2018-07-15, 01:47
Bannlyst
Hej

Jag undrar var man kan skaffa en virtuell kredit kort eller bank kort, som man kan ladda pengar med, helst via bitcoins för att sedan handla saker med. Eller fylla det med kontanter, eller köpa redan förbetalda kort som inte går tillbaks till min identitet.

Jag har idag ingen bank kort som går att handla med på nätet, och jag vill handla vissa saker på nätet, där jag absolut vill vara anonym.

Obs! ej olagliga saker.

Tacksam för svar.
Citera
2018-07-15, 02:28
Medlem
Fyllefyllots avatar
Skrill.com har den tjänsten om man är kund, prepaid mastercard, kostar typ en hundring per år. Ditt namn står ju på kortet men det är ju ingen "bank" så sett.

Edit: Sen kan du ju fylla på ditt saldo med ditt riktiga visakort, eller genom att göra utbetalningar från spelbolag. Alternativt kan du ta emot pengar från andra användare osv. Grunden till hela skrill var att man skulle kunna använda en plånbok till alla spelbolag men sen så införde man som sagt möjlighet att kunna ha ett prepaid mastercard. Notera dock att det finns begränsningar på det där kortet, tror det är ca 10k i månaden man kan ta ut i kontanter och typ 30k man kan handla för, på internet, i butik eller whatever.
Senast redigerad av Fyllefyllot 2018-07-15 kl. 02:32.
Citera
2018-07-15, 02:44
Medlem
Prepaid-betalkort är en jävligt lurig business.
Det enda som jag anmält mig till (av ca 5 olika) som faktiskt skickade ut kort och inte bara försökte scamma mig var Payoneer.

Dock är det inte direkt anonymt (men det beror ju på vad det står för namn på kortet.)
Att få ett helt anonymt prepaid kort tror jag inte ens är möjligt längre (om inte bitcoin har utvecklat något eget?)

Om du ska göra online betalningar så är Paypal rätt smidigt (men de är luriga som fan de med)och det är svårt att göra det helt anonymt om man inte har tillgång till en del fejkad information.

Ps AngryForeigner, jag kommer att skicka PM till dig angående något helt annat, vid första möjliga tillfälle.
Citera
2018-07-15, 11:54
Medlem
Det går att få anonyma bankkort, MEN eftersom dom inte står i ditt namn och eftersom dom är köpt på Darknet, ska du verkligen lita på din du köper det av.
Payoneer är ett annat inte-anonymt alternativ.
Citera
2018-07-15, 14:24
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngryForeigner
Obs! ej olagliga saker.
Varför måste du vara helt anonym om det ändå inte är olagligt? Skaffa konto hos mistertango eller neteller så kan du sätta in med bitcoins.
Ett till alternativ kan vara att köpa paygoo presentkort med mastercard hos 7eleven eller Pressbyrån kontant så kan det inte kopplas till dig.
Citera
2020-02-09, 09:15
Medlem
sir.Amsterdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Varför måste du vara helt anonym om det ändå inte är olagligt? Skaffa konto hos mistertango eller neteller så kan du sätta in med bitcoins.
Ett till alternativ kan vara att köpa paygoo presentkort med mastercard hos 7eleven eller Pressbyrån kontant så kan det inte kopplas till dig.
Varför inte vara anonym? Många behöver tänka efter lite ang denna frågan. Om man vill vara anonym på nätet innebär det inte per automatik att det handlar om brotslighet. Det handlar om friheten att kunna välja själv. Många resonerar att man har ju inget att dölja så det är helt ok att staten kartlägger exakt allt man gör. Man behöver inte vara kriminell för att se att det inte är ok.
Ni måste vakna upp, öppna ögonen och se vad som händer framför näsan på er, varje dag, timme och sekund.

Det är inte människan som behöver räddas det är den inuti som behöver frigöras.

1984 4891
Citera
2020-06-05, 10:40
Medlem
Ebrahims avatar
Revolut har virtuella kreditkort, visa. Inget namn står på dem. Appen är jätte smidig. Går att ladda på med lite kronor för diverse uppdrag. Tex gratis viaplay i 2 veckor, dplay osv

Funkar skitbra för att verifiera sig på olika sidor, sen även spärra dem eller radera dem från kontot.
Citera
2020-06-05, 10:57
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebrahim
Revolut har virtuella kreditkort, visa. Inget namn står på dem. Appen är jätte smidig. Går att ladda på med lite kronor för diverse uppdrag. Tex gratis viaplay i 2 veckor, dplay osv

Funkar skitbra för att verifiera sig på olika sidor, sen även spärra dem eller radera dem från kontot.

Revolut har banklicens inom eu och lyder under samma lagstiftning som vilken annan bank som helst inom europa. Dvs anonymt är det inte, praktiskt helt klart men spårbart är det alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in