Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-23, 08:25
  #1
Medlem
Nihennas avatar
Nu är smurfkonton tillåtna, så det är inte det jag skapar tråden över, utan jag är mest nyfiken på om någon annan har samma känsla som jag.

Massa konton med under hundra inlägg som bokstavligen ryggdunkar varandra, med samma "ööööh du måste vara alfa och hård, din jävla cuck, cuck, cuckelicuck! Kvinnor gillar inte betatofflor, kolla på den här undersökningen som spammats 100 gånger innan redan, men gör det igen! Förresten är jag själv världens alfa och vet vad kvinnor vill "-jargong

Det är ju emot reglerna att misstänkliggöra specifika konton, så jag tänker inte nämna några specifika fall utan tänker rent allmänt. Jag vill heller inte ha bort möjligheten att få köra smurfkonton, utan det är mer en "Är det bara jag som märkt av detta?"-tråd, eller något

Sen är det tyvärr så att kvalitén på inläggen går ner sig rätt rejält när det här ryggdunkeriet fortlöper, men samtidigt kommer jag inte på något man direkt kan göra åt det utan att kraftigt begränsa folks posträttigheter, t ex att man bara får posta där om man har postat 100 inlägg någon annanstans först. Det är bara dumt.
Citera
2018-07-23, 08:34
  #2
Medlem
Jo, jag upplever också att det är en himla massa inlägg som inte tillför tråden ett jäkla smack utan mest är ett sätt att få inlägg alternativt skriva massa skit som bara är rena blajjet. Kvaliteten har definitivt sjunkit rejält.
Citera
2018-07-23, 08:37
  #3
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Nu är smurfkonton tillåtna, så det är inte det jag skapar tråden över, utan jag är mest nyfiken på om någon annan har samma känsla som jag.

Massa konton med under hundra inlägg som bokstavligen ryggdunkar varandra, med samma "ööööh du måste vara alfa och hård, din jävla cuck, cuck, cuckelicuck! Kvinnor gillar inte betatofflor, kolla på den här undersökningen som spammats 100 gånger innan redan, men gör det igen! Förresten är jag själv världens alfa och vet vad kvinnor vill "-jargong

Det är ju emot reglerna att misstänkliggöra specifika konton, så jag tänker inte nämna några specifika fall utan tänker rent allmänt. Jag vill heller inte ha bort möjligheten att få köra smurfkonton, utan det är mer en "Är det bara jag som märkt av detta?"-tråd, eller något

Sen är det tyvärr så att kvalitén på inläggen går ner sig rätt rejält när det här ryggdunkeriet fortlöper, men samtidigt kommer jag inte på något man direkt kan göra åt det utan att kraftigt begränsa folks posträttigheter, t ex att man bara får posta där om man har postat 100 inlägg någon annanstans först. Det är bara dumt.

1) alternativa konton är tillåtna ja, det är rätt. Det är dock inte tillåtet att använda dessa för att stödja sig själv i diskussionerna.

2) Ja det är mot reglerna att spekulera i andras eventuella multipla konton. Det du ska göra är att RP:a för 1.07.
Citera
2018-07-23, 08:39
  #4
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
1) alternativa konton är tillåtna ja, det är rätt. Det är dock inte tillåtet att använda dessa för att stödja sig själv i diskussionerna.

2) Ja det är mot reglerna att spekulera i andras eventuella multipla konton. Det du ska göra är att RP:a för 1.07.

Aight! Gäller 2an även om man inte specificerar några namn? Jag har varnats för det förr, och då, har jag för mig i alla fall, gjorde jag just det vilket självklart var fel.

Så om denna tråden är emot reglerna är det bara att ta bort!
Citera
2018-07-23, 08:47
  #5
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Aight! Gäller 2an även om man inte specificerar några namn? Jag har varnats för det förr, och då, har jag för mig i alla fall, gjorde jag just det vilket självklart var fel.

Så om denna tråden är emot reglerna är det bara att ta bort!

Skriv inget sånt i någon tråd, det är mot reglerna (1.06), helt oavsett om du specificerar kontonamn eller inte.
Citera
2018-07-23, 08:51
  #6
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Skriv inget sånt i någon tråd, det är mot reglerna (1.06), helt oavsett om du specificerar kontonamn eller inte.

Förstått!
Citera
2018-07-23, 08:59
  #7
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Förstått!
Kan även skicka pm till valfri moderator.
Citera
2018-07-23, 12:08
  #8
Avstängd
riksdagsmajoritets avatar
Nej. Det är helt enkelt en konsekvens av hur fort den tilltagande digitaliseringen marginaliserat många mäns liv på relationsplanet. Vad är det svåra att förstå?

Vi ser mycket av det även på internationella forum. Tror du fortfarande det är någon slags konspiration?
Citera
2018-07-23, 18:47
  #9
Medlem
frasselitos avatar
Ryggdunkarmentaliteten är en logisk konsekvens av att det är människor som befolkar Flashback och därför uppstår gruppdynamik.

Finns till och med en vetenskaplig studie som Göteborgs universitet gjort där flashbacks gruppdynamik undersöks. Se tråd ->
(FB) Flashbacks normer och gruppdynamik i ny vetenskaplig studie

Att det skulle vara trollkonton är således inte säkert. Kan likagärna vara ett sätt att skapa och upprätthålla ingrupp. Många lever sina liv på internet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback