2002-05-31, 15:08
äldre konto (old)
Ej medlem
*SUCK*
Jag känner igen Jönssons j:r inlägg från den förra debatten på Flashback och det som utmärkte honom från de ivartfall mer seriösa exterminsterna, var hans totalt felaktiga sätt att dra paralleller..

Först: Är det överhuvudtaget NÅGON person här på flashback som hävdat att "Konspiration 58" skedde?? Nä just det.. INGEN skulle jag tro, men ändo drar Jönsson paralleller som inte existerar. Nu verkar det dock som om någon person här på Flashback gick på Ksp-58 trots allt, nämligen Jönsson j:r himself.

Skillnaden mellan fotbolls VM -58 och förintelsen 41-45 är just den att fotbolls VM har skett - det har inte den påstådda förintelsen, ivartfall inte om man syftar på de gaskamrarna och tyskarnas påstådda plan (som aldrig har visats) att utrota hela folkslag.

VM 58 uppfyller nämligen alla kriterium som varje fastslagen modern historisk händelse skall uppfylla:

1. Fysiska bevis
2. Dokumentation
3. Vittnen

Men förintelsen uppfyller enbart

1. Vittnen

Och således spricker analogin med ksp-58 på ett mycket tidigt stadium...

Förintelsemyten uppfyller alltså enbart det tredje kriteriet (vilket i sig är en sanning med modifikation ty alla förintelsens mest prominenta vittnen är uppenbara lögnare), vilket alltså inte räcker för att fastslå det som en historisk händelse. Dessutom innebär förintelsen en oerhört grov anklagelse (nämligen ett av historiens absolut värsta brott någonsin) och att enbart förlita sig på vittnen gör man helt enkelt inte vid ens någon mordrättegång. Varför ska man göra ett undantag för historiens absolut grövsta anklagelse?

/Claude
Citera
2002-05-31, 18:14
äldre konto (old)
Ej medlem
claude och stefan

är lite nyfiken på Claude och Stefan, vore kul om ni kunde presentera Er på "vilka är ni".
Citera
2002-05-31, 23:27
äldre konto (old)
Ej medlem
Intressant det där angående vittnen...

Precis på samma sätt argumenterar dom som tror på Pentagon-bluffen, nämligen att det skulle ha varit en Boeing 757 som smackade in i Pentagon. Det enda dom kan komma med är ett antal vittnen som påstått sig sett (i syne) planet, vilka med nödvändighet måste ha varit uppenbara lögnare, eftersom det absolut inte finns någonting som tyder på att ett plan skulle ha smackat in i Pentagon!

Tvärtom, av bildbevisen att döma så är det fysiskt OMÖJLIGT att det var frågan om ett flygplan. Men ändå så går nästan alla på det bara för att den officiella propagandan gör gällande att det var frågan om flygplan...

11 September började ju med det där "vittnet" som hade utplacerats för att påstå att ett litet sportplan hade rammat första WTC-tornet, som man sedan bekvämt kunde hänvisa till varför man inte omedelbart började grenskjuta...

Intressant fenomen det där onekligen, att i vissa lägen väljer man att ENBART förlita sig på vittnen, hur tokiga än deras påståenden förefaller...
Citera
2002-05-31, 23:56
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag förstår inte vad Chockad yrar om. Inga flygplan har ju rammat WTC-tornen. De sprängdes inifrån med väl avvägda sprängladdningar + massor av sedan månader lagrat flygbränsle. Men på himlen kring WTC-tornen projicerades med laserljus mycket riktigt flygplan som SYNTES störta in i tornet. Skall det vara så svårt att begripa!?! Lika solklart och välbevisat som Claudes påståenden att inga gaskammare någonsin funnits.
Citera
2002-06-01, 00:04
äldre konto (old)
Ej medlem
revisionism igen ... suck

en ganska tröttsam debatt

presenteras vittnen så säger ni att de ljuger.
visas bilder så säger ni att de är fejkade.
visas dokument så säger ni att de är falska.

tänkte i alla fall ge Er en länk till den största auktoriteten

www.wiesenthal.com

:P
Citera
2002-06-01, 00:17
Medlem
Securions avatar
Ja, det är verkligen märkligt.
Men vad som är ännu märkligare är att vissa personer verkar gå på nästan allt som står på hemsidor? Detta är verkligen ett besynnerligt fenomen som nästan bara finns i västvärlden, där människor har mycket fritid och tråkiga jobb, och därför försöker stimulera sin lilla hjärna med diverse konspirationer och andra lustigheter.
Dessa personer verkar också ta avstånd ifrån allt vad journalistik, vetenskap och logik heter. Tydligen för att dom finner sina fabricerade "bevis" mycket mer spännande?
Samma personer tror också att det bara finns två sidor av allt. Tex USA är god eller USA är ond. Vi som lever i verkligheten vet ju att det inte alltid är så enkelt.
Man skulle nästan kunna tro att dessa människor skulle kunna förneka tex en sån sak som att en jumbojet kraschar in i Pentagon eller nåt. Haha.
Eller nä, det vore kanske överdrivet. Men dom skulle säkert kunna fantisera ihop att det aldrig funnits några gaskammare? Ja, det skulle dom nog...
Citera
2002-06-01, 20:03
äldre konto (old)
Ej medlem
"presenteras vittnen så säger ni att de ljuger."

