2018-07-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Vad har det med den här tråden? Har du även kollat barnporr på dom?

Yepp,men då hade jag dom på cloud konto. de sy kades till enheterna utan att jag visste om det. dropbox
Citera
2018-07-19, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmalloSmisk
Dom var faktist delade. Laptopen är ju lätt att bära runt. kompisen sket samtidigt som han använde den på toaletten. ska jag sätta kameror runt huset tycker du och kanske på trädgården?

Du är ute på tunn is.

Du verkar tro att rätten bara ska köpa din historia?

Kompisen sket. Jag tycker du ska dra den historien.

Dom kommer plocka ner dina lögner på löpande band. 100% säker.

Du kan inte bara skylla ifrån dig på någon hemlig kompis. Utan att redogöra för din historia.

Som jag skrev. Dom har hört mycket bättre historier. Och plockat sönder den. Får dom bara loss första skruven. Så är du körd.

Som ett enkelt exempel. Du var inloggad på Facebook 2 minuter innan. Eller din bank dosa, din personliga mail eller liknande saker.

Efter det så kan du dra vilka historier du vill. Det kommer ses som ytterst osannolikt. Och bara efterhands konstruktioner.
Citera
2018-07-19, 17:55
Medlem
Citat:
Det är 2 sonys, kan man komma in på dom utan lösenkod? sa till dom att jag fick dom låsta
Ja, om dom inte är krypterade.
Citera
2018-07-19, 18:14
Medlem
Om du nekar så är det ju upp till polisen att bevisa att det är du som har haft med barnporren att göra.

Sen hur de gör det vet jag inte.
Citera
2018-07-19, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Om du nekar så är det ju upp till polisen att bevisa att det är du som har haft med barnporren att göra.

Sen hur de gör det vet jag inte.

Det är upp till åklagaren att visa det.

Och sitter han helt tyst och ingen advokat för talan så kommer det gå snabbt att få en fällande dom.

Men det kommer det sluta med oavsett vilken rövar historia han drar.

Om någon har en annan uppfattning om det, så vore det roligt att höra den motivationen.

Barnporren har hittats i hans telefoner. Finns tydligen även i hans moln. Jag njuter av det sistnämnda.

För övrigt är jag bland dom första som kommer begära ut domen. Ser redan fram emot att skapa en tråd, med allt bra och roligt som följer med det.
Citera
2018-07-20, 22:55
Bannlyst
Citat:
Yepp,men då hade jag dom på cloud konto. de sy kades till enheterna utan att jag visste om det. dropbox

Har du några fler funderingar?

Eller gjorde jag allt klart i mitt sista inlägget?
Citera
2018-07-21, 15:02
Medlem
c0rtexs avatar
Citat:
Kan du motivera varför jag är helt körd? motiveringen jag sa är ju inte omöjlig då flera hade faktiskt tillgång till mina enheter. "jag hade ingen aning" och "har aldrig i mitt liv sätt barnporr". Det enda jag gjorde på datorn var att spela och prata med vänner över facebook och så, action-filmer serier m.m.

För att ditt "case" är solklart, man bör som Polis vara totalt hjärndöd för att inte förstå hur det ligger till. Säga vad man vill om Svea rikes lagar och de som skall upprätthålla dem, rötägg finns det gott om och lagen är bra knasig ibland. Men Polisen är oftast långt ifrån dumma tyvärr!

Sen skall det bevisas att det är du, men då ska du börja skylla på s.k "polare".. Rätt lågt, ta ditt straff och försök vara en man. Som någon tidigare skrivit, vi har lärt oss att bränt barn luktar just bränt barn.

GLHF
Citera
2018-07-21, 15:26
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
motiveringen jag sa är ju inte omöjlig då flera hade faktiskt tillgång till mina enheter.

Fast så länge du inte är villig att namnge dessa personer samt eventuellt vittna under ed emot dem i rättegången sedan (med allt ont blod som Det sedan ger eftersom det ju är Du som är skyldig och inte dem), så har du inget för den "förklaringen".
Citera
2018-07-21, 15:50
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:

Ta ditt straff och sök vård!
kan förstå om du sett 1 gång liksom , men du verkar ju ha på flera enheter och straffad innan.
Så förstår inte vem du försöker lura ? Laddar du hem sånt ? De har ju redan koll på dej, de kommer ju komma igen förstår du väll ?
Man blir lite snurrig av det du skriver ! Men du kanske inte mår så bra , å snurrar till allt du skriver. Bättre och bara säga som det e och sen få den vård du behöver. Va ärlig mot dej själv.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in