• 4
  • 5
2018-07-14, 21:06
Medlem
Utdodochforkastads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Deras tjänstevapen saknar säkring

Jaha, när tog man bort säkringen från en Sig Sauer P2-serien? En fabriksändring jag missat ifrån deras sida då helt enkelt. ^^ Du tänker inte på försvarsmaktens Pistol 88 då? Det är dock en Glock men dessa saknar heller inte säkring så förstår inte vart ni vill komma med det helt enkelt.
Citera
2018-07-14, 21:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utdodochforkastad
Jaha, när tog man bort säkringen från en Sig Sauer P2-serien? En fabriksändring jag missat ifrån deras sida då helt enkelt. ^^ Du tänker inte på försvarsmaktens Pistol 88 då? Det är dock en Glock men dessa saknar heller inte säkring så förstår inte vart ni vill komma med det helt enkelt.
Nä, jag gick på vad jag hört sen den kom som tjänstevapen. På wiki står det "With the exception of single action only models, the SIG P226 has no manual safety" men det betyder kanske inte det jag tror?

Inte för att det det är så viktigt för ämnet
Citera
2018-07-14, 21:20
Medlem
Citat:
Deras tjänstevapen saknar säkring

Manuell säkring ja, i praktiken är sigsauern utvecklad för att undvika liknande vådaskott då det krävs ett högre tryck att avfyra så länge hanen inte är spänd.

Tvivlar på att detta pucko har en sigsauer dock, var ju tur att han sköt sig själv istället för någon annan däremot. Komiskt.

Nån som vet vem stjärnan är?
Citera
2018-07-14, 21:33
Medlem
Utdodochforkastads avatar
Citat:
Nä, jag gick på vad jag hört sen den kom som tjänstevapen. På wiki står det "With the exception of single action only models, the SIG P226 has no manual safety" men det betyder kanske inte det jag tror?

Inte för att det det är så viktigt för ämnet
Det har du iofs helt rätt i.
Tror dock inte det spelar så stor roll i den här historian som du säger själv.
En klant kommer alltid att klanta till det förr eller senare iaf.
Citera
2018-07-16, 07:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Fick PM från en nyligen registrerad:

Citat:
Mannen heter T*mmy J*hansson, gammal nazist som spelat i vitmakt-band.

Vidare att han skulle vara narkotikamissbrukare med skulder...

*=o
Citera
2018-07-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

*=o

Är det sant att man kan beställa startpistoler från tyskland utan licens?
Citera
2018-07-18, 08:13
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
Nä jag glömde inte. Jag ignorerade dessa så kallade "sevärdheter" för ingen med ens en halv hjärna skulle vilja se Mall of Scandinavia som turist. Hellre Skara Sommarland och en barbröstad fet Bert i så fall.

Men nu är det så att turister faktiskt åker dit. Det kan jag av egen erfarenhet påpeka då de vill ha hjälp dit.
Citera
2018-07-19, 19:18
Medlem
Degenereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Citat:
Mannen heter T*mmy J*hansson, gammal nazist som spelat i vitmakt-band.

*=o

Var precis in på bandet "Sabatons" hemsida där en Tommy Johansson är gitarrist. På bilden under fliken "Band" står 5 pers i grå kamouflagebrallor och den fete vokalisten har en asrolig väst med inbyggd "sex-pack". Otroligt rolig klädsel

Någon annan som kan bekräfta att det var gitarristen Tommy Johansson i Sabaton som amatörmässigt sköt sig själv i armen med sitt hembyggda vapen?
Senast redigerad av Degenered 2018-07-19 kl. 19:21.
Citera
2018-07-20, 07:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degenered
Var precis in på bandet "Sabatons" hemsida där en Tommy Johansson är gitarrist. På bilden under fliken "Band" står 5 pers i grå kamouflagebrallor och den fete vokalisten har en asrolig väst med inbyggd "sex-pack". Otroligt rolig klädsel

Någon annan som kan bekräfta att det var gitarristen Tommy Johansson i Sabaton som amatörmässigt sköt sig själv i armen med sitt hembyggda vapen?
Den som skickade PM skrev bandnamnet Fr*k*

*=e
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här