I samband med att en polispatrull ska gripa gärningsmän misstänkta för rån kommer poliserna ifrån varandra. Den ena av poliserna angrips med kraftigt våld och avlossar därför sitt tjänstevapen i nödvärn. Både gärningsman och polis förs till sjukhus. I nuläget kommer inga ytterligare uppgifter lämnas, texten uppdateras så snart det är möjligt.
Känns ju som att detta kan ha gått rätt illa för rånaren, inte så att man siktar på benen när man är direkt utsatt för våld väl?
Senast redigerad av timeistheseason 2018-07-21 kl. 03:38.
Rånaren lär ha träffats av många skott och förmodligen som du sa lär de inte ha varit i benen etc så oddsen att han överlever är nog inte så stora, inte för det gör mig något då vi sparar lite skattepengar...bara att hoppas han avlider snabbt
Rånaren skulle givetvis ha avlivats på plats, angriper man en polis är det få länder man kommer undan levande. Nu kostar GM bara ännu mer pengar, vi får hoppas att han blivit så handikappad att han inte kan begå fler brott.
Känns ju som att detta kan ha gått rätt illa för rånaren, inte så att man siktar på benen när man är direkt utsatt för våld väl?
Träffa benen är inte lätt så det är inte förstahandsmålet om man vill säkra sig själv. Mitt på är bättre, sedan är det tur otur om kulan träffar vitala organ.
Synnerligen korkad som försöker slå en polis och får smaka bly.
Citat:
Ingripandet inleddes strax efter klockan 03 på lördagsmorgonen när en polispatrull stötte på några misstänkta rånare.
– Det rör sig om personrån vid en badplats. Det var flera personer som blivit rånade på värdesaker och kläder, säger Tor Sevelius, vakthavande befäl vid polisen i Östergötland.
– Sen har gärningsmännen försvunnit från brottsplatsen. Så vi har en patrull som får syn på de här gärningsmännen som man ska försöka få tag i när då detta sker att den ena polismannen blir attackerad.
Citat:
Var männen beväpnade när de utförde rånen?
– Det var nog främst i form av slag och sparkar. Så vitt jag förstod så hade de inte tillhyggen.
Och vid attacken på polismannen?
– Huruvida de hade vapen i attacken kommenterar jag inte.
Får väl gissa att om rånaren inte hade vapen när han rånade folk så hade han nog inte vapen när han gick på polisen.
Bra, precis detta som krävs för att polisen ska återfå lite respekt i samhället. Borde vara likadant vid tex stenkastning mot utryckningsfordon. Skjut för att döda
Det mesas alldeles frö mycket med brottslingar jämt, bra att polisen visar lite pondus och att det faktiskt kan få ordentliga konsekvenser att vara kriminell.