Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-14, 00:50
  #1
Medlem
Inte mindre än 20 olika förfrågningar och försäljningsförsök har jag fått från 20 olika MLM-företag de senaste 10 åren... och det har varit alltifrån AmWay till Mary Kay, ACN mobile till Herbalife, Nu Skin med flera..... och nu senast: FitLine.

”Det är givetvis lätt att sikta in sig på mig då jag alltid är mån om att vara trevlig” - har jag börjat att tänka, rent cyniskt.

Jag känner mig både utnyttjad och lurad av dessa s k vänner och bekanta som
försöker att sko sig på mig.
Hur får jag stopp på det?
Finns det flera som råkar ut för detta?
Hur fick ni stopp på skiten?
Citera
2018-07-14, 00:52
  #2
Medlem
LeonVances avatar
Säg nej.
Citera
2018-07-14, 00:53
  #3
Medlem
Denoms avatar
Du är inte trevlig om du blir utnyttjad och ger bort dina pengar, då är du bara korkad.

Börja med att flytta ifrån din håla där alla går på bidrag och fastnar i MLM-scams till att börja med och skaffa dig ett riktigt jobb och träffa bara folk som har riktiga jobb och inte sysslar med sådant trams åtminstone.
Citera
2018-07-14, 01:02
  #4
Medlem
Det är bara att, om så behövs, avböja på principiella grunder. Jag köper inte av vänner osv. Tydlighet och aldrig något köp av någon, så blir det bra.

Penn and teller gjorde för övrigt ett bra program om otyget.
Citera
2018-07-14, 02:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernes-ine
Inte mindre än 20 olika förfrågningar och försäljningsförsök har jag fått från 20 olika MLM-företag de senaste 10 åren... och det har varit alltifrån AmWay till Mary Kay, ACN mobile till Herbalife, Nu Skin med flera..... och nu senast: FitLine.

”Det är givetvis lätt att sikta in sig på mig då jag alltid är mån om att vara trevlig” - har jag börjat att tänka, rent cyniskt.

Jag känner mig både utnyttjad och lurad av dessa s k vänner och bekanta som
försöker att sko sig på mig.
Hur får jag stopp på det?
Finns det flera som råkar ut för detta?
Hur fick ni stopp på skiten?
Acn är den enda som försökt fått tag i mej och då genom en person på ett extraknäck..
Vi skrattade gång på gång åt hen och sen blev hen tyst.
Dock så sysslar alla företag på ett sätt med multi level marketing då den bästa kunden är den som fått tips från en nöjd kund.
Men när det kommer till rena mlm företag så börja med att inte vara snäll och hjälpa din polare som ska sälja det ena eller andra. Var konsekvent och säg ALLTID nej!
Efter ett tag så slutar dom. Om inte så tipsar du dina vänner som försöker blåsa dej om dom kliniker som hjälper offer att bli normala igen!
Citera
2018-07-14, 12:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Du är inte trevlig om du blir utnyttjad och ger bort dina pengar, då är du bara korkad.

Börja med att flytta ifrån din håla där alla går på bidrag och fastnar i MLM-scams till att börja med och skaffa dig ett riktigt jobb och träffa bara folk som har riktiga jobb och inte sysslar med sådant trams åtminstone.

1: Jag har aldeig köpt något
2: Jag bor i Stockholm och har ett kvalificerat yrke
Citera
2018-07-14, 12:38
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Det är bara att, om så behövs, avböja på principiella grunder. Jag köper inte av vänner osv. Tydlighet och aldrig något köp av någon, så blir det bra.

Penn and teller gjorde för övrigt ett bra program om otyget.

Tack för bra och konstruktivt råd!
Bra princip att gå efter.
Jag ska leta efter Penn & Teller - intressant att se..
Tycker att detta otyg börjar att breda ut sig mer och mer
Citera
2018-07-14, 12:41
  #8
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernes-ine
1: Jag har aldeig köpt något
2: Jag bor i Stockholm och har ett kvalificerat yrke
Varför umgås du med människor som fastnar i pyramidspel?
Citera
2018-07-16, 08:30
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernes-ine
1: Jag har aldeig köpt något
2: Jag bor i Stockholm och har ett kvalificerat yrke
Men på vilket sätt har du då blivit utnyttjad och lurad???

Ja, det kan kännas jobbigt när man får dessa fantastiska erbjudanden, men se det som en indikation på vilken sorts vänner du har. Informera dem sakligt vad det är de håller på med och att du inte sysslar med sånt. De hjärntvättas att de ska göra allt för att få med sina vänner och bekanta på detta tåg till paradiset, så ta det inte personligt.
Sen är det väl upp till dem om de vill vara vän med dig i fortsättningen. Om inte är det nog ingen större förlust.
Citera
2019-01-22, 10:46
  #10
Medlem
Säg alltid NEJ, även nej för att vara "snäll" då de ber om att få visa produkten så de kan säga till "företaget" att de gjort ett hembesök (du bör ej vilja vara på deras listor).

Om "företaget" ringer säg nej och be dem plocka bort dig från sina listor för framtiden.

Sen måste din omgivning förstå att säger du nej så kommer du ej ändra dig, kräver dock konsekvent nej under en längre period.

Och visa 0 positivt intresse för deras "produkt"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback