2018-07-14, 23:54
Medlem
tidigare bara flyttat inom samma län, och då alltid kunnat låna bil av familj/vänner. ska nu i augusti flytta 40 mil för att börja plugga.

ska man försöka släpa på allt (bokstavligt talat) och åka tåg med allt, för att på plats släpa det till ens nya lya eller krångla med bussar och skit? ska man eftersända allt, eller blir det skitdyrt? köpa en billig bil och tuta upp allt själv? sen lär ju åbäket bli stående. suck.

finns det smidiga flyttlösningar, eller hur gör ni andra för att det ska gå så smärtfritt som möjligt?
Citera
2018-07-14, 23:58
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LedsenPabloEscobar
tidigare bara flyttat inom samma län, och då alltid kunnat låna bil av familj/vänner. ska nu i augusti flytta 40 mil för att börja plugga.

ska man försöka släpa på allt (bokstavligt talat) och åka tåg med allt, för att på plats släpa det till ens nya lya eller krångla med bussar och skit? ska man eftersända allt, eller blir det skitdyrt? köpa en billig bil och tuta upp allt själv? sen lär ju åbäket bli stående. suck.

finns det smidiga flyttlösningar, eller hur gör ni andra för att det ska gå så smärtfritt som möjligt?

En början är, hur mycket grejer är det du tar med i flytten?
Citera
2018-07-15, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
En början är, hur mycket grejer är det du tar med i flytten?

rubb och stubb, men det är inte så mycket grejer trots allt. hade ju varit smidigt om det gick att lösa flytt av de större sakerna jag behöver på plats (bara skrivbord, stol och madrass). i övrigt är det bara tal om en handfull flyttlådor
Citera
2018-07-15, 00:04
Medlem
Jag hade nog personligen sparat ihop en jävla massa pengar inför flytten och sedan hyrt en flyttfirma som flyttar med lastbil. Lär ju även kosta extra om de skall bära in i lägenheten osv men smidigast och har man bara pengar så.
Citera
2018-07-15, 00:04
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:

Hej!

Kan du inte be någon i familjen/en vän att ni kan åka tillsammans upp med dina saker?

Ge bensinpengar, mat och det går att ha en extra madrass så att personen du ber kan sova över och åka hem dagen efter.

Lycka till!
Citera
2018-07-15, 00:05
Bannlyst
släng allt och köp nytt.
Citera
2018-07-15, 00:07
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
rubb och stubb, men det är inte så mycket grejer trots allt. hade ju varit smidigt om det gick att lösa flytt av de större sakerna jag behöver på plats (bara skrivbord, stol och madrass). i övrigt är det bara tal om en handfull flyttlådor

Hyr en skåpbil, tänker jag spontant i så fall. Är skrivbordet demonterbart? Det kanske kan räcka med en stor kombi rent av om så är fallet, du vet bättre än jag hur mycket grejer du har. Måste du köra två gånger är det inte värt det.

Att köpa en billig bil och köra 40 mil är något jag skulle vara försiktig med att göra. Det är väldigt tråkigt om den brakar ihop när man är halvvägs. Men är du bra på bilar så visst, det är väl en variant. Du kan ju sälja den efteråt.
Citera
2018-07-15, 00:07
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Kom på en sak till.

Om du får tillträde några dagar innan så kan du låna bil/hyra bil, åka med dina saker,
sedan kör du hem och dagen innan tar tåg/buss till ditt nya boende.
Citera
2018-07-15, 00:38
Medlem
MrChows avatar
Hyr en skåpbil över helgen på närmsta mack så är problemet löst (den lösningen kan ju inte vara så svår att komma fram till på egen hand?).
Citera
2018-07-15, 00:48
Medlem
När jag gjorde en liknande flytt så slängde jag sängen på taket på en lånad bil, fyllde allt bakom förare med grejer. Väl framme så fick man ta en sväng till ikea för att köpa resterande(stol, bord).
Citera
2018-07-15, 00:56
Medlem
Man hyr en flyttfirma
Citera
2018-07-15, 02:02
Medlem
AnnoyedDuDes avatar
Hyr lätt lastbil, för envägstransport. Bl.a. Hertz hyr ut bil/lätt lastbil som du lämnar till Hertz i staden du flyttar. Kostar lite mer, men å andra sidan slipper du bensinkostnad. Att köra tillbaka flyttbilen samt åka hem igen till din nya lägenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in