2018-07-23, 00:48
Medlem
När man har den där ballongmagen på grund av gaser. Varför släpper då inte kroppen ut dessa gaser med en gång?

Det skulle ju lindra besvären, eventuella smärtor skulle försvinna. Varför släpper då inte kroppen ut allting.
Citera
2018-07-23, 01:54
Medlem
Antingen kan inte kroppen göra det ?
Eller så behövs det lite extra ifrån din sida för att få det att hoppa igång?
Börja jogga så ska du se att det du kommer börja pysa.
Tänk på vad du äter med.
Citera
2018-07-23, 02:08
Medlem
Skulle man kanske själv göra någonting för att dessa gaser skulle komma ut?
Citera
2018-07-23, 02:09
Medlem
Istället för att skapa en ny tråd, tänker jag ställe en annan fråga om just gaser. När man har ont i magen på grund av gaser och då menar jag inte tillsammans med ballong magen. Utan enbart har smärtor i magen på grund av gaser.

När dessa gaser kommer ut, varför luktar de extra illa?

Hur kan gaser ge smärtor?

Återigen, jag pratar inte om ballongmage, utan jag pratar om dessa gaser som jag prata om ovan.
Citera
2018-07-23, 03:26
Medlem
Gaserna ger smärtor för att dom spänner ut magen.
Citera
2018-07-23, 07:25
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Skulle man kanske själv göra någonting för att dessa gaser skulle komma ut?
Kör upp en 2 meter lång slang så kommer gaserna ut finns även läkemedel som kan hjälpa så är det mer än tillfälliga problem så är det allmänläkaren man vänder sig till.
Citera
2018-07-23, 07:40
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Istället för att skapa en ny tråd, tänker jag ställe en annan fråga om just gaser. När man har ont i magen på grund av gaser och då menar jag inte tillsammans med ballong magen. Utan enbart har smärtor i magen på grund av gaser.

När dessa gaser kommer ut, varför luktar de extra illa?

Hur kan gaser ge smärtor?

Återigen, jag pratar inte om ballongmage, utan jag pratar om dessa gaser som jag prata om ovan.

Lukten orsakas av att gasen innehåller svavelföreningar, du hittar svaren på dina frågor här:

https://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Gasbesvar/
Citera
2018-07-23, 09:45
Medlem
Jag rekommenderar Dimetikon 200mg, 3-4 gånger per dag, så är gaserna borta.
Senast redigerad av Incarcerate 2018-07-23 kl. 09:48.
Citera
2018-07-23, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Lukten orsakas av att gasen innehåller svavelföreningar, du hittar svaren på dina frågor här:

https://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Gasbesvar/
Jo men det där känner jag till.

Men lukten känns mer starkare när gaserna ger smärtor i magen. Övriga gaser som bara kommer ut luktar, men inte lika stark som gaserna som ger smärtor, tycker jag. Varför är det så?
Citera
2018-07-23, 15:56
Medlem
För att tarmarna ska jobba behövs blodtillförsel. För att blodtillförseln ska vara tillräckligt så måste man motionera. Att bara sitta still funkar inte.
Citera
2018-07-23, 19:41
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
För att tarmarna ska jobba behövs blodtillförsel. För att blodtillförseln ska vara tillräckligt så måste man motionera. Att bara sitta still funkar inte.

Nej, det är den rent mekaniska rörelsen som gör att tarmarna fungerar bättre. Genom att röra på sig knådas tarmarna lite grann. Tarmarna har alltid blodtillförsel och det behovet finns likaså alltid. Om något minskar det tillgängliga blodflödet under träning och motion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in