2018-07-15, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Men om hen inte är medveten om lukten varför duschar hen flera ggr/dagligen?

Har du påtalat att hen stinker, alltså verkligen förklarat att det är sjukt illa och ett besök hos läkare är nödvändigt omgående?

Vissa kan man inte vara finkänslig mot för de fattar inte.

Jag har talat om för vederbörande att hens fötter stinker extremt mycket många gånger, och jag har bett hen behandla med fotsvampsmedel, men hen blir bara arg när jag tar upp det. Frågade hen om hen känner sin vidriga lukt, men det gör hen inte.
Citera
2018-07-15, 20:25
Medlem
Testa kanske att köp medlet för svamp direkt då personen i fråga inte verkar ha planer på att göra det. Om han blir arg så säg åt honom att sluta vara en kärring och att du gör honom en tjänst, förklara att bara för han inte känner doften så gör du och alla andra det och han borde vara tacksam över att du hindrar honom från att lukta illa bland andra människor. Om han inte lyssnar, säg att du inte kommer umgås med honom med tills han tar tag i det för lukten är såpass illa att du inte klarar av att vistas i närheten av honom.
Citera
2018-07-15, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-nu
Jag har talat om för vederbörande att hens fötter stinker extremt mycket många gånger, och jag har bett hen behandla med fotsvampsmedel, men hen blir bara arg när jag tar upp det. Frågade hen om hen känner sin vidriga lukt, men det gör hen inte.
Låter sjukt!! Jag hade blivit evigt tacksam om jag stank och någon talade om det för mig.
Vem vill gå och lukta rutten?!
Citera
2018-07-15, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zcrummig
Testa kanske att köp medlet för svamp direkt då personen i fråga inte verkar ha planer på att göra det. Om han blir arg så säg åt honom att sluta vara en kärring och att du gör honom en tjänst, förklara att bara för han inte känner doften så gör du och alla andra det och han borde vara tacksam över att du hindrar honom från att lukta illa bland andra människor. Om han inte lyssnar, säg att du inte kommer umgås med honom med tills han tar tag i det för lukten är såpass illa att du inte klarar av att vistas i närheten av honom.

Bra ide men jag vill helst inte behöva spendera mina pengar eftersom min ekonomi är knapp.
Citera
2018-07-15, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Låter sjukt!! Jag hade blivit evigt tacksam om jag stank och någon talade om det för mig.
Vem vill gå och lukta rutten?!

Håller med dig!!! Jag hade skämts ihjäl!
Citera
2018-07-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-nu
Bra ide men jag vill helst inte behöva spendera mina pengar eftersom min ekonomi är knapp.
Då tycker jag du ska göra resten av det jag skrev och säga åt honom att du gör honom en tjänst osv samt sluta umgås tills detta är fixat.
Citera
2018-07-15, 20:47
Medlem
Bomboclat.el.bombos avatar
Som folk har skrivit flertalet gånger här i tråden innan det är svamp, säg åt HONOM att använda svampmedel.

Och ja en annan sak. Sluta skriv hen som ett jävla chipmongo, det är inget riktigt ord.
Citera
2018-07-15, 21:39
Medlem
vadsadusadus avatar
Min fars arbetskamrat under en period i livet hade någon sjukdom som gjorde att hans fötter luktade avlopp. Var man i samma rum som han trodde man seriöst avloppet gått sönder, även om han nyss bytt strumpor och köpt nya skor.
Första steget är att få personen att själv bli medveten om hur hans/hennes fötter stinker och påverkar andra omkring, sen åker personen till läkaren och får hjälp på passande vis.
Kanske är det bara svamp, kanske är det någon annan sjukdom (som min fars kollega hade), oavsett är det bra att läkare får kolla på det.
Citera
2018-07-15, 22:50
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Hej!

Bra med vänner dom dej som berättar för vännen så att personen i fråga kan söka hjälp.

H*n kan köpa eget medel på nätet för behandling av fotsvamp.

Hittade en hel sida med olika medel

https://www.apotea.se/fotsvamp

Jo jag tror att skorna ska kastas eller det kanske går att tvätta dom i 60 grader med vanish extra hygien

http://www.vanish.se/produkter/pulve...ygiene-pulver/

Sedan kan vännen använda detta medel på sina fötter efter tvätt

https://www.apotea.se/na14-bodyspray-100-ml

Hade blivit väldigt tacksam om jag själv luktat illa och någon hade sagt det.

Inte så kul om folk flyr när man kommer eller att aldrig bli hembjuden till någon för att man luktar illa.
Citera
2018-07-16, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Min fars arbetskamrat under en period i livet hade någon sjukdom som gjorde att hans fötter luktade avlopp. Var man i samma rum som han trodde man seriöst avloppet gått sönder, även om han nyss bytt strumpor och köpt nya skor.
Första steget är att få personen att själv bli medveten om hur hans/hennes fötter stinker och påverkar andra omkring, sen åker personen till läkaren och får hjälp på passande vis.
Kanske är det bara svamp, kanske är det någon annan sjukdom (som min fars kollega hade), oavsett är det bra att läkare får kolla på det.

Jag har ju sagt till honom att han stinker.

Vad hade han för sjukdom?
Citera
2018-07-16, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Hej!

Bra med vänner dom dej som berättar för vännen så att personen i fråga kan söka hjälp.

H*n kan köpa eget medel på nätet för behandling av fotsvamp.

Hittade en hel sida med olika medel

https://www.apotea.se/fotsvamp

Jo jag tror att skorna ska kastas eller det kanske går att tvätta dom i 60 grader med vanish extra hygien

http://www.vanish.se/produkter/pulve...ygiene-pulver/

Sedan kan vännen använda detta medel på sina fötter efter tvätt

https://www.apotea.se/na14-bodyspray-100-ml

Hade blivit väldigt tacksam om jag själv luktat illa och någon hade sagt det.

Inte så kul om folk flyr när man kommer eller att aldrig bli hembjuden till någon för att man luktar illa.

Hej!
Tusen tack för ett riktigt bra inlägg! Ska se till att han köper detta.

Dessvärre har han vissa finskor som inte går att tvätta. Frågan är hur man gör med dom.
Citera
2018-07-16, 06:14
Medlem
Borde inte fotsvamp klia? Vem duschar flera ggr per dag? Vad har din vän för skor? Folk som har plastiga gympaskor (typ street) brukar lukta om fötterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in