Citat:
Ursprungligen postat av
Niklas1993
Så säg att jag blir läkare i Norge isåfall. Blir jag rik där? Eller Australien/USA kanske?
När du drar 1 mille i månaden i lön. Då är du RIK. Gör du inte det då är du inte rik. 100k som någon nämnde är ingenting för mig. För enligt mig är du bara rik då du kan glassarejält om du vill. Å har du 1 miljon i månaden då kan du både lägga undan/spara/investera större summor och glassa en del. Men även med den höga lönen då går det mesta bort till skatt. Så snuskigt rik är du då du kammar hem 50-100+ miljoner per år. Och då krävs nog ett AB med aktieutdeling.
Jag har läst och varit intresserad av företagande och ekonomi sedan jag var tonåring. Följer Forbes listor på dollar miljardärer. Det hjälper att vara intresserad av pengar om du vill bli rik. Finns inte viljan är det svårt att bli rik och störtomöjligt om du har tänkt jobba ett vanligt 9-5 jobb livet ut.
Edit: Sedan är jag inte direkt asrik själv. Men som någon sa en gång. Det är pengarna du har då du trillar av pinnen som räknas. Jag är fortfarande bara 34 så med lite tur har jag 50 år på mig att bli snuskigt rik.