Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-28, 22:33
  #1
Medlem
EnGodForlorares avatar
Vissa kända politiker har eller har haft konton på Flashback. Dessa politiker har möjligen använt dessa konton till att göra anonyma tvivelaktiga uttalanden. Får dessa politiker och deras Flashbackkonton diskuteras eller bryter det mot regel 1.06? Kan det finnas ett visst "allmänintresse" i att diskutera kontona?
Citera
2018-07-28, 22:36
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Vissa kända politiker har eller har haft konton på Flashback. Dessa politiker har möjligen använt dessa konton till att göra anonyma tvivelaktiga uttalanden. Får dessa politiker och deras Flashbackkonton diskuteras eller bryter det mot regel 1.06? Kan det finnas ett visst "allmänintresse" i att diskutera kontona?

Det är väl ändå en solklart 1.06?
Citera
2018-07-28, 22:37
  #3
Avstängd
ihatemes avatar
Meningen med Flashback är väl att man ska få diskutera hur som helst, även om det är "tvivelaktiga uttalanden" - oavsett vem man är?
Citera
2018-07-28, 22:41
  #4
Medlem
EnGodForlorares avatar
Även om det är Stefan Löfvens FB-konto?
Citera
2018-07-28, 22:45
  #5
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Även om det är Stefan Löfvens FB-konto?

Ja, vem som helst, som i vem som helst.
Citera
2018-07-28, 22:50
  #6
Medlem
Zaedrewss avatar
Det som gäller tror jag är. Om X känd person sagt sig stå bakom konto Y så är det helt ok att prata om det. Personen har outad sig själv och då är det ok, annars inte.
Citera
2018-07-28, 22:52
  #7
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Även om det är Stefan Löfvens FB-konto?

Politikern i sig måste ju först själv outa sitt konto i så fall så att det står helt klart att det är just denne som skrivit, men då du skriver "anonyma tvivelaktiga uttalanden" är ju det helt uppenbart inte fallet och då en sådan solklar 1.06 som det bara kan bli.

Det finns definitivt inget allmänintresse som går före 1.06. Tvärtom. Märklig frågeställning.
__________________
Senast redigerad av tempeZZt 2018-07-28 kl. 22:54.
Citera
2018-07-28, 22:54
  #8
Medlem
EnGodForlorares avatar
Okej då. Tråden kan låsas/slängas. Jag tyckte det inte var så självklart när jag frågade ändå.
Citera
2018-07-28, 22:58
  #9
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Även om det är Stefan Löfvens FB-konto?

Det måste väl finnas något tredje parts medgivande. Jag om någon startar ett konto och säger tjena detta är Stefan Löfvén så är det kanske inte troligt att detta konto just tillhör Stefan Löfven. För om t.ex Avicii som fick ett bekräftat FB-konto och var ok att tala om så hade han enligt andra forum medgivit att det var hans konto. Sådant krävs ju för att verkligen veta att det är just den kända personen bakom kontot ifråga.
Citera
2018-07-28, 23:00
  #10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det måste väl finnas något tredje parts medgivande. Jag om någon startar ett konto och säger tjena detta är Stefan Löfvén så är det kanske inte troligt att detta konto just tillhör Stefan Löfven. För om t.ex Avicii som fick ett bekräftat FB-konto och var ok att tala om så hade han enligt andra forum medgivit att det var hans konto. Sådant krävs ju för att verkligen veta att det är just den kända personen bakom kontot ifråga.

Ja, självklart måste det ju verkligen vara ett bekräftat konto och inget hittepå.
Citera
2018-07-28, 23:31
  #11
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Vissa kända politiker har eller har haft konton på Flashback. Dessa politiker har möjligen använt dessa konton till att göra anonyma tvivelaktiga uttalanden. Får dessa politiker och deras Flashbackkonton diskuteras eller bryter det mot regel 1.06? Kan det finnas ett visst "allmänintresse" i att diskutera kontona?
1.06 gäller. Om kontot är självoutat går det bra.

Undantag från 1.06 kan också göras om admin uttalat givit tillåtelse att så sker.
__________________
Senast redigerad av Tinuviel 2018-07-29 kl. 00:30.
Citera
2018-07-31, 23:01
  #12
Avstängd
svartatkattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Även om det är Stefan Löfvens FB-konto?
Du verkar, och med all rätt, tro att FB är ett politiskt internetforum.

Personligen, verkar du garanterat ha intressanta uppgifter för FB, men nu måste man följa "regelverket"; och "väktarna" är åtminstone några fall betalda utomstädes.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Okej då. Tråden kan låsas/slängas. Jag tyckte det inte var så självklart när jag frågade ändå.
Lite trist att du enbart fick skräpsvar och att ingen vill diskutera vad och vart gränsen för en s.k. outning går.
__________________
Senast redigerad av svartatkatten 2018-07-31 kl. 23:03.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback