• 6
  • 7
2018-07-31, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
"Då får man nog ta det". Smaka på den.

Ulf Rohlén börjar med att nämna "här har man flytt med gummibåt över Medelhavet och hjälper man inte till är det ren skam". Han är rent utsagt fientlig mot sitt eget folk.

PK-folket med makt tycker att svenskarna som oroar sig över att de förlorar sitt land är skamliga människor. Kom ihåg det vem den här Ulf Rohlén är. Ingen brist på arrogans där inte. Han finns inte till för sitt eget folk och det kommer han alltid undan med genom att hävda att "alla människor är lika mycket värda".

Det går inte att diskutera med sådana som Ulf Rohlén. Han kör bara över. Då måste svenskarna köra över honom eller förlora.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-07-31 kl. 21:45.
Citera
2018-08-02, 01:32
Bannlyst
Uppgifter om Ulf Rohlén. "Ulf Rohlén får ut 100 000 kronor i månaden för att vara vd över Örebro bostäders 22 500 lägenheter, det är högst i Örebro län."

https://www.hemhyra.se/nyheter/ulf-r...-i-orebro-lan/

Jag tror att jag kräks för detta är nog inga ovanliga löner som pk-packet tillgodosett sig. Med den lönen kan de sedan sitta med sina miljoner och säga åt sitt folk att "det får de ta" när invandrare tas emot och efter inte alltför länge får förtur till hyresbeståndet av bostäder. Det är ändå inte lönerna jag spyr över utan de höga herrarnas och kärringarnas föraktfulla attityd.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-08-02 kl. 01:35.
Citera
2018-08-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Nej dom har inte råd, och skulle berikarna ha råd brukar dom sköta sig.
Vet inte om man ska skratta eller gråta. Googla på Drottningvägen på Lidingö. Husen ligger 200 m från Stadshuset och 300 m från centrumet (se maps.google.se). Huset tillhör tydligen Lidingö stad sedan länge (hittar inte slutpriser). De närliggande husen såldes för 11 och 16 miljoner, de flesta svenskar skulle nog bara drömma om en villa i ett sådant läge, men har ingen som helst möjlighet att tjäna in sådana summor, inte låna heller, tror jag. I kommunens rapporter redovisas viss upprustning och möjligen reparation de senaste åren. De ska det bo "berikare" som enligt dig inte har råd. Jag tvivlar på att en läkare skulle kunna köpa en sådan villa, men det lönar sig att vara fullständigt outbildad. Jag är väldig frustrerad och oförstående - när ska jag få en sådan bostad gratis? Kan man på något sätt bli av med all utbildning och erfarenhet och inkomst för att kvalificera sig för bostaden?
Citera
2018-08-02, 19:23
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinicius
Trist? Det är ju snarare helt sjukt. Hur tycker du att man ska gå till väga för att lösa situationen som uppenbarligen finns på fler platser?

8700 kallhyra, därtill tillkommer 700kr för parkering, bredband, vatten och el. Uppenbarligen tillräckligt dyrt för att svenskar inte skulle ta lägenheterna till en början. Nu verkar även en annan faktor spela in i att det är svåruthyrt.

Har man arbetat före, under och nu efter sina studier, samtidigt som jag arbetat under sommar- och jullov tycker jag ändå att jag kan klassas som skattebetalare. Men tydligen inte. Jag ska inte klaga på att socialförsäkringssystemet inte längre är ett försäkringssystem utan ett biståndssystem vilket ex. Malcom Kyeyune hävdar.

Kallhyra? Vad kostar uppvärmningen av lägenheten då? Och ingår verkligen inte vatten i hyran?
Citera
2018-08-02, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Kallhyra? Vad kostar uppvärmningen av lägenheten då? Och ingår verkligen inte vatten i hyran?

Centralvärme, vatten är dessutom inte så dyrt. Antar att bredband och el är de dyraste utgiftsposterna utöver hyran.

