2018-07-17, 19:34
Medlem
Det har spårat ut helt i I&I, folk där tror på fullaste allvar att de kan trolla med falska siffror om invandring, med korta inlägg och trams.

Har admin tänkt på att det kan behövas fler moderatorer till den delen av forumet?
Citera
2018-07-17, 20:11
Medlem
janwindahls avatar
Rapporterar du dessa inlägg som innehåller oegentliga uppgifter?
Citera
2018-07-17, 20:29
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
Det har spårat ut helt i I&I, folk där tror på fullaste allvar att de kan trolla med falska siffror om invandring, med korta inlägg och trams.

Har admin tänkt på att det kan behövas fler moderatorer till den delen av forumet?

Jo sen alla dessa Troll som uppenbart bara försöker bråka med SD väljare. Rensa upp ordentligt eller ta bort.
Citera
2018-07-17, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Jo sen alla dessa Troll som uppenbart bara försöker bråka med SD väljare. Rensa upp ordentligt eller ta bort.
Är man ett troll om man är emot SD? De som är för SD - är de troll också?
Citera
2018-07-18, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net

inte fler men byta ut dom till neutrala icke-rasister
Citera
2018-07-18, 09:22
Medlem
Jag har inte uppfattat att det är möjligt att rapportera någon för att de ger felaktiga fakta, vare sig detta nu beror på att nån är lite pantad eller medvetet ljuger/ tramsar.

Jag har rapporterat flera, (dock inte i I&I) där jag anser det är uppenbart att de tramsar, ljuger fullt medvetet, använde sig fullt öppet av retoriska fulknep.
Men de blir ju inte borttagna och antar jag då heller inte varnade.

Kanske har denna typ av beteende på forum börjat ta överhanden? eftersom det verkar förekomma överallt och allt fler blir vansinniga på fenomenet.
Citera
2018-07-18, 10:08
Medlem
gabrielle2s avatar
Det finns en uppsjö av siffror redovisade av olika källor.
Skall då moderatorer ge varningar efter den" sannaste" källan. Vem sjutton kan avgöra vilken källa som är mest sann.
Det hjälper väl inte att tillsätta fler moderatorer efter källors sanning/ osanning i specifikt forumet integration och invandring.
Folk får vara både idioter, troll, och inbillat intelligenta på flashback bara de följer reglerna.
Går att anmäla inlägg.Går att diskutera varningen.
Ibland kan det vara förbannat svårt att avgöra OT eller trams.
Citera
2018-07-18, 10:09
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag har inte uppfattat att det är möjligt att rapportera någon för att de ger felaktiga fakta, vare sig detta nu beror på att nån är lite pantad eller medvetet ljuger/ tramsar.

Jag har rapporterat flera, (dock inte i I&I) där jag anser det är uppenbart att de tramsar, ljuger fullt medvetet, använde sig fullt öppet av retoriska fulknep.
Men de blir ju inte borttagna och antar jag då heller inte varnade.

Kanske har denna typ av beteende på forum börjat ta överhanden? eftersom det verkar förekomma överallt och allt fler blir vansinniga på fenomenet.

En liten fråga, hur länge efter det att du har rapporterat har du kontrollerat?

Ibland tar det trots allt någon dag innan ett regelbrott blir åtgärdat. Speciellt så här i sommartider så har ju även mods semester och eventuellt mindre tid (och ork) för Flashback.

Om då t.ex mer allvarliga regelbrott prioriteras (1.06, 1.05 etc) över rent städarbete med som följd att OT och liknande tas vid tillfälle när man har mer tid över är inte så konstigt.
Citera
2018-07-18, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
En liten fråga, hur länge efter det att du har rapporterat har du kontrollerat?

Ibland tar det trots allt någon dag innan ett regelbrott blir åtgärdat. Speciellt så här i sommartider så har ju även mods semester och eventuellt mindre tid (och ork) för Flashback.

Om då t.ex mer allvarliga regelbrott prioriteras (1.06, 1.05 etc) över rent städarbete med som följd att OT och liknande tas vid tillfälle när man har mer tid över är inte så konstigt.

Det varierar självklart....jag brukar kolla lite då jag ser att en moderator är i farten ( trådar flyttas etc.)
Sen har jag några jag regelbundet har rapporterat, åtskilligt! men de är kvar.

ja visst jag har förståelse för att moderatorerna inte hinner allt, och att detta beteende med att tramsa, trolla kanske inte prioriteras, eller som sagt ens är ett skäl att varnas?

Det är det senare jag misstänker att moderatorerna inte anser.
Citera
2018-07-18, 10:31
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Det varierar självklart....jag brukar kolla lite då jag ser att en moderator är i farten ( trådar flyttas etc.)
Sen har jag några jag regelbundet har rapporterat, åtskilligt! men de är kvar.

ja visst jag har förståelse för att moderatorerna inte hinner allt, och att detta beteende med att tramsa, trolla kanske inte prioriteras, eller som sagt ens är ett skäl att varnas?

Det är det senare jag misstänker att moderatorerna inte anser.

Att trolla är inget regelbrott, nej.
Citera
2018-07-18, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Att trolla är inget regelbrott, nej.

Precis vad jag misstänkte...

Kanske dags då att det bli ett regelbrott?
Typ som trams som i "trams & offtopic"?

Senast redigerad av Merapi 2018-07-18 kl. 10:44.
Citera
2018-07-18, 12:11
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Precis vad jag misstänkte...

Kanske dags då att det bli ett regelbrott?
Typ som trams som i "trams & offtopic"?

Vem skall då avgöra vad som är trollning?
Skall moderatorer gissa eller tänka att det lutar nog åt trollning.
Jag tycker mest att sådana här trådar som denna är att individen vill ha Flashbacks regler formade efter just deras egna önskemål.
Finns fler liknande trådar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in