2018-07-22, 02:48
Bannlyst
Hej! Jag såg en film idag om en typisk tjej vars största dröm var att gifta sig, och ni vet hur en tjejs bröllop ska vara hennes viktigaste dag i hela livet. Jag är 15 år och flera av mina tjejkompisar har tänkt ut hur deras drömbröllop skulle se ut, och i filmer är det också så. Jag själv har inte tänkt på det, och om jag ens skulle hitta någon villig att gifta sig med mig skulle jag nog hålla det så litet som möjligt. Efter jag såg filmen började jag tänka på hur ett bröllop enbart handlar om bruden och brudgummen, och helt plötsligt fick jag en massa ångest. Alla blickar på mig medan jag går igenom kyrkan, jag skulle svimma. Och om jag dessutom skulle behöva hålla tal eller något? Jag skulle aldrig klara det. Jag vet inte riktigt vad jag vill få fram med det här inlägget men jag vill nog bara veta om det finns någon som känner igen sig i det här? Det är nog ganska många som får ångest inför sitt bröllop men jag är ju ändå fortfarande ett barn och det är ju inte ens säkert att jag kommer gifta mig men ändå får jag panik. Har även väldigt mycket ångest inför studenten då det kommer vara en fest där jag står i centrum och jag kommer antagligen behöva hålla tal. Det är fan typ 4 år kvar..
Citera
2018-07-22, 02:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Det låter som att hålla tal är din största skräck. Du är inte direkt ensam där. Det är mångas största skräck. Men det är en fobi som kan tränas bort. Du behöver liksom bara kasta dig ut där och misslyckas förmodligen, på det igen och misslyckas osv. Till slut är det helt ok. Inget du kommer dö av och eftersom du är 15 har du liksom gott om tid att träna innan det blir saker som bröllop.
Citera
2018-07-22, 06:01
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.01.

Rubrikförtydligande inom parentes och 0.03-inlägg raderade.
Vänligen sluta posta inlägg som enbart påpekar TS underåriga ålder.

/Mod.
Citera
2018-07-22, 12:22
Medlem
Jag höll inget tal på studenten, det behöver man inte göra. Ingen i min klass höll nåt tal. Angående bröllop så får du ju bestämma själv hur du vill ha det, om du nu ens vill gifta dig.
Citera
2018-07-22, 12:29
Medlem
Fruktar också detta. Tror aldrig jag kommer fria av denna anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in