2018-07-11, 14:30
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppppppppppppppp
Finns det ngon lder p de inblandade?
Har fr mig att mannen r i 40-rs ldern och den mrdade kvinnan ngot yngre.

Finns det ngon som ftt tag i hktningsbeslutet n?
Citera
2018-07-11, 15:11
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
S snuten gnller allts ppet p hur jobbigt det r att vara polis. Knns ju vldigt rttsskert och frtroendeingivande fr de boende i metropolen Mellerud. Kort sagt, fritt fram att misshandla folk och gra inbrott samt annat bus d! Hur mnga farbror Bl finns det fr mordutredningen undrar man fr det r vl rtt jvla uppenbart vad som hnt? Afghan frn Knivistan som strimlar sin fruga, antagligen fr hon inte serverade kaffet fort som fan eller vad det nu var.

Citat Polisen: "Mycket tragisk hndelse"... Allts serist fr helvete, det r mord.
Citera
2018-07-11, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppppppppppppppp
Finns det ngon lder p de inblandade?

(FB) Mord i Mellerud 2018-07-09
Citera
2018-11-29, 09:43
Medlem
Quarrels avatar
GT: JUST NU: Man talas fr brutalt kvinnomord
Citat:
− Enligt min bedmning har syftet med vldet varit att bevara eller upprtthlla familjens heder. Detta pstende baseras bland annat p uppgifter i frhr med vnner och bekanta till brottsoffret samt p ett utltande som jag begrt in frn en sakkunnig inom omrdet, sger kammarklagare Carin Pedersen som lett frunderskningen, i ett pressmeddelande.

Den misstnkte mannen frnekar brott. I frhr har han uppgett att han inte minns hndelsen.
Citera
2018-11-29, 10:46
Bannlyst
Hur mnga vita mn mrdar en kvinna pga familjens heder? Genuin frga.
Citera
2018-11-29, 12:30
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flawful
Hur mnga vita mn mrdar en kvinna pga familjens heder? Genuin frga.

Bland vita svenskar r det inte s vanligt att mrda fr familjens heder, det hnder vl kanske ett par gnger per r (beroende p hur man ser det). Att mrda fr sin egen heder r desto vanligare.
Citera
2018-11-29, 12:55
Medlem
supermoons avatar
Ska bara upplysa trden om att Mellerud r en ort i Dalsland. Vissa nyhetsartiklar utelmnar nmligen Mellerud och skriver bara "ort i Dalsland" (ssom text-tv; lnk utelmnas eftersom den frldras snabbt). S, nu r det lite lttare att ska fram rtt trd.
Citera
2018-11-30, 12:21
Medlem
Universells avatar
https://petterssonsblogg.se/2018/11/...rd-i-mellerud/

Citat:
I gr talades Reza Ebrahimi, afghansk medborgare med tolkbehov p dari vid Vnersborgs tingsrtt misstnkt fr mord p en kvinna i Mellerud den 9 juli 2018

Citat:
Mlnummer i Vnersborgs tingsrtt: B 2641-18, klagaren yrkar utvisning p livstid.
Citera
2018-11-30, 12:56
Medlem
zemfiras avatar
Barnen larmade SOS:

Min pappa har ddat min mamma
En 48-rig man talades i gr, misstnkt fr mord p sin fru som var i 35-rsldern. Enligt talet knivhgg han henne ett stort antal gnger i bostaden i en kommun i Dalsland, dr paret bodde med sina barn. Frutom mord r mannen ven misstnkt fr tv fall av ofredande riktat mot tv av parets barn. Tre av barnen, som samtliga r under 12 r, bevittnade brottet.

https://www.aftonbladet.se/a/0E8EmG

Ngon som har FUP?
EDIT: Har mailat Vnersborgs tingsrtt angende fup. Vntar p svar. Delar av FUP r sjlvklart sekretessbelagd.
Senast redigerad av zemfira 2018-11-30 kl. 13:28.
Citera
2018-11-30, 14:49
Medlem
zemfiras avatar
Har ftt FUPen skickad. Hur lgger jag upp den? Kan ngon kontakta mig p PM s det inte blir OT.
Citera
2018-11-30, 16:19
Medlem
https://minfil.com/?fbclid=IwAR0c2bN...0OOa8l0sJayAjc

hr kan du ladda upp fupen, kunde ej skicka pm till dig
Citera
2018-11-30, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Har ftt FUPen skickad. Hur lgger jag upp den? Kan ngon kontakta mig p PM s det inte blir OT.

Lgg upp fupen hr inne och sen dela den in i denna trden
https://minfil.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in