Citat:
Ursprungligen postat av
Hoppsasteg
Det är något märkligt med de där kvinnorna som är 60 + och aktivister. Gärna med bakgrund som ”konstnär” men också undersköterska, lärare, socionom, en och annan sjuksköterska mm.
De har liksom ingen uppfattning om hur man beter sig på nätet. Nu när jag tittade på hennes profil så såg jag att hon hade över 4000 följare. När hon postar på Facebook kanske hon får 15(!!!!) likes. Det är ingenting. Hade jag postat på Facebook att jag drack kaffe hade jag fått fler likes. Men nu postar jag inte det. För att det är ointressant och man behöver inte lägga upp allt man gör eller som far igenom huvudet.
Hon verkar inte förstå att vill man att folk läser det men gör och intresserar sig ska man inte lägga upp två -tre poster per dag på exakt samma tema. Ingen, inte ens de som håller med dig, vill se det.
Oavsett fråga då är de där tantaktivisterna helt galna på sociala medier. Jag undrar om det är därför få av dem är utbildade, undantag lärare/socionomer (konstskolor och folkhögskolor räknas ej). Säger kanske en del om utbildningen…
Det gäller för övrigt andra frågor också. Jag har dolt flera släktingar som håller på så, oavsett vad de är för/mot. De förstår inte att det är det som händer.
Med det sagt verkar tanten inte klok. En sån där som bemöter all argumentation med ”du är ju fascist” för att man kanske inte vill att wahabismen ska sprida sig i Sverige och att vi borde diskutera homofobin inom vissa invandrargrupper.
Haha, klockrent inlägg. Du formulerade något som jag inte kunnat sätta ord på. Ibland är det tom så att en person som framstår ganska pigg och klar i verkligheten, låter som en groggad häxa på nätet.