Citat:
För många skulle svara gud, eller sin gud. Många andra hade svarat för att mina föräldrar hade sex, för att en spermie befruktade ett ägg eller dylikt.
Många hade svarat jag vet inte.
För många hade svarat oändligt. Många hade svarat enormt/gigantiskt etc. Nästan ingen skulle dra till med en seriös uppskattning, alltså någon typ av nummer.
Citat:
Bästa vän ger ju ungefär samma resultat som "vad heter du?" förutom att du tappar många unika svar då de säger mamma/brorsan/etc eller variationer på "jag har inga vänner".
Båda uppskattningar hade gett för få unika svar då folk gillar att runda av. Många hade även svarat variationer på "ingen jävla aning" eller "alldeles för långt"
Din med personnummer är rätt bra. Om du omformulerar frågan litegrann hade du kunnat få många unika, men givetvis tråkiga svar.
Jag skulle bara med vapen draget fråga: "Would you kindly spell out your full name and any identification number you might have?"
Jag vinner hitills för jag är den enda som ställt min fråga på engelska, ett språk många mer talar än svenska.
Alla era frågor hitills hade besvarats av en stor majoritet med någon variation av "jag förstår inte vad du säger".