2019-01-31, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Ja, på tre år kan mycket hända. Får se vilka banor kineserna bjuder på.

Större chans att Frida kan bli aktuell för team sprint känner jag. Men vem vet med bättre teknik kanske Ebba kan bli snabbare även på korta lopp. Frida har ju hävdat sig rätt bra mot juniorerna dvs dom i hennes egen ålder så jag tror nog att hon kan bli bra på team sprint.

Ovasett ser jag fram emot att följa Frida på mini tourer och framförallt Tour de ski nästa år.. jag tror på rop 5 för både Ebba och Frida där...kan Frida hänga med o få bonus i sprint + åka bra på distansen så kan hon ju faktiskt få starta före Jougaug i backen vilket krävs för seger
Citera
2019-01-31, 19:24
Medlem
Hang in there, C.K.!
Citera
2019-01-31, 19:26
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Hennes kapacitet helt enkelt, att bli tvåa efter Wiken på en startsträcka skickar inga bra vibbar.
Hanna har inte visat varken form eller kapacitet för att i dagsläget platsa i VM-truppen........enligt mig då.
I min värld så blir hon reserv, men ges chansen att i Lahtis bevisa att hon ska få köra sprinten. Truppen behöver ju inte anmälas förrän två (?) dagar före VM-sprinten
Citera
2019-01-31, 19:35
Medlem
rostigamazons avatar
Kalla var riktigt sur efter att ha blivit nerspurtad i stafetten , och dagen innan åkte hon dit med över minuten mot Ebba, ser inte bra ut till vm om tre veckor.
Citera
2019-01-31, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
I min värld så blir hon reserv, men ges chansen att i Lahtis bevisa att hon ska få köra sprinten. Truppen behöver ju inte anmälas förrän två (?) dagar före VM-sprinten
Vilka är hennes opponenter på sprintsidan?

Stina, Maja, Sundling, Sömskar, Settlin, Ida, Moa L , Johanna H........
Har jag glömt någon?

edit.
Höll på att glömma Anna D.
Senast redigerad av smokieknife 2019-01-31 kl. 20:04.
Citera
2019-01-31, 20:30
Medlem
Jag lutar väl åt att Ingemarsdotter får köra intervall och skiathlon och Settlin får köra skiathlon. Eller tvärtom. Båda har visat klart mest vilja att åka distanslopp och det lär löna sig i uttagningen. Karlsson tar den sista platsen i intervall. Ett lopp räcker för att evaluera henne inför en ev. stafett, sen kan hon köra tremilen också om formen visar sig god. Om hon inte visar helt otrolig form i Cogne då, så att hon bara måste tas ut i skiathlon.

Hade gärna sett Sundling i distans men som programmet ligger och med Stinas skada så får hon förmodligen dubbla stafettroller utöver sprinten och det är lagom för henne.

Dyvik trodde mer på 10km än sprint såg jag. Jag tror att det är kört i båda delar, sista halmstrået för henne är att vinna SM-sprinten nu och det ser jag inte hur det ska ske.
Citera
2019-01-31, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Dyvik trodde mer på 10km än sprint såg jag. Jag tror att det är kört i båda delar, sista halmstrået för henne är att vinna SM-sprinten nu och det ser jag inte hur det ska ske.

Hon har sett bättre ut nu under SM och hon skulle väl inte göra bort sig helt MEN hon är tionde bästa svenska i distanscupen och då har inte Frida kört en meter världscup än. Det finns andra alternativ på 10 och hon är inte nära i sprint tyvärr. Hon behöver avsluta mycket starkt för att ens få vara kvar i A-laget.
Citera
2019-01-31, 23:05
Medlem
Falk, denna gåta. Hon såg som vanligt superstark ut i 2.5 km, dör sen helt och får stryk i mål av Emma Wikén. Mot värre motstånd hade det kunnat gå hur illa som helst.
Citera
2019-01-31, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Hon har sett bättre ut nu under SM och hon skulle väl inte göra bort sig helt MEN hon är tionde bästa svenska i distanscupen och då har inte Frida kört en meter världscup än. Det finns andra alternativ på 10 och hon är inte nära i sprint tyvärr. Hon behöver avsluta mycket starkt för att ens få vara kvar i A-laget.

Givetvis är det så. Från hennes perspektiv får man se det att hon var fyra i Kopparskidan, fyra nu på SM och näst bästa svenska i Vuokatti på distansen. Men sen kollar man motståndet och vilka svenskor hon faktiskt slagit i dessa lopp, då är det inte lika fett längre.

Tror säkert hon kan avsluta säsongen helt okej.
Citera
2019-01-31, 23:10
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Falk, denna gåta. Hon såg som vanligt superstark ut i 2.5 km, dör sen helt och får stryk i mål av Emma Wikén. Mot värre motstånd hade det kunnat gå hur illa som helst.
Så mycket gåta är det väl inte? Hon är snabb, men hon har ungefär samma uthållighet som min moster. Och åt det hållet har det varit hela hennes karriär så det borde inte vara allt för förvånande, det var ett år som hon klarade korta distanslopp hyggligt men i övrigt har det varit korta stadssprintar som har varit hennes grej.

Gåtan är i så fall varför hon har fått nån slags offerstämpel. Merci69 kanske kan svara på det? Han verkar ju vara rätt kåt på henne.
Citera
2019-02-01, 01:03
Medlem
Gåtan är väl mest att hennes uthållighet, som du säger aldrig hennes starkaste sida, har blivit bättre de senaste åren för att det här året helt försvinna. Hon har brukat "inte riktigt orka finalen" för att nu mera "tveksamt om hon klarar en kvart så nära inpå kvalet", ett kval hon kan ha vunnit med flera sekunder.

Man vill ju ha tillbaks den här Hanna Falk: https://www.fis-ski.com/DB/general/results.html?sectorcode=CC&competitorid=119867&rac eid=30625#results
Citera
2019-02-01, 08:52
Medlem
Citat:
Gåtan är väl mest att hennes uthållighet, som du säger aldrig hennes starkaste sida, har blivit bättre de senaste åren för att det här året helt försvinna. Hon har brukat "inte riktigt orka finalen" för att nu mera "tveksamt om hon klarar en kvart så nära inpå kvalet", ett kval hon kan ha vunnit med flera sekunder.

Man vill ju ha tillbaks den här Hanna Falk: https://www.fis-ski.com/DB/general/results.html?sectorcode=CC&competitorid=119867&rac eid=30625#results

Är hennes distans profil ändå inte rätt lika dom sista åren oftast ett bra lopp i Premiären för att sedan bli sämre. visst finns enstaka undantag så som loppet i Ulricehamn 2017 och något till runt 15 plats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in