2018-07-14, 10:35
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Vilken juvel! En av Löfvens/Reinfeldts pojkar.

Farsan blev av med en tand nyligen och får vänta 6 veckor. Visserligen har han ingen smärta så det kan inte anses akut men ändå. Intressant att jämföra. Vad har man för tankar och inställning om man tror att man kan knalla direkt in till tandläkaren och blir så förbannad av att få vänta två timmar?

Får ju allt annat på silverfat direkt vid gränsen så why not?
Citera
2018-07-14, 10:51
Medlem
crawlys avatar
Ännu ett solklart utvisningsfall.
Citera
2018-07-14, 10:53
Medlem
Qusimotos avatar
Jag försvarar han inte men alla som haft tandvärk vet hur jävla ont det gör, samt att man tappar humöret lätt pga värken. Har själv ringt tandvården när jag hade en tand som gjorde ont som fan, fick en tid 2 dagar senare. Mitt humör förvandlades från lugnt till riktigt förbannad för att jag va tvungen och vänta 2 dagar med tandvärk från helvete. Dock så kallade jag inte dom för en massa ord eller sparkade sönder nått
Citera
2018-07-14, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Ännu ett solklart utvisningsfall.

Utvisad för att man sparkar på en dörr? Det ska handla om grova brott isf.

Personer som har svår smärta kan bete sig så här. Som att ta ut frustrationen genom att slå på fysiska ting. Ingen människa kom till skada här.
Citera
2018-07-14, 10:58
Medlem
SevenStarss avatar
Svenskarna skall slava för honom.
Inte om 4 timmar, utan när han visar att han behöver dem!

Hur otacksam får man bli?
Tid samma dag och jag förmodar att skatteslavarna betalar för hans heliga käft.
Vad är det för babbel om att de är skyldiga honom pengar egentligen?
Uppenbarligen har han problem att tänka och är en börda för samhället..
Dra ut tanden, placera honom på en öde ö, så kommer det att bli bra.
Annars kanske han kan bli kannibalmat så gör han förmodligen mer nytta än vad han gör i Sverige.
Citera
2018-07-14, 11:05
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Svenskarna skall slava för honom.
Inte om 4 timmar, utan när han visar att han behöver dem!

Hur otacksam får man bli?
Tid samma dag och jag förmodar att skatteslavarna betalar för hans heliga käft.
Vad är det för babbel om att de är skyldiga honom pengar egentligen?
Uppenbarligen har han problem att tänka och är en börda för samhället..
Dra ut tanden, placera honom på en öde ö, så kommer det att bli bra.
Annars kanske han kan bli kannibalmat så gör han förmodligen mer nytta än vad han gör i Sverige.

Han kanske hade varit hos tandläkaren för just den tanden och fixat gadden med kass resultat. Kan vara så att han fick smärtor igen och tyckte de gjort fel när han betalade första gången? Men det låter för intelligent och normalt för en Afghan så det räknar vi bort.
Citera
2018-07-14, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Vilken juvel! En av Löfvens/Reinfeldts pojkar.

Farsan blev av med en tand nyligen och får vänta 6 veckor. Visserligen har han ingen smärta så det kan inte anses akut men ändå. Intressant att jämföra. Vad har man för tankar och inställning om man tror att man kan knalla direkt in till tandläkaren och blir så förbannad av att få vänta två timmar?

Vem betalar förresten? Först vad gäller tandläkarbesöket? Sedan vad gäller skadeståndet?

Vem betalar?

Nu vet jag inte hur kommunens ifråga ekonomi ser ut, men det kan väl kvitta eftersom vi har utjämning mellan kommuner.

Kommuner lånar pengar av "Kommuninvest" som i sin tur säljer skulderna på internationella obligationsmarknader till fnv låga räntor.
Om "Kommuninvest" inte kan betala sina fordringar så måste kommunerna betala direkt till fordringsägarna. Detta bör gemene svensk känna till.

Vem betalar? Unga eller ofödda generationer samt framtida pensionärer som kommer sitta med en "double whammy" om du förstår vad jag menar, stor offentlig skuldsättning och en skara folk som ska försörjas

Hoppas att mitt svar lugnar dig lite
Citera
2018-07-14, 11:08
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Personer som har svår smärta kan bete sig så här. Som att ta ut frustrationen genom att slå på fysiska ting. Ingen människa kom till skada här.

Fast även om man lider så måste man ju kunna visa viss respekt.
Denne man verkade ju obehaglig mot stackaren på Folktandvården,
som gav honom första bästa tid som fanns.
Även om smärtan är horribel så bör man väl bli tacksam över att man senare samma dag kommer att få hjälp. Tacksam över att man inte behöver vänta ännu en dag...
Visst att man kan bli frustrerad över att det gör så ont... men när man har fått tid samma dag så kan man ju se "ljuset i tunneln".
Citera
2018-07-14, 11:32
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Utvisad för att man sparkar på en dörr? Det ska handla om grova brott isf.

Varför vänta på att någon blir utsatt när man redan nu ser att spärrarna saknas?
Citera
2018-07-14, 11:34
Medlem
För mycket redbull och cigaretter på torget. Går hårt åt tänderna. Det borde egentligen gå iväg ett brev bakom ryggen där hans ansökan dras in pga missnöje. Hoppas det läcker ut till afghankompisarna att han vacklat i att spela civiliserad och försämrat för kollektivet.
Citera
2018-07-14, 11:40
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Snubben har väl dålig impulskontroll.. Blev ju dömd för skadegörelsen också. Vad ska man diskutera? Ja, vissa personer är instabila av olika anledningar och då händer sånt här. Förmodligen missbrukare/psykiskt sjuk.
Citera
2018-07-14, 11:44
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadCash81
Man inser ju hur snett det gått med samhället när en person blir så upprörd över att få vänta några timmar (!) på en tandläkartid att han sparkar sönder lokalen, och folks reaktion är att "jaha, det här var väl inget intressant"...

Vad är det vi ska diskutera? Att nån fick ett våldsutbrott med tandvärk som angiven orsak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in