2018-07-27, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men om hon har varit på rätt adress, hur har hon då missat proverna?

Vad är rätt adress? Bara för att hon är i "bra sällskap" betyder det inte att hon rapporterat rätt. Om hon är på träningsläger och är ute och tränar istället för hotellet den timmen hon ska vara tillgänglig så är det likväl ett missat test.
Citera
2018-07-27, 14:14
Medlem
Citat:
Men det jag frågar om är om Bahta, under hela uppbyggnadsfasen t.ex skrivit en svensk adress men åkt till Eritrea och tränat på hemlig ort och dopat sig samtidigt.

Hon vill nog inte frivilligt sätta sin fot i Eritrea med tanke att hon är desertör. Hon är som tidigare sagt en del av svensk friidrott och dessutom väldigt aktiv i sociala medier med sin träning och sitt resande.

Hur missarna skett eller vad missarna ens innebär, vet vi inte ännu.
Citera
2018-07-27, 14:19
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Men det jag frågar om är om Bahta, under hela uppbyggnadsfasen t.ex skrivit en svensk adress men åkt till Eritrea och tränat på hemlig ort och dopat sig samtidigt.

Första gången hon kallas uteblir hon och avbryter dopingen. Sedan går hon på de övriga testerna.

De kallas mycket sällan. Åtminstone andra fall jag hört om.

Det här är bara ett exempel jag hittat på. Men om det går att göra så är ju systemet nästan värdelöst.

Edit
Det här var bara ett exempel. Jag frågar mer hur systemet fungerar. Just Bahta känner jag inte till.

Bahta tillhör alltså en svensk träningsgrupp under ledning av en svensk tränare, deltar ofta på större läger med stora delar av den svenska medledistans- och långlöpningseliten (typ Sydafrika i januari, USA i mars-maj och på hög höjd i St Moritz i juli). Hon flydde dessutom under dödshot från Eitrea så hon skulle aldrig kunna återvända till Eritrea ensam för att träna. Bahtafallet blir därför ett väldigt dåligt exempel för det du försöker implicera fram.

Systemet är inte så värdelöst som du försöker ge sken av.

Internationella toppfriidrottare testas upp till 20 gånger per år utanför tävling (jämför med tennis där Serena Williams gnäller på sociala medier för att hon testats fem gånger under detta år utanför tävling).
Citera
2018-07-27, 14:19
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vad är rätt adress? Bara för att hon är i "bra sällskap" betyder det inte att hon rapporterat rätt. Om hon är på träningsläger och är ute och tränar istället för hotellet den timmen hon ska vara tillgänglig så är det likväl ett missat test.
Jag tror säkert man återfinner idrottaren om hotellet säger att hon bor där men någon speciell händelse gjort att hon är något försenad under den timme hon skall vara tillgänglig.

Citat:
Ursprungligen postat av Bomer
Hon vill nog inte frivilligt sätta sin fot i Eritrea med tanke att hon är desertör. Hon är som tidigare sagt en del av svensk friidrott och dessutom väldigt aktiv i sociala medier med sin träning och sitt resande.

Hur missarna skett eller vad missarna ens innebär, vet vi inte ännu.

Det måste ju fram.
Dels hur varje missat prov uppstått.
Och framför allt hur lång tid det tagit till nästa prov tas, efter det missade provet. Tar det t.ex någon månad mellan proverna så hinner ju ämnet gå ur kroppen.
Samt ev mellanliggande prover, förstås.

Svart, invandrad, välintegrerad, kvinnlig världsstjärna. Få se vad som kommer fram.
Senast redigerad av wwr 2018-07-27 kl. 14:23.
Citera
2018-07-27, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
AB idag:

Hur ska man tolka detta? Betyder detta att kontrollanterna försökte nå henne vid tre tillfällen och gick efter hennes inmatade uppgifter, utan att få tag på henne? Hur ska det annars upptäckas att en inmatad uppgift är felaktig?
Inget svar på min fråga?

Sökte dopingkontrollanterna henne förgäves tre ggr?
Citera
2018-07-27, 14:33
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Jag tror säkert man återfinner idrottaren om hotellet säger att hon bor där men någon speciell händelse gjort att hon är något försenad under den timme hon skall vara tillgänglig.

