Citat:
Ursprungligen postat av
Thefuq
Hejsan alla.
Såhär ligger det till. Jag är 26, bor ensam i en tvåa. Jag har ett heltidsarbete, jobbar 8-16.30~. Därefter blir det serier eller något datorspelande.
Mitt arbete & gymnasieutbildning tillåter mig endast att söka vidare till något inom samma fält och jag kan inte advancera något speciellt. Det jag jobbar med är att köra budbil. Det är ett bra jobb, men jag känner inte att jag vill vara här hur länge som helst.
Jag gick ifrån att jobba ungefär 200~220h/mån(aldrig helg) till en vanlig "arbetarmånad" på jobbet jag har nu. Egentligen hade jag inga problem med mängden timmar, det var lönen samt företaget som fick mig att sluta på förra stället.
Jag har försökt att hitta ett extrajobb. Kvällsjobb eller helgjobb, men det verkar vara sjukt svårt när jag dessutom inte får lov att köra inom samma branch för ett annat företag.
Jag har funderat mycket på att läsa/studera något hemma, på egen hand. Jag fixar inte skola ännu en gång, så jag vill göra det på mitt vis.
Tidigare har jag funderat och gett mig på att programmera android appar. Både inom android studio samt Flutter. Men jag är osäker på ifall jag inte har talang för detta eller går på det på fel sätt.
Så nu är frågan då, och jag söker givetvis seriösa svar. Via PM eller här, vad kan man "plugga" på egen hand hemma med hjälp av en dator, som också kan leda till något?
Kort beskrivning av mina intresse: Gaming & teknik är mer eller mindre mina intresse.
Visst kan du lära dig på fritiden. Bör gå alldeles utmärkt.
Men som tidigare sagt så kan du inte räkna med att det skall gå ljusets fart. I så fall skulle alla vara civ ing och PhD.
Det finns massor av utb på nätet. En del gratis och en del som kostar en försumbar slant.
Finns t ex kurser där man gör en android app på slutet.
Inom mjukvaruvärlden finns många små detaljer som kan halta din progress. Därför kan det vara bra att följa tillrätta lagda kurser medan man lär upp sig.
Håller du på med något som intresserar dig så är det gynnsamt då du har en motor då som driver dig. Svarare att piska sig med sådan man tycker är ointressant.
Men som sagt du får nog förlika dig med att gå en mängd kurser. Där en del bara är förberedande för andra. Det borde dock inte vara ett problem om du bestämt dig.