Har ett "vittne" bevittnat det ena omöjliga efter det andra, så påstår vi att de ljuger. Vad är det som är så konstigt med det?

"visas bilder så säger ni att de är fejkade."

Om de är uppenbart fejkade påtalar vi det, annars inte. Nu finns det som du kanske är medveten om, inte ett enda bildbevis på förintelsen! Visserligen togs tusentals flygfoton över lägret av de allierade, men dessa talar bara emot myten, då inga av de många berömda eldgropar ej går att finna.

"visas dokument så säger ni att de är falska." Om de är falska påtalar vi det, annars ej. Ur mer än 3000 ton (!) bevarade tyska krigsdokument finns inte ett enda (!) dokument som på något sätt visar att någon massförintelse skulle ha ägt rum. Ingen plan, ingen statistik, ingenting...

Detta erkänner också exterministerna. Den judiske "experten på förintelsen" Léon Poliakov skriver i sin bok Bréviaire de la haine:

"Arkiven från Tredje riket och naziledarnas förklaringar och berättelser möjliggör för oss att i detalj rekonstruera hur aggressionsplanerna, fälttågen, liksom hela spektret av åtgärder, varmed nazisterna ville omforma världen efter sin smak, uppstod och utvecklades. Endast judeutrotningen förblir höljd i dunkel, såväl i avseende på sin konception som på många andra punkter. Slutledningar och psykologiska bedömningar, uppgifter i tredje och fjärde hand tillåter oss likväl att någotsånär exakt rekonstruera hur denna plan utvecklades. Emellertid kommer många detaljer att alltid förbli okända för oss. Vad den egentliga konceptionen till planen för den fullständiga utrotningen anbelangar, så är de tre eller fyra huvudskyldiga inte längre i livet. Inget dokument har blivit kvar - kanske har det aldrig ens funnits något."

Är det verkligen rimligt att konstatera ett folkmord på miljoner människor enbart med hjälp av "psykologiska bedömningar" och "uppgifter i tredje och fjärde hand"?? Ty det är vad förintelsemyten är uppbyggd utav.

Såg även att du länkade till en av förintelsemytens mest prominenta "vittne, Simon Wiesenthal. Kanske är han t o m den mest berömda "överlevaren" av alla. Enda problemet är bara att han också är en uppenbar lögnare. Bla Tvål-lögnen härrör från denna man, dvs att nazisterna skulle ha gjort tvålar av de judar som de gasat (vilket idag ingen seriös historiker tror på). Detta är bara EN av hans många uppenbara lögner. Och ändo är Simon Wiesenthal kanske det mest prominenta vittnet till förintelsen.

/Claude
Citera
2002-06-02, 20:54
Medlem
Dravel i stil med Chockads

Jag tror jag avstår från en detaljdiskussion med Claude, det leder det vet jag, ingen vart. Det är dravel i stil med Chockads med bortseende av de
flesta fakta.

Jag vill bara säga att han ovan presenterat EN forskare som uttalat sig. Nästan alla de övriga är rätt övertygade om att Wannnseekonferensen i jan. 1942 var en övergripande plan och startskottet för judarnas systematiska utrotning. Vidare finns massor av detaljer om de 5-6 utrotningslägren i östra Polen, där miljoner gasades ihjäl, belagda bl.a.
genom flera inhemska krigsförbrytarrättegångar på 1960-70-talet i Västtyskland (då bl.a. Treblinkakommendanten Frans Stangl ställdes till svar), gravutgrävningar, dokument (bl.a. detaljerade uppgifter om järnvägstransporter av judar till utrotningslägren, men knappast några därifrån) o.s.v., o.s.v.

T.ex. följande: "http://www-lib.usc.edu/~anthonya/holo.htm "The Germans deported 110,000 Jews out of Holland. Only some 5000 people survived to return. All in all, 35,000 Jews in Holland survived the War. 105,000 did not, or in other words, 70% of all Jews in Holland were lost in the Holocaust. To return to the statistic that I quoted that at the beginning of this talk, this percentage represents the single biggest loss of Jews in any Nazi occupied country in western Europe. To quote Holocaust Historian, Raul Hilberg, "Holland was the only country were the Jews never had a chance." Jewish life which was once so vital in Holland has yet to fully recover after 50 years now and probably never really will. Ultimately Hitler lost his war against the Jews, but in Holland he did score a victory".

