2022-10-15, 20:56
Medlem
Om man bortser från Issys ordförråd, som har brister, så jävlar vad jag blev glad av den sista filmen. Såna där fuck off videos glädjer mig, i det här fallet. Klart sevärd.
Citera
2022-10-15, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om man bortser från Issys ordförråd, som har brister, så jävlar vad jag blev glad av den sista filmen. Såna där fuck off videos glädjer mig, i det här fallet. Klart sevärd.
Issys bristande ordförråd är lite gulligt.

Men ja, jag har ingen anledning att tro att Jewels utsätter henne för fysiskt våld. Däremot är det väl det känslomässiga våldet uppenbart och har varit i många år. Det kan inte ens du neka till. Ingen tonåring ska behöva se sin mamma agera och reagera som Jewels gör och har gjort sedan Issy var barn.
Men en orosanmälan är naturligtvis helt onödig i sammanhanget.
Citera
2022-10-15, 23:05
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Gillade denna video så jag länkar den
https://youtu.be/2uA77lOzbCk
Jag är också emot folk som anmäler
Håller med.. Äckligt.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2022-10-15 kl. 23:46.
Citera
2022-10-22, 14:14
Medlem
Isabelle lade nyss ut och frågade om någon vill köpa bilder/videos från henne på Snapchat. Hon skrev så här:

"Köp bilder/videos via swish?? Of finns också. Av mig alltså" (Of = Onlyfans)

Får väl hoppas på att detta är ett skämt. Men om det inte är det så är ju frågan om Jewels vet om detta.
Detta är väl ett snabbt sätt att få in lite snabba pengar, men men.

Får väl se vad som händer efter detta
Citera
2022-10-22, 14:31
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaffeltruckN
Isabelle lade nyss ut och frågade om någon vill köpa bilder/videos från henne på Snapchat. Hon skrev så här:

Får väl hoppas på att detta är ett skämt. Men om det inte är det så är ju frågan om Jewels vet om detta.

Och hur många är förvånade? Snart 20 år gammal och har knappt ens påbörjat gymnasieutbildningen, diagnoser upp över öronen, uppenbar missbruksproblematik...
Citera
2022-10-22, 17:07
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Och hur många är förvånade? Snart 20 år gammal och har knappt ens påbörjat gymnasieutbildningen, diagnoser upp över öronen, uppenbar missbruksproblematik...

Detta förvånar mig
Men visst.. Hon hänger väl på trenden så varför inte.
Citera
2022-10-22, 17:18
Medlem
esetts avatar
Citat:

Jewels vill ju flytta igen, så stålarna måste in. Hon helt klart medveten om det.
Citera
2022-10-22, 18:37
Medlem
Citat:

Känns faktiskt som ett skämt. Isabelle är väl inte "sån"? Jewels däremot hade förmodligen lätt kunnat göra så.
Citera
2022-10-22, 19:24
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekropp
Känns faktiskt som ett skämt. Isabelle är väl inte "sån"? Jewels däremot hade förmodligen lätt kunnat göra så.
Varför skulle hon inte vara sån? Vad tyder på att hon inte är sån? Daddy issues, inga skills, ingen utbildning, lärt sig mygla sedan barnsben av sin mamma, psykisk ohälsa, missbruksproblematik, ...
Citera
2022-10-22, 20:52
Medlem
Citat:
Varför skulle hon inte vara sån? Vad tyder på att hon inte är sån? Daddy issues, inga skills, ingen utbildning, lärt sig mygla sedan barnsben av sin mamma, psykisk ohälsa, missbruksproblematik, ...
Främst för att hon under senare år blivit ganska privat av sig. Hon vill inte svara på några frågor av privat natur, däremot pressar Jewels henne ofta att göra det.
Hon har ju heller ingen aura av att vilja visa sig lättklädd, tvärtom. Hon ogillar uppmärksamhet och att stå i centrum, pratar ju knappt på lives om hon inte får en fråga. Hon blir obekväm av komplimanger och verkar se ner på sig själv och sitt utseende.
Citera
2022-10-22, 20:55
Medlem
Citat:
Missbruksproblematik är väl att ta i? Syftar du på att hon rökte på under hvb-tiden? Gjordes väl främst för att passa in och "få vara med", och kanske för att ta igen för den tidigare sociala isoleringen och bristen på tonårsliv.
Citera
2022-10-22, 22:39
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Främst för att hon under senare år blivit ganska privat av sig. Hon vill inte svara på några frågor av privat natur, däremot pressar Jewels henne ofta att göra det.
Hon har ju heller ingen aura av att vilja visa sig lättklädd, tvärtom. Hon ogillar uppmärksamhet och att stå i centrum, pratar ju knappt på lives om hon inte får en fråga. Hon blir obekväm av komplimanger och verkar se ner på sig själv och sitt utseende.
Det handlar mer om att inte vilja sitta på Youtube med sin konstiga mamma dagarna i ända, särskilt eftersom hon inte själv får några pengar av det. Hon är myndig nu och vill helt uppenbart bryta sig fri från hennes konstiga mammas grepp.

Citat:
Missbruksproblematik är väl att ta i? Syftar du på att hon rökte på under hvb-tiden? Gjordes väl främst för att passa in och "få vara med", och kanske för att ta igen för den tidigare sociala isoleringen och bristen på tonårsliv.
Det är naivt att tro att hon tog några haschbloss när det passades runt på de konstiga hemmafesterna hon "avvek" till med sina hvb-vänner. Alla ungar i hennes ålder poppar centralstimulerande medel som om det vore energidryck, sen delar de en holk när festen börjar varva ner, sen en lina eller två av någon krossade adhd-medicin, sen några bens för att kunna somna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in