2019-07-29, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bowlingjocke
Frisör hade väl ändå varit ett yrke för Jewels?

Jag har ju klippt mig själv många gånger. Det är svårt något så jävulst i nacken. Och då tar jag allt med maskinen. Håller inte på med frisyrer jag inte. Så är lite impad. Men jag skulle ju hellre gå till frisör. Har ju till och med börjat raka mig hos barberaren.
Citera
2019-07-29, 02:29
Medlem
vigilante99s avatar
jewels hair looks great.....
Citera
2019-07-29, 10:08
Medlem
Nu när Izzy fyllt 15 så kan hon väl ha ett eget bankkonto? Känns tveksamt att mamman klarar av att avsätta swishbidragen till en dator.
Citera
2019-07-29, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
För runt två år sedan när den ljudupptagningen gjordes som Rask spelade upp ja, då hade Issy varit i något slag av psykos. Informationen om den har vad jag kan minnas varit dålig. Vet inte om den är självdiagnoserad eller fastställd av BUP i Västerbotten ens.
Hur vet man detta?
Citera
2019-07-29, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bowlingjocke
Frisör hade väl ändå varit ett yrke för Jewels?
Förstår inte varför hon ska tjuras med att ha lugg, för att dölja rynkor i pannan? Hon ser så sjukt mkt äldre ut pga luggen, rynkor är ingenting i jämförelse.
Citera
2019-07-29, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borrmaskin124
Hur vet man detta?

Familjen har sagt det.
Citera
2019-07-29, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Nu när Izzy fyllt 15 så kan hon väl ha ett eget bankkonto? Känns tveksamt att mamman klarar av att avsätta swishbidragen till en dator.

Nu upplevde jag det som att det där med datorn inte är något spikat. Eftersom en dator kostar långt mer än vad de har tänkt sig, vilket de verkade inse under liven. Så tror inte det kommer behövas förändras av den orsaken. Och vilket fall som helst tror jag de satsar på hyran först.
Citera
2019-07-29, 12:19
Medlem
Citat:
Nu upplevde jag det som att det där med datorn inte är något spikat. Eftersom en dator kostar långt mer än vad de har tänkt sig, vilket de verkade inse under liven. Så tror inte det kommer behövas förändras av den orsaken. Och vilket fall som helst tror jag de satsar på hyran först.

Nu ingår ju hyran i socialbidragsnormen, men uppenbart har de ekonomiska bekymmer ändå. Det jag undrar över är hur mycket av bidragen som går till att förgylla Izzys tillvaro. På inspelningen där Jewel skällde på Izzy tycker jag det framkom att Jewel tänker på sig själv i första hand och det kanske inte direkt är då lockande att sponsra nån som skäller som en psykopatisk bandhund på sitt barn.
Citera
2019-07-29, 12:34
Medlem
Citat:
Familjen har sagt det.

Lögnaren till morsa har sagt det..
De har haft en video om ljudupptagningen. De sa att de bråkade, att Issy också sa elaka saker ibland osv.
Numera borttagen.
Inget om psykos i den videon.

Oavsett anledning säger du inte så till ditt barn.
Citera
2019-07-29, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Lögnaren till morsa har sagt det..
De har haft en video om ljudupptagningen. De sa att de bråkade, att Issy också sa elaka saker ibland osv.
Numera borttagen.
Inget om psykos i den videon.

Oavsett anledning säger du inte så till ditt barn.

Tycker inte hon lät psykotisk, min erfarenhet av psykotiska personer är förvisso inte jättestor, men då var det mer osammanhängande och ångestfyllt grälande.

Detta lät snarare som en helt ”klar” person som lider av någon psykisk åkomma typ utmattning/personlighetsstörning. Har stor erfarenhet av det och då är det verbal/psykisk misshandel som utövas.

Varför har inte Izzy en stödfamilj? Verkar vara en väldigt lugn tonåring och det borde vara lätt att hitta familj.
Citera
2019-07-29, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tycker inte hon lät psykotisk, min erfarenhet av psykotiska personer är förvisso inte jättestor, men då var det mer osammanhängande och ångestfyllt grälande.

Detta lät snarare som en helt ”klar” person som lider av någon psykisk åkomma typ utmattning/personlighetsstörning. Har stor erfarenhet av det och då är det verbal/psykisk misshandel som utövas.

Varför har inte Izzy en stödfamilj? Verkar vara en väldigt lugn tonåring och det borde vara lätt att hitta familj.

Tycker du Issy lät så i ljudupptagningen? Tycker Issy lät precis som vanligt.
Citera
2019-07-29, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Tycker du Issy lät så i ljudupptagningen? Tycker Issy lät precis som vanligt.

Issy hörde jag knappt i ljudupptagningen?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in