UPPDATERING: Var på visning idag på andra lägenheter i staden. Tydligen har detta nybyggda kvarter blivit lite "ökänt" bland hyresvärdskretsar i staden. Hyresgästerna (antar de svenska som kan välja bostad?) i kvarteret flyttar redan därifrån och värden som vi pratade med hade haft flera inflyttningar därifrån. Han tyckte det var synd pga allt jobb och prestige som lagts ned på det här projektet. 6-8 centrala, nybyggda hus (6 våningar) som ingen vill bo i.
Citera
2018-08-02, 22:27
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinicius
Centralvärme, vatten är dessutom inte så dyrt. Antar att bredband och el är de dyraste utgiftsposterna utöver hyran.

UPPDATERING: Var på visning idag på andra lägenheter i staden. Tydligen har detta nybyggda kvarter blivit lite "ökänt" bland hyresvärdskretsar i staden. Hyresgästerna (antar de svenska som kan välja bostad?) i kvarteret flyttar redan därifrån och värden som vi pratade med hade haft flera inflyttningar därifrån. Han tyckte det var synd pga allt jobb och prestige som lagts ned på det här projektet. 6-8 centrala, nybyggda hus (6 våningar) som ingen vill bo i.

Tack! Men om det är centralvärme och den ingår i hyran så heter det inte kallhyra!

Minns när detta hände i Rågsved för 25 år sedan, flyktingarna flyttade in i nybyggda lägenheter som svenskar inte hade råd med...
Citera
2018-10-07, 13:28
Medlem
Så är det i Malmö också, dessa går före alla köer även i det kommunala bostadsbolaget MKB Rakt in i nybyggda hus.
Citera
2020-12-25, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Så är det i Malmö också, dessa går före alla köer även i det kommunala bostadsbolaget MKB Rakt in i nybyggda hus.

Det jag lyfte i tråden har börjat få belysning i media. Jag hade tills för två år sedan gått i villfarelsen att hur man en 2RoK För nästan 10 papp i ett nybyggt hus så har man 1) ett tryggt och rent bostadshus och 2) majoriteten av ens grannar betalar hyran själv. Men icke.

https://bulletin.nu/fokus/all/malmos-nya-bostadspolicy-byggare-tvingas-kvotera-in-ekonomiskt-svaga-grupper
Citera
2020-12-25, 15:44
Medlem
BidragsTurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KometenKommer
Om vi vänder på steken. Hur stor andel av dagens nyproducerade hyreslägenheter går inte via socialförvaltningen? Trycket på kommunerna måste fortfarande vara enormt efter senaste årens massinvasion. Dessutom lär inte trycket minska när alla anhöriga till nyanlända ges uppehållstillstånd kommande åren.

Dom enda jag kan tänka mig som har reservationer är privata hyresvärdar. Om nu inte kommunerna tvingar dessa att ta emot en aldrig sinande ström av kaosmänniskor också.

Medelsvenne lyssnar på Morgan och svetsarn när dessa predikar att det nu skall bli "ordning och reda". I synnerhet Morgan flikar ofta in att nivåerna nu är på lägre nivåer än någonsin. I skarpt läge blir det total walkover för miljöpartiets vilja däremot.
Citera
2020-12-26, 02:24
Medlem
Känner igen detta. enda lösningen idag är att köpa bostadsrätt. var i hyressvängen senast för 10 år sedan och innan. uppväxt och alltid bott i hyresrätt tills för 10 år sedan.
Mitt område var endå "fint" tills dom började slussa in nyanlända. då gick det snabbt utför.

Soppor kastades ut från balkongerna, höll själv på att få en soffa i huvudet som kastades ut från 3dje våningen.
Blev självklart förbannad och frågade vad dom sysslade med. Dom kunde inte ett ord svenska och verkade undra varför jag var arg. sen gick de in som att inget hänt.

Tvättstugan var ett helvete på slutet. konstanta konflikter om tider och att folk bröt upp de små tvätt båsen med kofot om de inte hade tid. fick slänga ut folk från min tid HELA tiden på slutet.

tycker synd om de som inte kan flytta från sådana områden.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in