• 1
  • 2
2018-07-11, 11:38
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SNIPER.RIFLE
Du kommer att bli avstängd :/
Personen skriver ju inte att h*n är 15, bara frågar hur det är för en 15-åring att skaffa jobb.

On-topic; vad jag hört är det bra att jobba på donken som liten/ung för om du har med det i ditt CV betyder det att du kan hantera stress bra och sånna behövs. Vet inte hur sant detta är och jag kommer inte ihåg vart jag hört/läst detta ifrån men det låter väl ganska trovärdigt.
Citera
2018-07-11, 13:16
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Personen skriver ju inte att h*n är 15, bara frågar hur det är för en 15-åring att skaffa jobb.

On-topic; vad jag hört är det bra att jobba på donken som liten/ung för om du har med det i ditt CV betyder det att du kan hantera stress bra och sånna behövs. Vet inte hur sant detta är och jag kommer inte ihåg vart jag hört/läst detta ifrån men det låter väl ganska trovärdigt.

Jag tror inte just donken ger mer cred än någon annat ställe, men jag skulle själv anställa en person som börjat jobba vid 15 års ålder (oavsett med vad), än någon som lökat omkring i flera år. Jättebra för CV't att visa att man tänker på framtiden och kan ta ansvar tidigt i livet.
Citera
2018-07-14, 01:09
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexmanleif
Alltså inte som sommarjobb utan att man jobbar året runt fast ksk 3 dagar i veckan efter skolan. Finns det några bra hemsidor där man kan hitta jobb. Samlar ihop 40 k. Vet tillexempel att om man jobbar på ICA och är medlem i handels så får man 83 kr i timmen. 3h x 3 dagar x 40 veckor x 83kr/h=40000.
Några andra tips på enkla jobb som kanske att jobba på lager. Bor i Sundsvall så om någon bor där och har tips på något speciellt ställe så kan ni skriva.

Ska du jobba svart på Ica eller är denna summa på 83 friska riksdaler räknat efter skatt samt med din ringa ålder och erfarenhet (0) i beaktning?

Mitt tips är kontakter, prata med någon som kan prata med någon, få in en tå och sedan trycker du in hela överkroppen i dörröppningen ( eller halva om du ville jobba deltid!).

Ha de gott
Citera
2018-07-14, 01:36
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad

Kan intyga att jag personligen gärna tog in någon på en intervju som jobbat en längre tid på tex donken. Precis som du säger är de allt som oftast lugna i stressade miljöer.

Sen behöver de inte betyda att jag anställde dem, men såg det i min tidigare bransch som ett plus när jag kallade till intervju.

Ha de gott
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in