2018-07-24, 19:24
Medlem
lynna95s avatar
Hej.

Jag är 22 och är tillsammans med en man som är mycket äldre än mig själv (han är övre 50-årsåldern) som jag träffade via en datingsida. Vi har varit tillsammans i drygt ett år nu. När vi började träffas bodde han med sin fru och barn (detta visste jag inte förrens efter vi träffats vid några tillfällen), och jag hade min egen lägenhet. Han separerade från fru efter cirka 6 månader och köpte sin egen lägenhet i innerstan i Stockholm och bad mig flytta in hos honom. Så jag sade upp min lägenhet och flyttade in med honom.
Det fungerade väldigt bra i början, han uppvaktade mig hela tiden med presenter, blommor, och annat. Han bjöd mig på en fin resa också och vi hade väldigt trevligt tillsammans. Men de senaste månaderna har det blivit allt sämre. Det kan fortfarande vara bra i perioder, men emellantid blir han så elak mot mig. Han ignorerar mina känslor och behov, och ska vi göra något så är det han som bestämmer, han frågar inte längre vad jag vill göra. Vill inte jag av någon anledning så säger han nej men sitt här och uggla för dig själv då, jag går utan dig!
Han säger ibland saker som se upp så du inte äter för mycket så du inte blir så jävla tjock (jag är 170 cm och väger drygt 60 kg).
Han blir extra elak när han dricker. När vi började träffas drack han aldrig, förutom när vi var ute och åt på restaurang. Nu är det varje kväll, hemma som ute. Påpekar jag någonting om att han dricker för mycket blir han sur på mig.
Om jag gråter får han aldrig dåligt samvete, han bara ignorerar mig eller går ut ur lägenheten och försvinner i timmar.
Om jag säger något om att jag saknar tiden han var så snäll och uppvaktande säger han något i stil med men dra då om det inte passar, du kan gå ut genom dörren när du vill, det finns mängder med andra tjejer som skulle vilja ta din plats. Vilket väl är sant i princip att ingen tvingar mig att stanna, men jag vill samtidigt inte för jag är beroende av honom ekonomiskt, han betalar alla mina kläder, min mat, mina räkningar osv. Dessutom har jag ingenstans att ta vägen heller, förutom flytta hem till mina föräldrar men ser det inte som en lösning. Jag gillar dessutom att bo inne i Stockholm så detta är typ min enda chans att göra det. Sedan har jag ingen egen inkomst heller så om jag gör slut med honom så blir det kris.
Hur kan någon gå från att vara så snäll och trevlig till att behandla sin tjej som skräp? Vad kan jag göra för att få denna man till att behandla mig som förut? Jag har verkligen inte gjort något för att han ska behandla mig på det här viset. Jag vill poängtera att han har aldrig slagit mig eller uppträtt hotfullt på något vis, han bara ignorerar mig och får mig att känna mig billig och som om jag är lätt utbytbar mot andra tjejer.
Eller ska jag bara skita i allt och bryta upp?
Citera
2018-07-24, 19:25
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Varför gör du inte slut?
Citera
2018-07-24, 19:25
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Vart vill du komma med din tråd? Han ser dig som en knulldocka, han skiter fullständigt i dig.
Citera
2018-07-24, 19:29
Medlem
Ygg3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Vart vill du komma med din tråd? Han ser dig som en knulldocka, han skiter fullständigt i dig.

Hon skriver ju också mellan radarna att det är precis det hon är.

