Citat:
Ursprungligen postat av
Dissociative
God afton damer och herrar.
Nu är det så att jag har införskaffat mig ett barskåp, vilket jag aldrig haft förrut. Så nu kom ju den här delen med att köpa en massa sprit att fylla upp skåpet med. Jag vill kunna göra enkla drinkar/groggar med spriten så inte något allt för avancerat eller märkvärdigt.
Min plan var gin, för att kunna göra gin och tonic.
Jack Daniels för att jag gillar jack och cola.
Absolut vodka för att kunna göra typ vad som helst och tillslut Jägermeister, bara för att det är gott.
Min plan är att bara köpa 35cl av varje, blir för dyrt annars. Ovanstående paket skulle kosta just under 600:-
Finns det något annat som flashbacks alkohol experter skulle rekommendera mig att köpa istället för ungefär lika mycket? Eller bör jag byta ut t.ex Jack mot någon Rom? Självklart ska jag köpa mer olika sorter framöver men tänkte ha detta som typ "startpaket".
Självklart ska jag även köpa hem lite cola, tonic, jordnötter och diverse smått och gott så att det finns hemma när man ska bjuda någon på en jävel.
Mvh Dissociative
35 cl + fylla upp ett barskåp? 600 kr....
Barskåp? Ärvt en gammal bokhylla från faster Märta som hon köpte när det var modernt på 70 talet?
Halvflaskor.....nja osv....
Gör om gör rätt....
Helflaskor
Vinkyl
Vinkällare
Hyllmeter med rom, wiskey, sprit, gin osv av olika sorter
Alltid champagne hemma av god klass.
Taskig ekonomi? Börja med en wiskey för 600
Sen nästa flaska när du har råd osv, om par år så har du din riktiga och välfyllda bar.
Regel, ny flaska när det blir tomt...