2018-07-17, 17:02
Medlem
Dofternas avatar
Hejsan till er på moderatorskontoret i New York!

Hörrni, varför skriver ni inte alltid vem som flyttat en tråd från en avdelning till en annan? Det vill jag veta så jag ibland kan skicka ett argt PM och skälla på aktuell Mod när andan faller på. Svara på det om ni kan.

Trevlig sommar!
Citera
2018-07-17, 17:25
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hejsan till er på moderatorskontoret i New York!

Hörrni, varför skriver ni inte alltid vem som flyttat en tråd från en avdelning till en annan? Det vill jag veta så jag ibland kan skicka ett argt PM och skälla på aktuell Mod när andan faller på. Svara på det om ni kan.

Trevlig sommar!

Det gör dem..?
Citera
2018-07-17, 17:29
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Det gör dem..?

Inte alltid. Idag drog en tråd om "Fittboll" från Feminism till Fotboll utan att någon förklarade varför.
Citera
2018-07-17, 17:41
Medlem
janwindahls avatar
Såvitt jag kan se så har den tråden inte flyttats utan den postades i Fotboll.
Mig veterligen så är det standard att skriva ett flyttmeddelande men vi är såklart människor så det kan säkert missas ibland.
Citera
2018-07-17, 17:43
Medlem
För att det inte ska se olika ut på olika ställen, så antingen ja, alltid eller nej, aldrig. I så fall är ja, alltid, bäst. Skulle det glömmas för stunden får det redigeras senare.
Citera
2018-07-17, 18:05
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Inte alltid. Idag drog en tråd om "Fittboll" från Feminism till Fotboll utan att någon förklarade varför.

Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl
Mig veterligen så är det standard att skriva ett flyttmeddelande men vi är såklart människor så det kan säkert missas ibland.
Precis, den tråden postades i Fotboll men i övrigt håller jag med TS att det alltid ska följa med ett flyttmeddelande där det framgår varifrån en tråd flyttas och till vilket delforum man flyttar den. Vi har ju verktyg för det så det är ju busenkelt om man inte orkar skriva själv.
Citera
2018-07-17, 18:50
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
Precis, den tråden postades i Fotboll men i övrigt håller jag med TS att det alltid ska följa med ett flyttmeddelande där det framgår varifrån en tråd flyttas och till vilket delforum man flyttar den. Vi har ju verktyg för det så det är ju busenkelt om man inte orkar skriva själv.

Vad?! Har jag blitt skvatt galen? Var helt säker på att jag såg den i Feminism tidigare. Får helt enkelt be om ursäkt och skicka ett argt PM till mig själv som straff.
Citera
2018-07-17, 23:10
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Vad?! Har jag blitt skvatt galen? Var helt säker på att jag såg den i
Feminism tidigare. Får helt enkelt be om ursäkt och skicka ett argt PM till mig själv som straff.
Den låg i Feminism!

Edit: låg långt tillbaka i tråden!
Senast redigerad av 0rganet 2018-07-17 kl. 23:26.
Citera
2018-07-17, 23:34
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Vid en flytt mellan olika forum så ska det framgå varifrån tråden kommer och vart den flyttas så att användarna och andra moderatorer kan se det. Däremot finns det inget krav på att lämna ett flyttmeddelande i den tråd som den flyttas ifrån.

Däremot finns det ett litet undantag när en flytt inte behöver skrivas ut, det är när en tråd flyttas mellan olika underforum i samma forum - t.ex från Relationsakuten till Relation och samlevnad: allmänt.

admin5
Citera
2018-07-18, 00:01
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Vid en flytt mellan olika forum så ska det framgå varifrån tråden kommer och vart den flyttas så att användarna och andra moderatorer kan se det. Däremot finns det inget krav på att lämna ett flyttmeddelande i den tråd som den flyttas ifrån.

Däremot finns det ett litet undantag när en flytt inte behöver skrivas ut, det är när en tråd flyttas mellan olika underforum i samma forum - t.ex från Relationsakuten till Relation och samlevnad: allmänt.

admin5

Jahadu, ska du säga till din moderator på skarpen nu då så hen ger sig till känna? För jag har några frågor att ställa denna filur!
Citera
2018-07-18, 11:30
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl

Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO

Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Den låg i Feminism!

Edit: låg långt tillbaka i tråden!

Vad gäller? Har den legat i Feminism eller inte?
Citera
2018-07-18, 14:10
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Vad gäller? Har den legat i Feminism eller inte?

Nej den har inte legat i feminism. Den startades i fotboll och papperskorgades sedan, den har inte flyttats någon annanstans än från fotboll till papperskorgen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in