2018-07-29, 08:02
Medlem
Claweds avatar
83 000 brainscan visar orsaken till symptom som självmordsbenägen, dåligt minne, rastlös, depressiv, aggressiv osv..

Orsaken till hjärnskadan kan variera , inte ovanligt att man slagit i huvudet mot något hårt under uppväxten.

Men det går att kurera enligt nya rön, om man focuserar på annat än symptomen.
Men exakt hur dom menar sig kunna kurera, framgår inte.

Jag har instinktivt alltid trott mig kunna kurera mig själv med rätt tänkande.
Men hur framgångsrik jag varit med det konceptet blir väldigt subjektivt.

https://www.youtube.com/watch?v=esPRsT-lmw8
Senast redigerad av Clawed 2018-07-29 kl. 08:09.
Citera
2018-07-29, 11:06
Bannlyst
det har vi väl vetat hela tiden? att folk t ex som har hetsigt humör kan bli hjälpta av s k anger management, olika terapiformer, medicin osv
Citera
2018-07-29, 13:50
Medlem
Claweds avatar
Jo, men här visar han bilder på hur hjärnan förändras av terapin eller insikten om detta, så att det går att följa om framgång följer.

Frågan då är om psykiatrin i sverige har tillgång till hjärnscanner?
Eller om terapeuten måste utgå enbart ifrån symptomen.
Som privatperson har man det ialla fall inte.
Citera
2018-07-29, 15:21
Medlem
Rastlöshet kan vara ett asocialt beteende, men dåligt minne och depression och sådant är väl snarare osocialt?
Citera
2018-07-29, 22:25
Medlem
Claweds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Rastlöshet kan vara ett asocialt beteende, men dåligt minne och depression och sådant är väl snarare osocialt?

Ja kanske det. Men det viktiga med en brainscanner är att den visar på områden där överaktivitet orsakar symptom som tex depression, men samma symptom kan också bero på obefintlig aktivitet.
Vilket innebär att man då jobbar i blindo utan scanner.

Scannern avslöjar ju också om en person känner obehag av eller njuter av att se klipp där ISIS halshugger eller dränker folk i burar.

Klippet var från 2013 så det är ingen nyhet, men trots detta verkar inte verktyget användas i dag.
Även om man inte är mördare så vore det väl allmänt intressant att veta vad som ligger till grund för ens tillkortakommanden.
tex, som han säger att alsheimer börjar utvecklas redan 30 år innan symptomen blir tydlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in