2018-07-31, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Den frågan känns inte alls aktuell nu.

Mer intressant; När peakar SD? Och vart är den bortre gränsen? 30%, 40%?

Och om Åkesson sitter kvar och inte konverterar till muslim så kan jag inte alls se att SD skulle kollapsa. Möjligtvis minska gradvis framöver.
Allt hänger på den allsmäktige Åkesson.
Kommer han leverera för SDarna?
Eller var det bara ett spel för galleriet hela tiden.
Citera
2018-07-31, 17:19
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
När de hamnar i regeringsställning och lägger sig platt för de andra regeringspartierna/går med på oacceptabla "kompromisser" vilket får deras väljare att straffa dem hårt. Så länge de är utanför regeringen kommer de nog aldrig att kollapsa.

Du TROR att SD kommer att göra det du skriver,det ska du nog inte vara så säker på.
Jag TROR att andra partier kommer att söka stöd från SD för att kunna regera
En regering med S och M som det svamlats om är uteslutet, OM nu inte M vill bli ett 10 % parti i framtiden.
Citera
2018-07-31, 17:24
Medlem
Imalosers avatar
Jag har ingen lojalitet mot SD mennde har den enda ledare med ryggrad som säger sanningen. Så länge så är fallet är de mitt parti. Osannolikt att något annat parti i riksdagen nånsin får tillbaka mitt förtroende.
Citera
2018-07-31, 17:30
Medlem
LillaflickanPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
Jag tror inte att SD kommer och kollapsa direkt. Där imot så kommer dom att få igenom mer och mer av sin politik. Och då kommer det inte finnas så mycket anledning att rösta på SD längre. Det är bara och kolla vilken total förändring som skett under dom senaste 4åren inom migrationspolitiken. Inom 4 år tror jag att vi massutvisar folk som inte längre har skydds behov syrier irakier iranier och alla länder där det inte är regelrätt krig. Alla dom kommer få sätta sig på ett plan hem igen. Det kanske låter otroligt idag men det är rätt lågiskt igenkligen. Majoriteten av oss svenskar vill inte ha dom här.
Dem med PUT eller svenskt medborgarskap ( som delas ut som biobiljetter) kan man knappst tvinga iväg. Däremot kan man börja ställa krav på motprestation för försörjningsstöd. Vid grova brott kan man överväga att återkalla medborgarskapet och utvisa - oavsett vad EU eller FN tycker.
Det tycker iaf denna lilla PK-fröken.
Citera
2018-07-31, 17:38
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaflickanPK
Dem med PUT eller svenskt medborgarskap ( som delas ut som biobiljetter) kan man knappst tvinga iväg. Däremot kan man börja ställa krav på motprestation för försörjningsstöd. Vid grova brott kan man överväga att återkalla medborgarskapet och utvisa - oavsett vad EU eller FN tycker.

att dra in medborgarskap vid brottslighet är inte en framkomlig väg (efter vilka brott då? Landsförräderi, eller?), i varje fall inte ifall de inte har dubbla medborgarskap. Annullera medborgarskap går nog bättre.
Senast redigerad av Epimanes 2018-07-31 kl. 17:40.
Citera
2018-07-31, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LillaflickanPK
Du tycker väldigt klent.
Det finns en anledning till varför det ser ut som det gör.
Folk tänker för klent.

Lilla landet lagom, ett fascistiskt skithål.
Citera
2018-07-31, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Finns det självklara arvtagare i de andra partierna eller är det kollaps som gäller där med?

Göran Perssons utrensningar i socialdemokratin gjorde det extremt svårt att hitta efterträdare, det blev först en Mona Sahlin, sedan en Håkan Juholt och sedan tog man in en Stefan Löfven från IF Metall.

Moderaterna genomgick samma process under Ruinfält och gav sedan tronen till sin kompis Anna Kindben. Båda dessa kommer ha svårt att hitta nya ledare som driver partiet framåt.

Vad gäller socialdemokraterna är väl kollaps ett lämpligt ord för att beskriva vad som har skett de senaste 15 åren?
Citera
2018-07-31, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Ja, i en bunt kommuner röstar du på en eller fler tomma stolar om du röstar på SD. Absolut intressant.

Närmare detaljer om var tack? Afs kommer givetvis att plocka åt sig Sd väljare 5-10% men resten 20-25% blir nog kvar. Om inte PK faller senast nästa val, så bildas det nog ett Röd-SD också som tar häften av V och hälften av S.

De som är invandringsvänliga kommer att jagas som mårdhundar i skogarna.
Citera
2018-07-31, 17:48
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Det här konstanta SD-hatandet på sistone från de riktiga Swärjevännerna i AfS känns som en psyop orkestrerad av vänstern för att skapa interna stridigheter bland oss.
Senast redigerad av -SchmergliN- 2018-07-31 kl. 18:33.
Citera
2018-07-31, 17:58
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Du tycker väldigt klent.
Det finns en anledning till varför det ser ut som det gör.
Folk tänker för klent.

Lilla landet lagom, ett fascistiskt skithål.

Där träffar du helt rätt ”ett fascistiskt” skithål.
Fascismen i Sverige utgörs av att den alla svenskarna, sen stora skattebetalande massan måste ha en bestämd åsikt för att accepteras i samhället.
Den åsikten är ”öppna era hjärtan” ”jag flög över Sverige” ”alla kan komma” ”refugees welcome” och märks när en ung medborgare kan stoppa en hel flight med hänvisning till att det är generalfel att utvisa en afghansk medborgare, som fått avslag, som är en brottsling.

Så kryper fascismen likt en mördarsnigel in i en nation. Och den är här nu, i Sverige, idag.

Mina åsikter är förbjudna i Sverige. Fascistlandet som leker demokrati mot omvärlden för att några eländiga personer som låtsas vara ansvarstagande politiker hamnat på fel plats.

Avgå. Ni fascister nekar alla oliktänkande makten deras röst är tänkt att inneha. Makten den rösten skulle haft i en äkta demokrati.
Citera
2018-07-31, 17:58
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Kollapsar? Nej nej, SD kommer ersätta S.
Citera
2018-07-31, 18:01
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Du är en sån som köper när marknaden är ATH.

Så kan man väl se det, eller så är jag helt enkelt en sån där konstig typ som inte tror på en stundande snöstorm när det är 30 grader varmt.

Det är uppenbart att vissa inte har någon högre önskan än att det ska gå dåligt för SD, men även om man förstås kan ha den åsikten så får man väl skilja lite på eget önsketänkande och hur saker och ting faktiskt ser ut i verkligheten.

Tror någon på fullt allvar att SD kommer att falla samman inom den nära framtiden? Finns det något som tyder på det? Vad i sådana fall? Stödet för partiet har som sagt aldrig varit större och även om jag inte har någon direkt insyn i partiet tycks det inte pågå några större interna strider för tillfället.

Vad som händer den dagen Åkesson avgår är kanske en annan femma, men det finns väl inget som pekar på att han skulle ha några sådana planer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in