2018-07-23, 15:22
Medlem
Hur pass vanligt är det ens med hårda bitar nuförtiden?

Jag kan inte minnas när jag senast hade en hård kaka inne. Det enda som har florerat dom senaste åren (i mina trakter) är supermjuka, klibbiga, gräsluktande haschkakor som smulas sönder vid lätt beröring. Har switchat kranar regelbundet men stöter ändå inte på något annat det mjuka guldet. Rent spontant känns det som att haschkvalitén gått upp avsevärt dom senaste åren. Det känns liksom nästan omöjligt att stöta på dålig kvalité, eller är det bara jag? Kanske har bra kranar?

Vad röker ni på just nu?
Citera
2018-07-23, 15:28
Medlem
thenightfoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerilousBird
Hur pass vanligt är det ens med hårda bitar nuförtiden?

Jag kan inte minnas när jag senast hade en hård kaka inne. Det enda som har florerat dom senaste åren (i mina trakter) är supermjuka, klibbiga, gräsluktande haschkakor som smulas sönder vid lätt beröring. Har switchat kranar regelbundet men stöter ändå inte på något annat det mjuka guldet. Rent spontant känns det som att haschkvalitén gått upp avsevärt dom senaste åren. Det känns liksom nästan omöjligt att stöta på dålig kvalité, eller är det bara jag? Kanske har bra kranar?

Vad röker ni på just nu?
med mjuk och klibbigt, menar du svart afghan?
i så fall ska du vara glad
marockanskt brukar vara hårt som betong och tar evigheter att elda mjukt om jag inte missminner mig
dock bor jag i en väldigt liten stad så här tas vassom finns
Senast redigerad av thenightfox 2018-07-23 kl. 15:34.
Citera
2018-07-23, 15:33
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thenightfox

Nej han menar Pollen/Pollem som håller en väldigt hög standard. Håller med TS, florerar mycket sådant för tillfället och det är verkligen gräsluktande och lätt som fan att smula.

Hårt hasch behöver förvisso inte alls vara dåligt. Håller dock med om att hårda standardbitar lyst med sin frånvaro senaste åren. Tidigare var det väldigt klibbigt men på det senaste har varit just det nämnda gula sandiga haschet.
Citera
2018-07-23, 15:33
Medlem
Citat:
marockanskt brukar vara hårt som kbetong om jag inte missminner mig

Jag skulle tippa på att detta är marockanskt. Färgtonen lutar mer åt guldbrunt. Definitivt inte svart afghan eller indisk charas.
Citera
2018-07-23, 15:36
Medlem
thenightfoxs avatar
Citat:
Jag skulle tippa på att detta är marockanskt. Färgtonen lutar mer åt guldbrunt. Definitivt inte svart afghan eller indisk charas.
ja det som du beskriver ovan lutar år maro, den är väldigt i färgen som du just sa
dock så är det inte säkert det är "totalt" skit men brukar iaf vara mindre bra än bra haha
även om du sa i början att du inte fått det
Citera
2018-07-23, 15:38
Medlem
Citat:
ja det som du beskriver lutar år maro, den är väldigt i färgen som du just sa
dock så är det inte säkert det är "totalt" skit men brukar iaf vara mindre bra än bra haha

Låter som att du får tag i marockansk standard i såna fall haha
Citera
2018-07-23, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Nej han menar Pollen/Pollem som håller en väldigt hög standard. Håller med TS, florerar mycket sådant för tillfället och det är verkligen gräsluktande och lätt som fan att smula.

Hårt hasch behöver förvisso inte alls vara dåligt. Håller dock med om att hårda standardbitar lyst med sin frånvaro senaste åren. Tidigare var det väldigt klibbigt men på det senaste har varit just det nämnda gula sandiga haschet.

100% accurate!
Citera
2018-07-23, 15:41
Medlem
thenightfoxs avatar
Citat:
Låter som att du får tag i marockansk standard i såna fall haha
man får ta det som finns in stad med 25k medborgare men eftersom jag röker mer sällan numera är ju bäng lättare, man får bara köpa lite mer och stoppa i freds pipan
Citera
2018-07-23, 15:43
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
100% accurate!

Har du sett hundrakakorna? Är invirade i plast och märkta med "häftiga" namn, sett några olika namn på kakorna men jag tror de härstammar från samma källa.
Citera
2018-07-23, 15:45
Medlem
Citat:
man får ta det som finns in stad med 25k medborgare men eftersom jag röker mer sällan numera är ju bäng lättare, man får bara köpa lite mer och stoppa i freds pipan

True that, så länge man kan röka ska man vara glad! Måste inte vara sjukaste kvalitén, man kan bli rätt jävla sänkt på standardbrunt om toleransen är låg.
Citera
2018-07-23, 15:48
Medlem
thenightfoxs avatar
Citat:
True that, så länge man kan röka ska man vara glad! Måste inte vara sjukaste kvalitén, man kan bli rätt jävla sänkt på standardbrunt om toleransen är låg.
ja det är ju skönt oavsett när man väntat på dagen när man tänkt att chilla sig veck, tror med bra kvalitet numera kan bero på att det beslagtas mer än nånsin? så vill dom som smugglar få in högre kvalitet per smuggel, kan det fungera så kanske, jag skulle tänkt så, att man vill fortare bli av med det till kranar som inte vill ha skit
och kanske att med åren har standarden höjts mer än nånsin bland folk (detta är iof självklart bland rökare men menar mer än nånsin)
edit-pga min stads invånare har jag inte lika stor kunskap om de bättre sorterna som finns, men bäng kan jag
Senast redigerad av thenightfox 2018-07-23 kl. 15:55.
Citera
2018-07-23, 16:13
Medlem
thenightfoxs avatar
skulle gärna vilja prova indica nån gång, i min stad skulle sånt nästan vara impossible att få och om det skulle komma skulle det va slut på ett kick då kranens vänner plockar det från andra och därmed höra det försent, hur bra är det jämfört med t e x svart Af
allt jag kan få i min stad blir man bäng på iaf sen vad det är finns ingen väg ikring, men skulle vilja prova andra saker man blir bäng på men på andra vis, man kan ju alltid åka till oslo här från värmlands gränsen till norge, men orka
min huvud drog har alltid varit amfetamin, kör bara hash att tända av på, det är ingen blogg de här men iaf
Senast redigerad av thenightfox 2018-07-23 kl. 16:36.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in