levt för mycket på att Reus ska prestera utan honom är dom svaga.

Sen vet vi att hade dom vunnit derbyt mot Schalke så hade titeln varit klar.
Citera
2019-05-23, 14:40
Medlem
Citat:
Puss på dig.

Det Dortmund ska ha en eloge för är deras ofta mycket smarta värvningar i alla fall sett till pris.

Hoppas att dom får behålla stora delar av truppen då kommer dom likt denna säsong bli ett hot hela vägen,tycker dock att dom levt för mycket på att Reus ska prestera utan honom är dom svaga.

Sen vet vi att hade dom vunnit derbyt mot Schalke så hade titeln varit klar.
Hahaha jag har fan gnällt i bvb forum om exakt samma sak. Lite som förra årets DIF med Mrabti. Vi är för beroende av 1 enda spelare. Det är riktigt farligt. Det är också varför jag är tvärnöjd med Brandt värvningen för han kommer kunna lira samtidigt som Reus men även kunna vara lite av en ersättare när Reus inte spelar.
Citera
2019-05-23, 16:48
Medlem
Bloodzeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Hahaha jag har fan gnällt i bvb forum om exakt samma sak. Lite som förra årets DIF med Mrabti. Vi är för beroende av 1 enda spelare. Det är riktigt farligt. Det är också varför jag är tvärnöjd med Brandt värvningen för han kommer kunna lira samtidigt som Reus men även kunna vara lite av en ersättare när Reus inte spelar.
Vad händer med Paco? En forward/striker måste väl vara topp prioritet ändå?

Märkligt att man är så beroende av Reus när han är så skadedrabbad.
Citera
2019-05-23, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodzeed
Vad händer med Paco? En forward/striker måste väl vara topp prioritet ändå?

Märkligt att man är så beroende av Reus när han är så skadedrabbad.

Vi kikar på anfallare men det verkar inte vara SUPER prio. Tror vi kommer testa Isak i sommar fönstret som tidigare rapporterat av bvb camps och känna efter lite där om han kan bli en rotationsspelare för Paco.

Men Paco är bäst som supersub och han har konstanta proble med att vara fit och hel.

Götze som falsk 9a är ju ett alternativ med men Isak är en bättre 9a imo.

Ja Reus är helt enkelt SÅ bra och SÅ tongivande. Absolut världsklass när han är hel.
Citera
2019-05-23, 19:41
Medlem
motvalls avatar
Frågan jag ställer mig är vad som ska ske med de offensiva spelare i BVB som redan finns, när nu både Brandt och lillebror Hazard ansluter. Man har ju även Isak på ingång.

Schürrle lär väl försvinna (utlånad nu) liksom Sancho till PL men så finns ju Phillips, Bruun Larsen, Dahoud och Götze som börjar kännas överflödiga. Kagawa är väl såld till Turkiet? Witsel och Delaney bör sitta säkrare. Dortmund har ett helt galet antal offensiva mittfältare i sin trupp. Dessutom brukar man kunna fylla på från egna led.

I mina ögon borde man i första hand stärka upp laget defensivt inte offensivt. Nico Schultz känns däremot klockren, tvåvägsspelare på en kant.
Citera
2019-05-23, 19:55
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Frågan jag ställer mig är vad som ska ske med de offensiva spelare i BVB som redan finns, när nu både Brandt och lillebror Hazard ansluter. Man har ju även Isak på ingång.

Schürrle lär väl försvinna (utlånad nu) liksom Sancho till PL men så finns ju Phillips, Bruun Larsen, Dahoud och Götze som börjar kännas överflödiga. Kagawa är väl såld till Turkiet? Witsel och Delaney bör sitta säkrare. Dortmund har ett helt galet antal offensiva mittfältare i sin trupp. Dessutom brukar man kunna fylla på från egna led.

I mina ögon borde man i första hand stärka upp laget defensivt inte offensivt. Nico Schultz känns däremot klockren, tvåvägsspelare på en kant.

--------Bürki--------
Hakimi - Akanji - Diallo - Schultz
------Witsel------
Sancho - Brandt - Reus - Hazard
--------- Götze ---------

Möljig startelva Paco naturlig supersub
Citera
2019-05-23, 20:10
Medlem
motvalls avatar
Citat:
--------Bürki--------
Hakimi - Akanji - Diallo - Schultz
------Witsel------
Sancho - Brandt - Reus - Hazard
--------- Götze ---------

Möljig startelva Paco naturlig supersub
Hakimi är väl på lån från Real? Sancho är jag övertygad de kommer sälja till PL för dyra pengar.

Men en otroligt stark elva offensivt, men defensiven då? Något som framförallt behövs i Europaspelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in