Finns ju fallet med den kvinnliga engelska cyklisten som tävlade i Sverige och där hotellpersonalen på hennes hotell vägrade att tala om i vilket rum hon bodde och där det blev ett missat test. Så det är inte alls säkert att det skulle bli som du tror.
Citera
2018-07-27, 14:40
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Inget svar på min fråga?

Sökte dopingkontrollanterna henne förgäves tre ggr?

Vi vet inte riktigt. Man kan ju tolka uppgifterna i medierna som att det inte handlar om tre missade test utan om att uppgifterna om var hon befunnit sig inte stämt. Och i åtminstone när det gäller den tredje missen (om inte alla tre) så anser sig den aktiva ha gjort allting rätt. Verkar som vi får vänta på att RF:s dopingkommission fattar ett beslut i detta ärende innan vi får reda på vad som exakt har hänt.
Citera
2018-07-27, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Vi vet inte riktigt. Man kan ju tolka uppgifterna i medierna som att det inte handlar om tre missade test utan om att uppgifterna om var hon befunnit sig inte stämt. Och i åtminstone när det gäller den tredje missen (om inte alla tre) så anser sig den aktiva ha gjort allting rätt. Verkar som vi får vänta på att RF:s dopingkommission fattar ett beslut i detta ärende innan vi får reda på vad som exakt har hänt.
Precis min poäng. Hur kunde upptäcka att de inmatade uppgifterna inte stämde såvida de inte sökt henne? Och varför söka henne om inte för dopingkontroller?
Citera
2018-07-27, 14:45
Medlem
BamseIvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Att missa tre tillfällen är inte klantigt det är snarare så att man vill undvika något om man beter sig på det sättet. Så jag reagerar på din vilja att försvara henne genom ditt förmildrande sätt att uttala dig.
Håller med helt och hållet. Att missa en gång kan alla göra, två gånger och starka misstankar om att fusk är inblandat bör föranleda en seriös utredning med omedelbar verkan. Tre gånger och en längre avstängning, typ 4 år, bör omgående verkställas. Hon har uppenbarligen undvikit dopingkontrollerna medveten för att inte bli avslöjad. Mycket olyckligt för svensk friidrott detta, där många oskyldiga automatskt blir utpekade.
Citera
2018-07-27, 14:48
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BamseIvar
Håller med helt och hållet. Att missa en gång kan alla göra, två gånger och starka misstankar om att fusk är inblandat bör föranleda en seriös utredning med omedelbar verkan. Tre gånger och en längre avstängning, typ 4 år, bör omgående verkställas. Hon har uppenbarligen undvikit dopingkontrollerna medveten för att inte bli avslöjad. Mycket olyckligt för svensk friidrott detta, där många oskyldiga automatskt blir utpekade.

Jo denna typen av idrottare har ju dessutom en stab bakom sig som sköter saker och ting. Man tycker ju att hon själv och de som finns runt omkring henne skulle tagit tag i saken.

Om jag själv blir ålagd att lämna blodprov för mitt körkort ex så skulle jag se till att få det gjort snarast om jag visste att jag var helt ren och provet skulle visa negativt.
Citera
2018-07-27, 14:51
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Finns ju fallet med den kvinnliga engelska cyklisten som tävlade i Sverige och där hotellpersonalen på hennes hotell vägrade att tala om i vilket rum hon bodde och där det blev ett missat test. Så det är inte alls säkert att det skulle bli som du tror.
Har du någon länk till fallet om cyklisten?
Citera
2018-07-27, 14:53
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:

Wishful thinking; från din sida då.

En på miljonen ... om ens det.

För vad fan är det för jävla pretto sinnessjuka hotellpersonal till att inte berätta om vilka som just då råkar bo på hotellet vid ett givet tillfälle när dessutom internationella antidoping-myndigheter begär uppgifterna; och givetvis förklarar det för dom?

Sinnessjukt var ordet.

Jävla landsortsbönder.

Givetvis har antidoping myndigheterna all rätt att kolla hotellen - det är ju för fan inte FBI/CSI eller dagens motsvarighet till KGB som begär uppgifterna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in