Citat:
Ursprungligen postat av
flashback-nu
Tycker du att det är någon skillnad när det gäller smärtan och saknaden när det har gått 5 år och när det har gått 20 år?
Sent svar men det är svårt att avgöra i dom 2 fallen. Var för ung när mamma dog för att kunna tänka mycket kring det just då, det tog ett par år tills jag vart äldre och börja tänka och bearbeta exakt varför hon gick sitt öde tills möte, och ja hon tog sitt eget liv, Och nu när jag är vuxen vet jag exakt vad som drev henne till det.
Min kompis som dog har varit svårare för han dog av dolt hjärtfel och bearbetningen blir då jobbigare för han förtjänade att leva vidare och hade ett bra liv. Och det passar väl mer in på din situation, Så som jag sa det kommer ta tid men min erfarenhet att om man jämför med det första året och nu efter över 5 så var det mycket svårare att acceptera dom första åren men har kommit till det stadiet att det kan gå dagar jag inte tänker på han. Även fast jag inte kommer få nån helt avslutning hur mycket jag än bearbetar det.
Så jag hoppas det blir så för dig med att du får dagar han inte är i din hjärna.