2018-07-13, 13:46
Medlem
Psychadelic1s avatar
Tur man har Bitcoin/Crypto då om det blir illa!
Citera
2018-07-13, 13:47
Medlem
Steinarrs avatar
Det är fan i mig helt jävla otroligt att vi fortfarande använder detta ekonomiska skitsystem.

Hur jävla många gånger ska ekonomin behöva gå åt helvete innan vi gör någonting åt det hela?

Det skulle ha skett redan på 30-talet.
Citera
2018-07-13, 13:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det är fan i mig helt jävla otroligt att vi fortfarande använder detta ekonomiska skitsystem.

Hur jävla många gånger ska ekonomin behöva gå åt helvete innan vi gör någonting åt det hela?

Det skulle ha skett redan på 30-talet.

Hur tänker du att du ska kunna förhindra att värderingar av tillgångar varierar i pris?
Citera
2018-07-13, 14:10
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hur tänker du att du ska kunna förhindra att värderingar av tillgångar varierar i pris?

Problemet ligger inte i att värderingar korrigeras, problemet är att korrigeringarna är extrema och ändras under alldeles för kort tid. Vem som ska få pungsparken är ju dock frågan
Citera
2018-07-13, 14:25
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Men skedde inte just detta i Argentina 2001? Visst det blev väl knapert ett tag, men dom kom ju ändå på fötter ganska snabbt! Nu är jag ju inte insatt ämnet, men tyckte mig läsa att dom gjorde om valutan på något sätt.
Ja hur var det där? Sket dom helt enkelt bara i att betala sina skulder? Dom avskrev väl sina egna skulder, "Case solved" liksom.
Citera
2018-07-13, 14:32
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Håller med till 100%. Det har tjatats så länge nu om den totala kollapsen, samtidigt har folk med lite vett fortsatt att investera och tjänat bra pengar, utan att bo i en koja i skogen.

I Grekland sade ända upp till låg överklass liknande (som då hade "råd"köra Porsche till vardags och ta pension vid 50").

3 månader senare står frugan och säljer sex för 20euro transaktionen och ungarna måste lämnas bort för att de inte har råd ge dem mat. Om du inte tror mig så följ upp vad som hänt med utsatta familjer i tiotusental i skuggan av Greklands kris.

Allt byggde på SKULD, obetald SKULD !.

I Sverige är vi mest privat SKULDSATTA i hela FUCKING världen.

Nääääää, i Sverige kan inget sådant hända för vi har Löfven som fixar detta.
Citera
2018-07-13, 14:43
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Precis som det är med den trasiga klockan som visar rätt tid två gånger/dygn så får ju domedagsprofeterna rätt någon gång ibland. Frågan är när, något som INGEN vet.
Citera
2018-07-13, 14:47
Medlem
DR-Drunks avatar
Det går bra nu och han kanske menar Bitcoin men vanlig ekonomi går bra och ännu bättre om vi inte haft invandrare. Vad har SSAB eller Volvos export med invandrare att göra....
Citera
2018-07-13, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Han kan inte säga vad det skulle bero på. Han har ju 50/50 chans att få rätt.

Nej han har 100% att få rätt. Eftersom ekonomin alltid "kraschar" med jämna mellanrum. Den går i cykler... Det som är svårare att förutsäga för dessa experter är exakta tidpunkten. Många har tjatat om en krasch sedan förra kraschen. Det imponerar inte på mig.

Vad som är intressant är om det denna gång blir mycket värre än sist.
Citera
2018-07-13, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Att förutse att det kommer ekonomisk kollaps är som att förutspå att det solen går upp på morgonen. Att den kommer vet vi redan. Frågan är när och i vilken omfattning.

Precis! Well put sir.
Citera
2018-07-13, 15:00
Medlem
SituationReports avatar
Det vore ju helt fantastiskt med ännu bättre köpläge än under finanskrisen 2007-2009.
Citera
2018-07-13, 15:04
Bannlyst
Ni frågar varför ni fortfarande har skitsystemet.

För uber lordsen kontrollerar er med det.

Dom har orkestrerat hela skiten.

Dom skapade systemet och dom kommer krascha systemet.

Sem kommer dom erbjuda er det nya alternativet. Det "bättre" alternativet som är totalt elektroniskt och de kan se allt du gör spåra varena transktion.

Mark of the beast.

Ni vet inte vad ni ger er in i.
Koppla bort eller stryk med.
Chippet nästa. Då är du körd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här