2018-07-17, 23:14
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Helt jävla otroligt!!!!

Tänk gamla Agda, 83 år - HUR I HELVETE SKALL HON FÖRSTÅ?

Minsta kravet man kan ställa på SVT är väl att man åtminstone skall kunna FÖRSTÅ vad som sägs!?

Bor vi i Sverige???
Det kommer gå bra. Agda och dom andra har redan lärt sig genom hemtjänsten och nu efter värmeböljan har dom dött flertalet. Regeringen satsade hellre miljarder på afghanska vuxna män än att ha beredskap för bränder och andra katastrofer. Tror att svensken är en utdöende art precis som många djur och växter.
Citera
2018-07-17, 23:16
Medlem
Mongooss avatar
Ni som lyssnar mycket på P1 har säker hört Ivan Garcia... inte så kraftig brytning, men helt utan inlevelse för de nyheter eller reportage som han tar upp https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6016907

Vilka kvalifikationer krävs om dessa tomtar kan jobba åt public service?
Citera
2018-07-17, 23:17
Medlem
Puukkos avatar
Hade velat se Fernando "Tungvrickaren" Gonzalez ge sig på denna:
Sotaren Selma samlar semlor. Se så många semlor Selma samlat.
Citera
2018-07-17, 23:20
Medlem
Trodde knappt att det var nyheterna jag tittade på igår, kändes mer som en parodi på Youtube eller nåt... Gick ju inte lyssna på eländet, blev konstant irriterad på brytningen.
Känns som att flytande svenska med korrekt uttal är en grundläggande förutsättning för att vara nyhetsuppläsare i Sverige men tydligen inte.

Läkare behöver ju inte heller kunna svenska i det här landet. Hade en läkare en gång som jag inte förstod ett ord av vad han sa, min mamma som är sjuksköterska följde med in och hon fick förklara för mig senare ungefär vad hon trodde han hade sagt. (Hon hade haft praktik på hans avdelning och han hade jobbat där i minst 20 år... ) Stackars alla gamlingar med dålig hörsel säger jag bara.
Citera
2018-07-17, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Inte nog med att ankaret pratade väldigt knagglig svenska, "dammsuger världsmarknaden"-Suss Thullman såg ju inte allt för smart ut.

Vi kan lika väl använda Googles talsyntes som nyhetsankare. Det vore ju i alla fall inte svårare att förstå.
Håll på att skratta på mig. Suss Thullman såg ut som, fast med vänster istället för högerögat, Jim Carreys gamla klassiska imitation av Sammy Davies Jr. 2,05 i nedanstående klipp
https://www.youtube.com/watch?v=P5ja0W5-vKs

Inkvotering av alla dess former är fel. Både vad gäller Speedy Gonzales och andra nyhetsankare.
Citera
2018-07-17, 23:22
Medlem
Sqrbankens avatar
Kunde varit värre. Till Fernandoz försvar förstod jag honom bättre än norska "Väder-Tone" när hon äntrade banan under första hälften av 00-talet eller när det var. Aldrig har jag haft så dålig koll på hur vädret egentligen skulle bli. Hennes röv förlät dock allt i mitt 15-åriga pojksinne.
Citera
2018-07-17, 23:26
Medlem
Puukkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Skriv "dom" om du inte kan se skillnaden på "de" och "dem".
"Medans" gör ont att läsa. Medan och inget annat ska det vara.
Dina åsikter kunde vara mer motsägelsefulla.
Citera
2018-07-17, 23:31
Medlem
Ferhs avatar
Helt vidrigt att behöva lyssna på, allt fokus går ju åt till att försöka höra vad personen säger. Google translates text-till-ljud är till exempel många gånger mer flytande och tydligt i jämförelse, så man kan med lätthet byta ut den där nyhetsuppläsaren mot ett dataprogram och låta det läsa upp nyheterna istället.
Citera
2018-07-17, 23:36
Medlem
fishANDchipss avatar
Jag vill inte ge nyhetsankaret skit. Jag tycker att han är tuff som vågar sitta sådär i TV utan att behärska språket fullt ut. Han gör så gott han kan.

Jag vill ge SVT massor med skit! Det är bland det mest patetiska jag har skådat och dom får vanligt folk att ilskna till rejält hemma i sofforna. Jag försöker fundera ut varför dom gör så här, men min hjärna har en gräns för hur korkad man får vara utan att vara omyndigförklarad i Sverige. Jag får nog höja ribban rejält där. Det är ingen hemlighet att SVT avskyr invandringskritiker, så varför då föda nya?
Citera
2018-07-17, 23:42
Medlem
När ursprung och kvotering går före allt på rasbiologiska SVT... Det här är så jävla oseriöst. Det finns trots allt en jäkla massa arbetslösa journalister. Det är ingen brist på folk som vill ha arbete, men den som får arbete kan inte ens språket ordentligt. På vilket sätt är det rätt?

Det här måste jag säga är ett svenskt fenomen. Jag tittar på BBC, CNN t.om. Al Jazeera. De har nyhetsuppläsare med olika bakgrund men ALLA pratar perfekt engelska, de pratar tydligt och med stor vana. De kort sagt är professionella yrkesutövare, vilken den här SVT-figuren alldeles uppenbart inte är.

Det är inte konstigt att folk blir förbannade på SVT när de gör magplask på magplask med sin sinnessjuka, rasistiska identitetspolitik och bara skiter i grundläggande kvalifikationer så länge personen passerar deras rastest och är tillräckligt exotisk. SVT kan väl börja gräva i släkthistorien också för att verkligen säkerställa ursprung så har man synkat sitt anställningsförfarande fullt ut med tredje riket.
Citera
2018-07-17, 23:43
Medlem
Flashshits avatar
SVT gör en mycket märklig felprioritering,
de textar Suss Thullman när det egentligen är nyhetsankaret som behöver textas för att svenskar skall förstå vad nyheterna handlar om.

Eller är det något nytt påfund, "nyheter på Rinkebysvenska"?

Jag kommer ihåg hur det var på 80-talet och tidigare, då fick inte ens svenskar med dialekt vara "ankare", då var det rikssvenska som gällde.

Denna nyhetssändning var bland det sjukaste jag sett...
Citera
2018-07-17, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Skämt åsido, SVT kvoterar in icke svenskakunniga nyhetsuppläsare för att visa hur oerhört goda de är. Snart krävs undertexter för att gemene svensk ska begripa vad som sägs i public service.
Det krävs redan. Hör för fan inte vad grabben säger. Hörde först hans röst i samband med rulltrappor då han läste utan att synas i bild.
Såg honom idag och trodde det var ett dåligt skämt.
Jag förstår fan inte sammanhang om inte bilder kom i inslaget.
Sorgligt......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in