2026-09-27, 12:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsbulle
Något jag reagerade på i senaste videon var att hon för det första fick, tog emot och öppnade födelsedagspresenter samt att hon mot slutet av video säger:

"(...) Och jag tackar er alla som skickade grattishälsningar till mig igår. Jag fick fem stycken." *stort leende*
"Det var najs. Fem personer kom ihåg mig. Det var jättesnällt, jag blev jätteglad."

Hon har vid flera tillfällen tidigare varit väldigt tydlig med att hon som Jehovas vittnen inte firar högtider eller födelsedagar. De får inte ta emot eller ge födelsedagspresenter, grattishälsningar eller på något annat sätt fira att de eller andra fyller år. Hon har heller inte firat varken sin dotter eller pappa när de fyllt år vad jag förstått. Mer än att hon sagt "idag fyller xx år".

Det är jättefint att hon blev uppmärksammad och fick paket men det går samtidigt helt emot hennes tro som hon varit så öppen och strikt med. Som tex när hon är på sjukhuset och inte får ta emot blod.

Hon ljuger om allt hon borde sitta i fängelse utan tillgång till internet.
Citera
2026-09-28, 16:10
Medlem
Jag förstår fortfarande inte hur hon konstant kan vara i behov av pengar? ”Privata skulder” heter det, men vad är det hon lånat pengar till från början? Med tanke på hur ofta hon tigger Swish lär hon ha fått in några slantar, men det tycks inte ha hjälpt situationen. Hur kan hon lägga så mycket på mediciner osv men aldrig nå maxbelopp för högkostnadsskydd/frikort? Det går inte ihop för mig. Har hon gett någon rimlig förklaring över situationen?

Vad tror ni att hon lägger alla sina pengar på? Finns det några belägg för att det skulle kunna handla om alkohol/substansmissbruk? Spelberoende?
Citera
2026-09-28, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltgurka77
Jag förstår fortfarande inte hur hon konstant kan vara i behov av pengar? ”Privata skulder” heter det, men vad är det hon lånat pengar till från början? Med tanke på hur ofta hon tigger Swish lär hon ha fått in några slantar, men det tycks inte ha hjälpt situationen. Hur kan hon lägga så mycket på mediciner osv men aldrig nå maxbelopp för högkostnadsskydd/frikort? Det går inte ihop för mig. Har hon gett någon rimlig förklaring över situationen?

Vad tror ni att hon lägger alla sina pengar på? Finns det några belägg för att det skulle kunna handla om alkohol/substansmissbruk? Spelberoende?
Hon har ju redan gått ut med att hon har varit alkoholist som ung, tror fortfarande hon är. Sluddrar till och från, skriver osammanhängande saker på story. Samt även dottern har sagt att hon drack mycket när hon bodde hemma

Hade inte varit förvånad om hon är spelberoende med, att hon tror att hon ska vinna stor beloppet en dag
Citera
2026-09-28, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameljoint07
Hon har ju redan gått ut med att hon har varit alkoholist som ung, tror fortfarande hon är. Sluddrar till och från, skriver osammanhängande saker på story. Samt även dottern har sagt att hon drack mycket när hon bodde hemma

Hade inte varit förvånad om hon är spelberoende med, att hon tror att hon ska vinna stor beloppet en dag

Jaha där ser man, hade helt missat det. Vet du när hon gick ut med det?
Vem tror du köper alkohol till henne? Gamla pappan?
Citera
2026-09-28, 20:50
Medlem
Citat:
Minns faktiskt inte, har för mig att det var i en gammal yt video hon sa de i.
Skulle inte förvåna mig om hon skicka ner pappan till bolaget
Eller om hon gör hembränt inne på toan
Citera
2026-09-29, 06:37
Medlem
Hon var ju rätt så packad i en livesändning för några år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av Kameljoint07
Minns faktiskt inte, har för mig att det var i en gammal yt video hon sa de i.
Skulle inte förvåna mig om hon skicka ner pappan till bolaget
Eller om hon gör hembränt inne på toan
Citera
2026-09-29, 09:40
Medlem
Citat:

Ytterligare en stark källa till det är hennes exmake, pappan till issy, som också skrivit om det i den här tråden. Han beskrev en händelse när de var tillsammans då hon blev akut inlagd för att hon aldrig åt och bara söp konstant. Hon ville då slita slangarna från hennes armar för hon trodde att de pumpade henne full i kalorier och att hon skulle bli fet.
Citera
2026-09-29, 13:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kattenmusen10tusn
Ytterligare en stark källa till det är hennes exmake, pappan till issy, som också skrivit om det i den här tråden. Han beskrev en händelse när de var tillsammans då hon blev akut inlagd för att hon aldrig åt och bara söp konstant. Hon ville då slita slangarna från hennes armar för hon trodde att de pumpade henne full i kalorier och att hon skulle bli fet.

Hur kan du va säkert på att det var hennes exmake och att det är sanningen?! ...
Citera
2026-09-29, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellerina
Hur kan du va säkert på att det var hennes exmake och att det är sanningen?! ...

Han har varit väldigt aktiv här plus att han har bildbevis. Bara att söka i tråden.

Sen har juvelen själv erkänt att hon haft problem med alkohol, även hennes dotter har gått ut med samma information.

Sen angående ätstörningen så har exmaken berättat om att hon bara kräktes upp allt hon åt redan då och jag menar, se på henne. Enormt svullet huvud/halsmandlar, fått byta ut alla tänder och väger lika mycket som en våtservett. Plus att hon har jätteproblem med sina kaliumvärden. Alla är extremt typiska och vanliga symptom på bulimi.
Citera
2026-09-29, 14:17
Avstängd
Citat:
Han har varit väldigt aktiv här plus att han har bildbevis. Bara att söka i tråden.

Sen har juvelen själv erkänt att hon haft problem med alkohol, även hennes dotter har gått ut med samma information.

Sen angående ätstörningen så har exmaken berättat om att hon bara kräktes upp allt hon åt redan då och jag menar, se på henne. Enormt svullet huvud/halsmandlar, fått byta ut alla tänder och väger lika mycket som en våtservett. Plus att hon har jätteproblem med sina kaliumvärden. Alla är extremt typiska och vanliga symptom på bulimi.

Ok då har vi ju svaret då och behöver inte spekulera i det mer varför hon ser ut som hon gör. Förstår inte hur länge hennes kropp orkar med det levnadssättet. När hon ser sig i spegeln så ser hon en tjockis typ.
Citera
2026-09-29, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellerina
Ok då har vi ju svaret då och behöver inte spekulera i det mer varför hon ser ut som hon gör. Förstår inte hur länge hennes kropp orkar med det levnadssättet. När hon ser sig i spegeln så ser hon en tjockis typ.

Otroligt tragisk och hjärtskärande att se en människa dö i realtid och inte kunna göra något. Hon måste sluta ljuga för sig själv och alla andra och prioritera hjälp. För det finns att få, men då måste man vara villig att ta den och vara ärlig med sig själv.
Citera
2026-09-29, 14:56
Medlem
Citat:

Fattar inte hur hon lever helt ärligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in