Citat:
Ja, skulle de ens resonera i klass med den domen då blommar asfalten.För kännedom finns heller inte hans Nude on strike med i domen för olaga hot - argument om mobbing handlade om grundskolan. Hon slutade hälsa, han blev sur. That's it.
"Det finns ingen anledning för xx att vara rädd nu. Han har hemstudier nu. Han var under hela högstadietiden svårt mobbad och hans familj blev utsatt för hot av mobbarna."
"Hon sa inte ens hej till honom. Då blev han sur och fick en idé att skriva brev till xx för att få henne att sluta frysa ut honom."
I nuvarande FUP säger han däremot:
"Nej hon och några fler i min klass frös ut mig totalt, jag hade varit mobbad i hela högstadiet så det räckte med inte mycket för att jag skulle överreagera."
"Hon var ledare i den gruppen som sa till alla andra vad de skulle göra mot mig".
Sen är då stölden av kläder i gymnastiken anledningen att han skrev hotbreven - som tjejen då ska ha snott. Fick springa naken i skolparken? Det vore ju verkligen ett argument inför TR vid olaga hot.
Men där kan han väl inte med att leverera med tanke på att fienden sitter i samma lokal.
Inte ett ljud om detta i den andra domen så jag undrar vad som är sant som kommer ur mun på den här.
Däremot tar han soft airgun till skolan och skjuter en annan tjej i skallen. Han kände ren glädje av att träffa mitt i prick, hon var ju 18-20 meter bort.
"Ja jag skrev att jag skulle våldta henne och sen så skulle jag döda henne."
Vad säger han sen? Jo, han vill döda hela högen.
Hans stora bekymmer är att han lämnade spår och åkte dit:
"jag skrev brev till henne och jag gjorde det på ett väldigt klantigt sätt, skrev via min dator alltså användare och raderade bara det att jag visste inte att polisen kunde återskapa det."
Han må vara omogen men han är samtidigt både slug och lögnaktig - och förbannat känslokall.