2018-07-23, 08:35
Medlem
”Misstänkt mordband – vaknade av att entrén stod i lågor
En man i Kungsbacka kommun vaknade under måndagsmorgonen upp av att huset stod i lågor. Polisen misstänker att branden är anlagd.
Händelsen inträffade strax efter klockan fyra i Åsa , i Kungsbacka kommun. Polisen rubricerar det som försök till grov mordbrand.

– En man i en villa vaknar av att någon tänt eld på huvudentrén. Troligtvis har bensin använts, säger Morten Gunneng, vakthavande befäl på polisen i region väst.

Ingen misstänkt
Mannen i villan lyckas själv släcka elden med hjälp av en trädgårdsslang och huset kunde räddas.

– Det visar sig att bensin eller brännbar vätska har hällts ut på flera platser runt om fastigheten och även runt uthuset, säger Morten Gunneng.

Under morgonen arbetade polisen med att göra en visuell undersökning av platsen.

– Vi kommer att spärra av och en teknisk undersökning kommer att göras under förmiddagen, säger Morten på Polisen”

Någon som vet vilken adress? Anledning?
Citera
2018-07-23, 08:38
Medlem
olasvenssons avatar
Jag hörde polisbilar och helikopter utanför mitt fönster i centrala kba igår eftermiddag. Polishelikopter hör till ovanligheten i staden, tänke att något stort var på gång...
Senast redigerad av olasvensson 2018-07-23 kl. 08:40.
Citera
2018-07-23, 08:47
Medlem
Ok, nu läste jag på Facebook att det var på Åsa Stationsväg. Den är ju rätt lång.

Vilket hus och vilka bor där?

Måste vara någon som retat upp någon/några rejält för att de skall försöka på riktigt elda upp deras hus när de är hemma? Ingen varningseld precis. Samt i denna värme och torka!
Citera
2018-07-23, 08:53
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Ok, nu läste jag på Facebook att det var på Åsa Stationsväg. Den är ju rätt lång.

Vilket hus och vilka bor där?

Måste vara någon som retat upp någon/några rejält för att de skall försöka på riktigt elda upp deras hus när de är hemma? Ingen varningseld precis. Samt i denna värme och torka!

Åsa Stationsväg är en liten väg, kanske 50-väg. Det är gamla och nya hus i området, några bondgårdar, en eller några frisörer finns också.

Jag har gått på den vägen några gånger när jag arbetade i Åsa. Det är annars ett lungt område, vad jag vet.
Senast redigerad av olasvensson 2018-07-23 kl. 08:55.
Citera
2018-07-23, 10:03
Medlem
Åsa Stationsväg 2. De som säljer Fritidsmöbler mittemot Pizzerian.
Citera
2018-07-23, 10:08
Medlem
Philmans avatar
Förra året blev ett par hus i Gårdskulla utsatt för mordbrandsförsök där någon/några skulle tända på med bensin. Ingen gripen för de attentaten vad jag vet.

Mycket mordbränder i Kungsbacka.

Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag hörde polisbilar och helikopter utanför mitt fönster i centrala kba igår eftermiddag. Polishelikopter hör till ovanligheten i staden, tänke att något stort var på gång...

Det var en annan incident med en svärdbeväpnad stolle på centralstationen.
Citera
2018-07-23, 12:46
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Åsa Stationsväg 2. De som säljer Fritidsmöbler mittemot Pizzerian.

Ja, dom har sålt fritidsmöbler där.
Citera
2018-07-23, 13:55
Medlem
Är det berikat i Åsa numera?
Citera
2018-07-23, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Är det berikat i Åsa numera?

Börjar bli mer och mer. Vid Åsa station har Kungsbacka kommun staplat massa containerbostäder på varandra bland annat. Där bor nog 60pers.

11st villavagnar skall ställas upp på Ringvägen i Höst. Med 4pers i varje blir det 44pers.
Citera
2018-07-23, 15:07
Medlem
Saltkilles avatar
Den här familjen har garanterat koll på varför de utsätts så här. Åsa, Fjärås och Frillesås har verkligen blivit Kungsbackas ghetto. Händer ta mig fan något varenda dag.
Citera
2018-07-23, 15:10
Medlem
Citat:
Börjar bli mer och mer. Vid Åsa station har Kungsbacka kommun staplat massa containerbostäder på varandra bland annat. Där bor nog 60pers.

11st villavagnar skall ställas upp på Ringvägen i Höst. Med 4pers i varje blir det 44pers.

Ack, gamla fina Åsa. För tre-fyra år sedan fanns där knappt en blatte på kartan.

Vad kan ha förorsakat mordbrand...?
Citera
2018-07-23, 21:08
Medlem
Kan vi inte få lite mer info från Åsa om mordbranden? Jag vet att det fanns ett par kukskallar i Åsa för några år sedan, några bodde på ett vandrarhem. T ex den berömde 'kötttjuven'. Men absolut inget blatteterritorium 2014.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in