2018-07-22, 21:43
Medlem
Sinclairs avatar
Vad betyder ”stampare” och ”kran”?
Citera
2018-07-22, 21:45
Medlem
manontheroofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Vad betyder ”stampare” och ”kran”?

stampare = en frekvent ravebesökare, i detta fallet syftar man nog på alla besökarna.
kram = en värdig langare
Citera
2018-07-22, 21:56
Medlem
Vilken jävla dynga i denna tråden. Näst intill alla inlägg handlar om vad för slags folkgrupper som rör sig runt där.

För att svara på det: nej, det är väldigt få invandrare i detta området. Att säga det kryllar av dom är en ren lögn. Kollar man inläggen från de som påstår detta så ser man vad för typer av personer som är i tråden. Dra åt helvete med ert skitsnack! Och sen blanda in en från Biskopsgården? Ni har då fan noll koll på Göteborgs områden och gäng.

OnTopic: dags att börja leta genom gästlistan och se om det finns några R.I.P.:s. Föutsatt att han är med på FB-eventet...
Citera
2018-07-22, 22:21
Medlem
Enligt Aftonbladet så hittades mannen alldeles intill en av pelarna till Älvsborgsbron .
Precis intill finns en Stig upp till ravefesten, på stigen fanns det flera blodspår.

Vid 2 tiden på natten hördes hysteriskt skrik enligt en boende alldeles intill.
Först vid 6 tiden hittades kroppen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rek-hysteriskt
Citera
2018-07-22, 23:02
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Enligt Aftonbladet så hittades mannen alldeles intill en av pelarna till Älvsborgsbron .
Precis intill finns en Stig upp till ravefesten, på stigen fanns det flera blodspår.

I artikeln står också

”Alldeles intill fyndplatsen finns en upptrampad stig som leder upp till en gångväg som går vidare till området där ett rave pågick under natten. I den branta backen hittade Aftonbladets team på plats flera blodspår.
– Jag har inga detaljer som kan bekräfta om blodet kan kopplas till händelsen, men mina kollegor har nog hittat det som skall hittas, menar Fuxborg.”

Låter lite konstigt, brukar de lämna kvar blodspår på/vid en brottsplats? Inbillade mig att man sanerade platsen när polisen var klar, men det kanske dragits ner på det med
Citera
2018-07-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop

Låter ju konstigt! Hon säger ju att min sambo vaknade av ett skrik och jag hörde blåljus och sirener! Låter ju på vittnet som de inträffade ganska samtidigt!
Citera
2018-07-22, 23:13
Medlem
Bifogar bild på vägar till festen. https://ibb.co/nCWQpJ

Vi gick den gula slingan vilket jag tror att många gjorde, en del har dock tagit den blå slingan från Röda sten. Där mannen också hittats. Men kl 02 var det mycket folk i rörelse så det verkar märkligt.
Någon borde isåfall sett något.
Citera
2018-07-22, 23:28
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Nu är det väl ändå dags att få lite ordning på tråden och släppa allt politiskt flummande
och pundartjafs.

Vad som är känt än så länge:

Man i 25 års åldern.
Knivmördad
Kroppen påträffad under Älvsborgsbron.
Mordet begånget under kvällen/natten mot Söndag. Troligen senare delen av natten.

Finns det fler fakta så fyll gärna på 😊

Det verkar ju inte vara ett "överlagt mord" via en agent i alla fall.
Utan snarare en uppgörelse i stundens hetta.

Så;
Vilka blir så uppeldade (över en "kränkning" tex) att dom måste omedelbums upprätta sin "heder"?
Jo hetsiga MENA-iter såklart. Dem finns det gott om på överallt numera.

Citera
2018-07-22, 23:28
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovelaughlive
Bifogar bild på vägar till festen. https://ibb.co/nCWQpJ

Vi gick den gula slingan vilket jag tror att många gjorde, en del har dock tagit den blå slingan från Röda sten. Där mannen också hittats. Men kl 02 var det mycket folk i rörelse så det verkar märkligt.
Någon borde isåfall sett något.

Vet Du hur det är med belysning längs den blå slingan?
Citera
2018-07-22, 23:34
Medlem
paras0nics avatar
En vän till min polare ser massa RIP statusar sippra in på en kille som sålde droger, heter DA HA på Facebook. Han passar in rent åldersmässigt med. Jag skulle tippa på att detta är BO. Han är iallafall från Angered och inte Majorna som nämndes tidigare, om detta nu stämmer.
Citera
2018-07-22, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Vet Du hur det är med belysning längs den blå slingan?

Det är ingen belysning alls. Även den gula slingan är dåligt upplyst. Är typ ljus under bron, men därefter är det bäcksvart tills man kommer till röda ringen, där det är har mark istället för skog.
Citera
2018-07-22, 23:44
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
En vän till min polare ser massa RIP statusar sippra in på en kille som sålde droger, heter DA HA på Facebook. Han passar in rent åldersmässigt med. Jag skulle tippa på att detta är BO. Han är iallafall från Angered och inte Majorna som nämndes tidigare, om detta nu stämmer.
Ja, Angeredskillen har tydligen dött väldigt nyss. Hans lillebror dog för 2 år sedan. Vissa familjer drabbas hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in