• 1
  • 2
2018-07-20, 15:59
Medlem
godboys avatar
Nej. TS, du kommer vara betalningsskyldig för detta lån. Vem ska betala lånet annars anser du?

Grattis du kommer hamna hos kronofogden, få betalningsanmärkningar om du inte betalar. Har du betalningsanmärkningar så kommer saker bli mycket besvärliga för dig.

Ta tag i ditt missbruk, sedan söker du skuldsanering.
Citera
2018-07-20, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nej. TS, du kommer vara betalningsskyldig för detta lån. Vem ska betala lånet annars anser du?

Grattis du kommer hamna hos kronofogden, få betalningsanmärkningar om du inte betalar. Har du betalningsanmärkningar så kommer saker bli mycket besvärliga för dig.

Ta tag i ditt missbruk, sedan söker du skuldsanering.

Man får inte skuldsanering för en rykande färsk skuld! Man får inte heller skuldsanering om man bedöms kunna betala tillbaka beloppet genom vanligt hederligt arbete. Jag antar att TS är i 20-års åldern max. I så fall har hen ju alla möjligheter att betala tillbaka lånet.

Varför tror folk att skuldsanering är något man kan få bara för att man har tagit ett lån?
Citera
2018-07-20, 19:56
Medlem
Bara att börja arbeta och betala av lånet bit för bit.
Citera
2018-07-20, 19:59
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Du får betala av skiten, en värdefull läxa i livet. Var du nykter? Iof spelar det ingen roll, jag antar att du är heltorsk på spel. Hur i helvete kan du ta så dumma beslut? Och varför ska en långivare betala dina dumheter? Väx upp för helvete och inse att ens handlingar får konsekvenser.

Trodde du att du skulle göra årets klipp?
Citera
2018-07-20, 20:08
Medlem
Energiknippes avatar
200.000 är ju inga jättesummor, bara att gilla läget. Om du hade vunnit 500.000, hade du betalat tillbaka lånet till lånebolaget och vinsten till spelbolaget då?
Citera
2018-07-20, 20:16
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Man får inte skuldsanering för en rykande färsk skuld! Man får inte heller skuldsanering om man bedöms kunna betala tillbaka beloppet genom vanligt hederligt arbete. Jag antar att TS är i 20-års åldern max. I så fall har hen ju alla möjligheter att betala tillbaka lånet.

Varför tror folk att skuldsanering är något man kan få bara för att man har tagit ett lån?
Bara utgick från att TS sannolikt hade fler stora lån och var duktigt torsk, men det är som du säger absolut inte en garanti för skuldsanering. Och det är inte helt enkelt att få skuldsanering heller.
Citera
2018-07-27, 08:48
Medlem
rm-spiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Och det är inte helt enkelt att få skuldsanering heller.
Tvärtom, det är svårt att få skuldsanering och kraven är höga.
Det är något som gemene man ofta inte tror.

Huvudprincipen kronokalle och tingsrätterna följer är att man ska betala av sina skulder.
Citera
2018-07-27, 09:14
Medlem
Citat:
Tog lån för några dar sen. Råkade bränna stålarna (190.000) på spel.
Nu vill jag ogiltigförklara lånet, så jag inte behöver betala tillbaka det. Går detta o ordna?
Ogiltigförklara! Är du ett barn eller? Den sista idioten är ännu inte född
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in