Citat:
Ursprungligen postat av
SmalloSmisk
Jag kan ju inte veta vad andra gör på delade enheter, hade jag vetat vad som pågick hade jag agerat direkt!
hade det vart på internet cafe till exempel, tycker du ägaren eller personen som gjorde det som ska straffas?
Du har ju redan erkännt att du kollat på barnporr här i tråden. "för att du va nyfiken" så delade enheter är bara trams.
Nej. Mycket dum jämförelse. I fallet med internet café så är det garanterat spärrat. Och att dom enkelt skulle pekat ut dig/den som användt den aktuella datorn för att tittat på barnporr.
Har du varit inloggad på andra sidor 2 minuter innan du laddade hem BP. Så är det mycket sannolikt att det är du som användt barnporr.
Har du lånat ut din enhet under precis den tidpunkten. Och sen haft den i din besittning all övrig tid. Så kommer det räknas som efterhands konstruktioner.
Och igen. Då måste du ha en namngiven kontrollerad person.
Och du måste givetvis kunna styrka den historien rakt igenom. Tog du ut pengar på ditt kort i aktuell stad? Har du beställt och åkt med en tågbiljett?
Försöker du ljuga ihop en historia om en oskyldig person. Så kommer dom slå hål på den historien på nolltid.
Tror du på fullaste allvar att du bara kan dra till med. "nej. Just under den här timmen så har Anders utan efternamn lånat telefonen" och tro att dom går på det?
Det finns mängder med historier som har mycket bra innehåll. Men som avfärdas mycket snabbt och enkelt som efterhands konstruktioner!
För varje liten del du/någon inte kan redovisa uppgifter. Så kommer det landa i ett ytterst osannolikt händelseförlopp. Och det blir en fällande dom.
För övrigt kommer jag meddela polisen om den här tråden. Så åklagaren kan ta del av det här. Finns absolut inte många händelser som liknar din historia.