Citat:
Ursprungligen postat av
Demetrios
Tja, jag är ingen stor expert eller psykolog, jag är bara en annan kille i rad och det du beskriver förstår jag mycket bra. Antar att det finns många som upplevt liknande situationer och känslor.
Du skall inse att du saknar en bild av henne som du en gång skapat för dig själv och nu efter du har lärt känna henne bättre kan du inte stå ut att bilden inte stämmer med den verkliga "hon". Det är jättesvårt och bittert att erkänna men du kan inte göra något åt saken. Därför är du bara ledsen och lite arg framförallt på sig själv att du liksom blivit lurad.
Samtidigt bör du absolut inte glömma de där roliga och mysiga stunderna som ni upplevde tillsammans, därför skall du vara tacksam till henne och låta henne gå med Gud. Men om du inte vågar avsluta kontakten kommer det hela suga ut din livsenergi i väntan på "återkomst" som kommer aldrig ske. Därför skall det vara tydligt.
Skriv i fridens namn inga dumheter och hårda ord annars kommer du ångra dig hela ditt liv.
Istället säg "förlåt" och tacka henne för allt gott.
Tja, det finns inga hemligheter och mysterier, du får säga kort och ärligt som det är men undvika stora reflektioner. Slutgiltiga ord kan varjeras mycket individuellt, det beror på hur ert förhållande såg ut.
Ahem...t.ex... "Förlåt men jag tycker verkligen att vi måste upphöra vårt umgänge,
Jag känner nu ingen lust att svara på dina meddelande och inviter för det känns absolut inte roligt för mig längre och jag kan inte göra något åt saken. Tack för allt och skriv inte till mig mer."
Det blir nog för att första att personen inte är välkommen. Hon (och du) kommer definitivt att bli skitledsen men därmed minskar man något större skador. Om hon inte vill ta till sig det, behöver du iaf inte förklara något mer.
Må kraften vara med dig!
Jag tror inte de fina sidorna bara var något som fanns i mitt huvud faktiskt, kanske till viss del förstås, men inte helt. Jag tror det bara varit en väldigt konstig dynamik mellan oss och det är väl mitt fel. Jag var nog mer arg på henne än på mig ett tag, men nu tycker jag att jag grubblat färdigt, dragit de lärdomar som finns att dra och vill släppa det.
Jag har inte haft känslor för henne på länge men varje gång hon skriver hon saknar mig är det som att en del av de känslorna jag hade återuppväcks lite, det känns jättetöntigt att säga men det är väl då jag undermedvetet börjar drömma ihop något. Det var det jag menade med att skriva något dumt. Har aldrig försökt såra henne.
Jag vet inte vad för "stora reflektioner" man ska undvika och jag hann svara henne innan du började skriva i tråden. Jag är nog nöjd med det jag skrev även om det var lång, men kort och koncist formulerat. Kanske var dumt att nämna, hur saklig jag än var kring det, att jag blev sårad/besviken av henne förut, även om det var längesen. Tycker hon var svinig men den pusselbiten får hon lägga själv om hon nu tycker så själv. Skrev att jag inte förstod henne och att jag inte ville umgås samt att jag inte tyckte hon skulle klandra sig själv för det.
Skrev det i svaret till fishdicks också men jag känner mig nog rätt färdig med henne nu, även om det nu skulle varit dumt att skriva det jag gjorde så kan jag ju inte ge mer än ett ärligt svar. Om inte det duger så ser jag mig inte skyldig att lindra smällen mer än så, om det nu är en smäll. Känns ju som att hon bara saknar mig för att hon mår dåligt över att jag dissar, inte för att hon saknar
mig. Har även börjat skriva med en annan tjej för första gången sedan jag var nerkärad i hon jag nu försöker bryta kontakten med, kändes som att försvann ur mitt huvud så fort jag började skriva med den andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
fishdicks74
Känner igen det du beskriver, det låter verkligen som om att det finns borderlinedrag inblandat här.
Har du slutat prata med henne nu?
Jag känner ingen anledning att svara igen faktiskt, det har jag inte känt förut, har typ hoppats och väntat på att hon ska höra av sig hela året. Men nu känner jag att jag inte kan göra mer. Det kanske var dumt men jag skrev ett väldigt ärligt svar om varför jag inte vill umgås. Om inte det räcker så känner jag att inte ändå inte är "skyldig" henne någon ursäkt, där drar jag gränsen för hur mkt jag kan göra för att lindra the blow.
Jag vet inte om hon har borderline men det är fler än du som fått det intrycket av mina beskrivningar, det är ju i sig självt intressant. Jag tror iallafall dragen finns där. Jag vet inte om jag skrev det men jag insåg att det känns som hon bara hör av sig och saknar mig när hon inser att jag dissar henne, inte för att hon saknar mig. Dvs hon mår dåligt av att jag triggat hennes rädsla för att bli övergiven, något sånt. I det kan jag väl också finna någon tröst, eller bara hjälp att ställa mig lite utanför det hela och inte känna mig tvungen att svara. Hoppas jag. Jag känner mig iallafall ganska färdig.
Sen har jag börjat skriva med en annan tjej för första gången på väldigt länge, känns väldigt bra. Redan direkt när jag började skriva med henne så var det som att hon jag försöker bryta kontakten med bara försvann ur mitt huvud. Time to move on, typ.