Ekonomiskt beroende av honom, låter ju som nåt slags sugardaddy upplägg .
Citera
2018-07-24, 19:29
Medlem
Ducadreams avatar
Det verkar som att det börjar gå utför. Det är bäst du drar innan det är försent.
Citera
2018-07-24, 19:30
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:

Hur lyckas du tala emot det du själv säger på nån enstaka mening? Han skiter ju inte i henne eftersom han bryr sig om att knulla henne??
Citera
2018-07-24, 19:30
Medlem
ShadowStepzs avatar
Ser tyvärr ingen räddning i det förhållandet. Han höll en fasad under början av förhållandet men nu visar han sitt rätta ja. Bryt upp, för din egna skull.
Citera
2018-07-24, 19:32
Avstängd
Han tröttnade väl tillslut på sin unga leksak. Gå och hitta någon yngre kille... Du lär ju i alla fall hitta någon UNDER 50 när du själv är så pass ung som 20-nånting.
Citera
2018-07-24, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lynna95
Hej.

men jag vill samtidigt inte för jag är beroende av honom ekonomiskt, han betalar alla mina kläder, min mat, mina räkningar osv. Dessutom har jag ingenstans att ta vägen heller, förutom flytta hem till mina föräldrar men ser det inte som en lösning. Jag gillar dessutom att bo inne i Stockholm så detta är typ min enda chans att göra det. Sedan har jag ingen egen inkomst heller så om jag gör slut med honom så blir det kris.
Hur kan någon gå från att vara så snäll och trevlig till att behandla sin tjej som skräp? Vad kan jag göra för att få denna man till att behandla mig som förut? Jag har verkligen inte gjort något för att han ska behandla mig på det här viset. Jag vill poängtera att han har aldrig slagit mig eller uppträtt hotfullt på något vis, han bara ignorerar mig och får mig att känna mig billig och som om jag är lätt utbytbar mot andra tjejer.
Eller ska jag bara skita i allt och bryta upp?

Vad är det för behov menar du? Vill du ut och festa med dina kompisar och ut och resa eller något annat som han ska betala?
Citera
2018-07-24, 19:34
Medlem
"Om jag gråter får han aldrig dåligt samvete". "Han ignorerar mina känslor och behov, och ska vi göra något så är det han som bestämmer, han frågar inte längre vad jag vill göra. Vill inte jag av någon anledning så säger han nej men sitt här och uggla för dig själv".

Det ringer så många varningssignaler när jag läser din text. Du måste vara en riktigt jävla jobbig jävel med ett extrem bekräftelsebehov som han troligtvis är trött på att tillfredsställa eftersom han varit i gamet ett jävla tag. Förhoppningsvis dumpar han dig din jävla parasit.
Citera
2018-07-24, 19:34
Medlem
lynna95s avatar
Citat:

Jag förstår att det låter som det. Ibland känner jag mig just som det, speciellt när han ger mig pengar hela tiden. Men om han endast utnyttjar mig för sex, varför är han snäll emellanåt då? Och varför behandlar han mig som skit övriga tiden om han är intresserad av att behålla mig för sexets skull?
Ville han bara ha mig för sex hade han väl sagt det från början? "Flytta in hos mig och ligg med mig så får du pengar." Men det var verkligen inte så, han var väldigt uppvaktande. Han pratar än idag om att han vill gifta sig med mig så fort han skilt sig från sin fru. Varför skulle han vilja gifta sig med en "knulldocka"?
Citera
2018-07-24, 19:37
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lynna95
Jag förstår att det låter som det. Ibland känner jag mig just som det, speciellt när han ger mig pengar hela tiden. Men om han endast utnyttjar mig för sex, varför är han snäll emellanåt då? Och varför behandlar han mig som skit övriga tiden om han är intresserad av att behålla mig för sexets skull?
Ville han bara ha mig för sex hade han väl sagt det från början? "Flytta in hos mig och ligg med mig så får du pengar." Men det var verkligen inte så, han var väldigt uppvaktande. Han pratar än idag om att han vill gifta sig med mig så fort han skilt sig från sin fru. Varför skulle han vilja gifta sig med en "knulldocka"?

För att han ljuger? Varför pratar du inte med dina föräldrar om att du träffar en man som knullar dig och sedan beter sig som ett svin? Vad skulle du säga till din dotter om du hade en som var i samma situation som dig? Finns fan nästan inget värre än brudar som låter sånt här hända och sen gråter ut om vad de ska göra eller tror att mannen ska ändra sig.

Varför skulle du ens vela gifta dig med en 50+ man?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in