På gamla Flashback http://www.flashback.se/konferenser/list.php?f=43&t=2630&a=2
Sanningen om Mauthausen (uppflyttad) Allan Holmberg 2002-01-21 00:45
kan intresserade se hur Claude försöker bortförklara det förhållandet av att av 105.000 omkomna i Förintelsen omkomna judar från Holland, 34000
gasades ihjäl i utrotningslägret Sobibor.

Vill någon ta del av seriösa diskussioner om vad som hände under andra världskriget och Förintelsen,och inte revisionisternas sinnessvaga
dravel i stil med Chockads, så rekommenderas webbsidorna

http://history1900s.about.com/library/holocaust/blholocaust.htm med dess sökfunktion. (där man t.ex kan söka på Sobibor, Belzec o.s.v. )

http://pub3.ezboard.com/fskalmanforumfrm15
med dess fortsättning http://thirdreichforum.com/phpBB2/viewforum.php?f=6&sid=920d340bea1118664ca48fd5 efdbbe7d
Citera
2002-06-03, 11:42
Bannlyst
Re: Dravel i stil med Chockads

Rekomenderar filmen Konspirationen med Kenneth Branagh
som finns ute i välsorterade videobutiker just nu.

Bra eftertexter.

http://www.filmdelta.com/filmdelta/movie_show.jsp?movieId=117970&movieType=3& from=current

Därefter kan ni ju alltid titta på Anne Frank,
finns på samma sajt, ny film 2001.om ni inte orkar läsa boken, (vittnesmålet) den mest lästa icke-fiktiva boken efter Bibeln.
Citera
2002-06-03, 22:13
äldre konto (old)
Ej medlem
IDF; Varken videorullen "Konspiration" eller Anne Franks dagbok bevisar förintelsen, det skulle väl t o m en utrotningstroende hålla med om...

Jönsson;

"Jag tror jag avstår från en detaljdiskussion med Claude, det leder det vet jag, ingen vart."

Skitsnack! Du "avstår" från diskussionen endast pga att du innerst inne vet att förintelsebluffen är omöjlig att försvara inför en person som är insatt i fakta! Det framgår inte minst i den gamla diskussionen (Sanningen om Mauthausen) på förra forumet som du själv länkade till. Jag rekommenderar varmt alla att läsa den!

"...kan intresserade se hur Claude försöker bortförklara det förhållandet av att av 105.000 omkomna i Förintelsen"

För de som ännu inte läst tråden (vilket jag starkt rekommenderar) så citerar jag min sammanfattning av exterministen Allan Holmberg påstående att hans klipp o klistra lista var statistik över gasade personer:

1. Allan svär på att hans lista med personer är statistik på de som gasats till döds i div nazistiska koncentrationsläger.

Falskt! Enligt Allans egen länk..

2. Allan säger att hela släkten blivit gasad.

Omöjligt! Enligt Allans egen länk..

I själva verket och som jag tror att de flesta nu vet (trots Allans panik-åtgärd att byta tråd) så var listan alltså ingalunda någon statistik på gasade utan en lista som uttrycklligen utger sig för att vara en lista på ett urval fångar när de transporterades.

/Slut citat

Där ser man hur förintelseschamaner såsom Jönsson j:r och Allan Holmberg, med trickartade metoder försöker få andra att tro att transport och registreringsstatistik är statistik över gasade. Ganska talande faktiskt...

Jag tänker fortsätta för att en ny modererad debatt ska komma igång här på Flashback igen. Tills dess, besök gärna The Revsionist som har ett utmärkt forum: http://www.codoh.org/

/Claude
Citera
2002-06-03, 23:40
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag och Chockad börjar komma underfund med att andra världskriget inte heller ägt rum och vi funderar över om vi, jämsides med 11 september-konspirationen, också skall ha tid att fylla detta debattforum med detta....
Citera
2002-06-04, 09:11
Medlem
sryzons avatar
snabb fråga är du emot att gasammrarna existerade?. eller att judar blev systematiskt dödade på grund av att de var judar?. är du emot att när de uppdelades i arbetsdugliga och icke arbetsduglia så dödades de i det icke arbetsdugliga ledet direkt(på något sätt) utan chans till överlevnad ?
det låter som om du däger att alla judar som dog under förintelsen skulle ha dött under transporter. när det finns bild bevis (och vittnesmål) att de blivit avrättade (för att de var judar, zigenare). var snäll att säga ung. var du står i denna debbatt claude (och andra revitionister).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in