2018-08-01, 05:21
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Två män greps efter en polisjakt i Skåne under natten mot onsdagen.

Enligt uppgift har ett misstänkt föremål hittats i männens bil och polisen har spärrat av i väntan på bombtekniker.

Citat:
Aftonbladet har i flera timmar sökt polisens regionledningscentral. Jourhavande förundersökningsledare på polisen i Lund, Mats Persson, kan inte kommentera uppgifterna om ett misstänkt föremål i bilen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BJXGq9/tva-gripna-efter-polisjakt--uppgifter-om-misstankt-bomb

Polisen som vägrade svara...

Citat:
Efter en polisjakt kunde en hundpatrull från Lundapolisen gripa två misstänkta bombmän i ett grönområde invid Vassvägen i Burlöv vid 02-tiden i natt. Kort tidigare hade de två kraschat med sin bil vid Staffanstorpsvägen.

Citat:
I den kraschade bilen fann polisen en bomb och ett större område spärrades av i väntan på bombtekniker. Under jakten på de misstänkta bombmännen stängdes väg 11 av helt för trafik. I nuläget är det oklart varför männen körde runt med en bomb mitt i natten.

Bilder på GM:
http://www.pppress.se/nyhet/misstankta-bombman-gripna-efter-polisjakt-i-burlov-i-natt/

Någon som vet något mer?

Burlöv är en kommun som ligger mellan Lund och Malmö.
Citera
2018-08-01, 05:34
Medlem
LucNNs avatar
Antingen gängfolk, muslimska terrorister, eller någon sorts marxistisk performance artistgrupp som vill utmana normer kring vägsäkerhet. Det är mitt “bet”.

Dom haffade inte snubbarna, va?
Citera
2018-08-01, 05:36
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Dom haffade inte snubbarna, va?
Två gripna. Bilder på dem i länkarna.
Citera
2018-08-01, 05:39
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Två gripna. Bilder på dem i länkarna.

Vet inte hur jag missade det. Har till och med druckit mitt kaffe så ingen ursäkt där. Men tack!
Citera
2018-08-01, 05:45
Medlem
LucNNs avatar
Skägg osv. får mig att tro att polisen haffat en terrorcell. Om så: har det samband till den efterrätningen jänkarna gav efter deras nyliga likvidering av en svensk terrorcell i Levanten?
Citera
2018-08-01, 06:15
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Bomben i Burlöv Hej! Jag lärde mycket av dig! En arab på 50 år, kan inte vara terorist, va? Vill inte göra sånt själv.

Förlåt, det låter ju rätt läskigt faktiskt, men vad skulle man möjligen villa bomba i Burlöv?
Citera
2018-08-01, 06:49
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Bomben i Burlöv Hej! Jag lärde mycket av dig! En arab på 50 år, kan inte vara terorist, va? Vill inte göra sånt själv.

Förlåt, det låter ju rätt läskigt faktiskt, men vad skulle man möjligen villa bomba i Burlöv?

En arab på 50 kan mycket väl vara terrorist, så klart. Sen kanske han bara fraktade bomben till någon plats för senare använding av en Annan på Annan plats.
Citera
2018-08-01, 07:21
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BJXGq9/tva-gripna-efter-polisjakt--uppgifter-om-misstankt-bomb

Polisen som vägrade svara...

Bilder på GM:
http://www.pppress.se/nyhet/misstankta-bombman-gripna-efter-polisjakt-i-burlov-i-natt/

Någon som vet något mer?

Burlöv är en kommun som ligger mellan Lund och Malmö.

Ser onekligen ut som GM är vit.
Citera
2018-08-01, 07:27
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Polispatrull skall stoppa och kontrollera en personbil på väg 11, varpå bilen kör från platsen. Vid Stora Bernstorps industriområde krockar bilen och två män springer från fordonet. De kan emellertid fångas in med hjälp av sök med hund i närliggande område. I bilen anträffas ett misstänk farligt föremål av explosiv karaktär och nationella bombskyddet tillkallas för vidare kontroll. En radie av ca 300m spärras av under arbetets gång.

Avspärrningen hävs kl 04.42 då föremålet är säkrat. Polispatrull finns på plats för bevakning av fordonet i väntan på tekniker som är på väg till platsen.

06.00: Bilen tas i beslag för vidare teknisk undersökning.

Två män är gripna misstänkta för försök till allmänfarlig ödeläggelse och brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2018/augusti/1/01-augusti-01.24-kontroll-personfordon-burlov/

Kommer från Staffanstorpshållet på väg mot Malmö?
Citera
2018-08-01, 07:38
Medlem
Dequiallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Skägg osv. får mig att tro att polisen haffat en terrorcell.
För att skägg är så förbannat jävla ovanligt bland övriga befolkningen menar du?
Vart har du varit det senaste årtiondet?
Citera
2018-08-01, 07:42
Medlem
RobotEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Ser onekligen ut som GM är vit.

Tycker jag inte. Kolla på bilden där det upprivna byxtyget hänger. Ser ut som en arab/mulat.
Citera
2018-08-01, 07:55
Moderator
Chantres avatar
Ser ju ut som om de har svängt av väg 11 in mot Stora Bernstorps köpcentrum och kraschat ganska omedelbart efter detta ungefär där Hornbach ligger.

Tycker inte det låter som några personer som är väl bevandrade i den lokala geografin. De kör ju mer eller mindre mot Toftanäs polisstation som ligger ett par hundra meter bort från Hornbach. Har de otur är insatsstyrkan på kaffepaus där. Låter mera som om bovarna Dunder-Karlsson och Blom varit i farten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in