Citat:
Ursprungligen postat av
Jultrollet
Jag köpte mörkgröna nu som verkar göra susen. De är mycket mörkare än de ser ut på bild och de luktade väldigt illa så jag fick tvätta dem två gånger innan det försvann. Se upp så ni tvättar dem separat för de färgar av sig med en gulgrön ton.
Någon som testat att klippa av dem så att de bara når en kort bit nedanför fönsterbrädan? Det ser förstås väldigt fult ut och det kan jag leva med, men jag vill helst inte att de ska täcka ventilen som sitter där under. Eller blir de fladdriga då tyngden försvinner?
Inte just dessa gardiner men andra ikea gardiner har jag klippt av efter först lagt upp dom med det medföljande lim grejen som man skall stryka fast den bit man lägger upp , har alltså klippt av överflödet och det blev jävligt fult och inte bra alls i mitt tycke men syns ju inte eftersom dom går ganska långt ner till golvet.
Ingen större kvalite på ikeas gardiner och varför i helskotta skall dom alltid vara så extremt långa ?
som svar på din fråga ja dom lär nog bli fladdriga
Varför köper du inte deras mörkläggnings rullgardin istället ? drar man bara ner med en spak har själv en sådan.
problemet jag har är att den måtten på rullgardinen som funkade på mina befintliga gardinfäste gjorde att det blir en liten glipa på bägge sidorna där en del sol tränger in