2018-07-21, 16:09
Medlem
FeedMyInfections avatar
Trodde jag var teknisk... Men nu jävlar blir jag less, skulle hjälpa en bekant att få Till Fps problematik I spel. Problemet var uppenbart datorn körde spel endast via intel kortet och inte deras AMD Radeon.

Inställningen för att ändra saknades i både radeons samt Intels kontrollpanel.

Jahoop, enhetshanteraren uppdatera drivrutiner på intel kortet då.. Done.. Vid denna punkt vägrar intel kontroll panel starta.

OK. Googlar ser två lösningar (leta efter gvcx nånting V2) hittar funkar inte heller, testar att manuellt installera drivrutinerna för den exakta Cpu han har..

Nehepp inte det heller, kollar system32 mappen här ser vi v2 och här har vi intel v1? Samt v4...

Kör felsäkert läge, väljer återställnings punkt. Nej kunde inte genomföras..

Alltså vad I helvete det enda som skulle behövas var att kunna välja förvalt videokort som AMD kortet..

Hjälp?

Känner att min utbildning samt arbetserfarenhet står på spel här.. Visserligen kan jag enkelt blåsa rent hela skiten, men hans grabb vill ju spela och det borde ju vara så attans enkelt..
Senast redigerad av FeedMyInfection 2018-07-21 kl. 16:13. Anledning: Grammar
Citera
2018-07-21, 16:14
Medlem
Kika i bios
Citera
2018-07-21, 16:19
Medlem
FeedMyInfections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaswesniper
Kika i bios

Mjo, ska jag omstarta datorn, den snurrar runt oändligt på systempunkter.. För att sedan Visa "gick ej" simplifierat men får göra det, nu är jag dock inte super bekant med bios, tips?
Citera
2018-07-21, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FeedMyInfection
Mjo, ska jag omstarta datorn, den snurrar runt oändligt på systempunkter.. För att sedan Visa "gick ej" simplifierat men får göra det, nu är jag dock inte super bekant med bios, tips?

Har du testat att formatera hårddisken och ominstallera Windows?
Citera
2018-07-21, 16:31
Medlem
FeedMyInfections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowmow
Har du testat att formatera hårddisken och ominstallera Windows?

Jag kan lätt göra det.. Men vill ju lösa det på någon timme.
Citera
2018-07-21, 16:37
Medlem
FeedMyInfections avatar
Kommer inte ihåg, men i bios ska man väl kunna se om moderkortet kör pci eller pcie för dedikerade grafikkortet, switch till auto från dead set intel funka inte.. Får inte till intel kontroll panelen.. Men fps borde ju lösas om jag ställer in att den banne mig ska köra dedikerade grafikkortet..
Citera
2018-07-21, 16:39
Medlem
FeedMyInfections avatar
Citat:
Kommer inte ihåg, men i bios ska man väl kunna se om moderkortet kör pci eller pcie för dedikerade grafikkortet, switch till auto från dead set intel funka inte.. Får inte till intel kontroll panelen.. Men fps borde ju lösas om jag ställer in att den banne mig ska köra dedikerade grafikkortet..

Okej gick in igen.. Var det inte F10 för att spara ändringar? Var satt till intel igen.
Citera
2018-07-21, 17:00
Medlem
Citat:

Löste du det? Fann den här tråden med många råd: https://www.quora.com/How-do-I-switc...d-in-window-10
Citera
2018-07-21, 17:54
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem