Det kommer garanterat under 2018 och om inte, blir det 2020, alternativt 2021. I allra värsta fall får vi vänta till 2022
eller 2023
Håller med. Sverige och landets ekonomi är ju nära en kollaps inom kort. Som tur ska jag omförhandla husräntan under hösten. Tänker ta 5 års denna gång. Aldrig gjorde detta innan. Hoppas på ngt mellan 1,5 -2 %...
Håller med. Sverige och landets ekonomi är ju nära en kollaps inom kort. Som tur ska jag omförhandla husräntan under hösten. Tänker ta 5 års denna gång. Aldrig gjorde detta innan. Hoppas på ngt mellan 1,5 -2 %...
Vid en eventuell snabb nedgång av tillgångspriser kommer centralbankerna att släppa helikopterpengar.
Helt övertygad om det.
Frågan är om det hjälper. Det är definitivt den sista utvägen, men... Effekten är oklar. Risk för hyperinflation är överhängande.
I mitt tycke intressant video (Samhällsmagasinet dokumentär) om hur pengar skapas och annat om vårt monetära system som riskerar att få ödesdigra konsekvenser för oss som tillhör vanlig icke-elit:
Invandringen. Kostar mer och mer varje år. Snart ev 50% av landets budget. Då måste man höja skatter enormt och minska på antalet kommunanställda. Företagen kommer fly landet mm. Osv. Kollaps.