Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 18:56
  #1
Medlem
Är nu inne på vecka 9 sen jag hoppade av Mirtazapin.
Var på 7,5mg i ett par år. Försökt sluta med det en gång förut. Klarade 3 månader och sen gick det åt pipan.
Trappade denna gång ner i långsammare takt. Hoppade av från 1,8 eller så.

Blev satt på Mirta på grund av stressrelaterad insomnia som till sist gav mig våldsam ångest. Orsaken till den stressen och ångesten är sedan länge avklarad/borta.

Har varit otroligt trött dagarna i ända tills för en vecka sedan. Nu har jag haft en jävlig ångest dagligen nästan konstant.

Kan detta fortfarande vara utsättningsbesvär? Läser man runt lite på olika ställen så verkar det inte omöjligt, men jag har ändå svårt att tro på det. Eller är det besvären som jag hade ursprungligen som kommit tillbaka? Även fast problemet är ur världen helt?

Vad tror ni? Vad ska jag göra? Försöka härda ut lite till? Sätta in Mirta igen? Be om nånting annat?
Fan.
Citera
2018-07-16, 19:07
  #2
Medlem
Det kan definitivt ta tid för din kropp att vänja av sig om du gått på det några år.
Citera
2018-07-16, 20:18
  #3
Medlem
Thraxxs avatar
Försök att härda ut lite till, har gått på samma för några år sedan det tog ett litet tag innan man var på normala gränser igen men det går bara man vill. Kommer kännas bättre om några dagar till utan.
Citera
2018-07-16, 22:08
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Försök att härda ut lite till, har gått på samma för några år sedan det tog ett litet tag innan man var på normala gränser igen men det går bara man vill. Kommer kännas bättre om några dagar till utan.

Vilken dos och hur länge åt du den? Och hur länge satt utsättningsbesvären i för dig?
Citera
2018-07-16, 22:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zekunden
Det kan definitivt ta tid för din kropp att vänja av sig om du gått på det några år.

Ja men flera månader?
Citera
2018-07-17, 09:41
  #6
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tehjarrett
Vilken dos och hur länge åt du den? Och hur länge satt utsättningsbesvären i för dig?


30mg i ungefär ett år sedan sedan tog det runt 3-4 veckor innan jag kände mig helt återställd igen. Om det är något som hjälpte mig sluta med dom så var det att sluta tänka på att man har slutat med ett preparat, går du runt och tänker att du får ångest utan tabletterna så tänker du fel och kommer snart vara på dom igen. Distrahera dig själv med något annat.
Citera
2018-07-17, 11:57
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
30mg i ungefär ett år sedan sedan tog det runt 3-4 veckor innan jag kände mig helt återställd igen. Om det är något som hjälpte mig sluta med dom så var det att sluta tänka på att man har slutat med ett preparat, går du runt och tänker att du får ångest utan tabletterna så tänker du fel och kommer snart vara på dom igen. Distrahera dig själv med något annat.

Hmm.. Du kan ha en poäng där. Svårt att distrahera sig dock när ångesten bultar på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback