Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-31, 18:32
  #13
Medlem
Valfrids avatar
JonDeTech Sensors - Kan vi förvänta oss att se sensorerna i mobiltelefoner?

Det skulle inte förvåna mig personligen då sensorn tycks(min personliga uppfattning) vara ensam om att kunna integreras i mobiltelefoner pga sin storlek. Någon som har hittat en mindre sensor eller ens en sensor som passar rent storleksmässigt? Vad anser panelen?

https://www.redeye.se/arena/posts/jo...mobiltelefoner
__________________
Senast redigerad av Valfrid 2018-07-31 kl. 18:38.
Citera
2018-07-31, 18:58
  #14
Medlem
Gneggars avatar
Jag ser inget behov av en speciell IR-sensor i telefonen utöver det som redan finns. Det är bara nån skitfirma som vill prata upp sin aktiekurs.
Citera
2018-07-31, 19:04
  #15
Medlem
Valfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gneggar
Jag ser inget behov av en speciell IR-sensor i telefonen utöver det som redan finns. Det är bara nån skitfirma som vill prata upp sin aktiekurs.


Är du verkligen så trångsynt? Med bolagets sensor verkar man ju tex kunna styra skärmen via rörelser och mäta temperaturen på olika saker tex öl, badvatten , vällingflaskor och mkt mer. Personligen skulle jag gärna ha en sådan funktion i min telefon. Speciellt när vd står och säger att priset för sensorn ut till kund vid mkt stora volymer är ca 1 dollar dvs en väldigt liten summa kontra priset på en smartphone och att man samtidigt har en produktionskostnad på ca 1/10 del utav detta. Riktigt bra marginaler alltså och får man in detta i flertalet storsäljande mobiler , ja då gissar jag personligen på att vi har en riktig GRAND SLAM kursmässigt.

Varför tror du att en OEM-Kund inom mobilindustrin jobbar med bolaget i detta nu? Har dom andra åsikter än dig?

Vad ansåg du om fingerprint år 2010? Vad hände med bolagets aktie efter åren därefter? Gick aktiekursen upp 1000-tals procent?
__________________
Senast redigerad av Valfrid 2018-07-31 kl. 19:18.
Citera
2018-07-31, 19:13
  #16
Medlem
Valfrids avatar
JonDeTech nominerad till årets innovation på Mobilgalan


http://www.etn.se/index.php/nyheter/...nnovationspris

"– Vi är otroligt glada över att ha blivit nominerade till Guldmobilen som årets innovation. Det är en bekräftelse på att vår sensorteknik är unik i sitt slag, säger Robert Ekström, vd på Jondetech, i ett pressmeddelande.

Jondetech är ett av tre företag vars teknik nominerats till Guldmobilen."
Citera
2018-07-31, 19:25
  #17
Medlem
Gneggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Vad ansåg du om fingerprint år 2010? Vad hände med bolagets aktie efter åren därefter? Gick aktiekursen upp 1000-tals procent?

Jag ansåg inget om den. Hur går kursen nu då? Vilka nya telefoner använder deras sensorer?
Citera
2018-07-31, 19:44
  #18
Medlem
Valfrids avatar
Fingerprint är värt ca 2480 miljoner kr i dagens läge, Jondetech ca 212 miljoner. Du verkar mest prata runt det aktuella ämnet samt oinsatt, då blir det ointressant. Jag tror du får läsa på och sedan återkomma för att detta skall kunna bli en intressant diskussion .

Jag är intresserad av att disskutera bolaget JonDeTech på ett seriöst sätt . Ett bolag som jag tror går en ljus framtid till mötes.
__________________
Senast redigerad av Valfrid 2018-07-31 kl. 19:53.
Citera
2018-07-31, 20:02
  #19
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Ser mycket riktigt intressant ut.
Citera
2018-07-31, 20:26
  #20
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera
2018-07-31, 21:11
  #21
Medlem
Valfrids avatar
Lock&Load som jag brukar säga
Citera
2018-08-27, 22:48
  #22
Medlem
poxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Lock&Load som jag brukar säga
Har du sålt av än eller ser du fortfarande den giganormousa potentialen?
Citera
2018-08-28, 08:07
  #23
Medlem
Hkarns avatar
Hur hittar folk ens skitbolag som detta. trodde op seriöst att detta var någon nästa fingerprint?
Citera
2018-09-26, 17:09
  #24
Medlem
Valfrids avatar
Haha, jag äger i skrivande stund 28520 aktier i detta bolag och jag tror på en flerfaldig mångdubbling av kursen från dagens nivåer. Det finns givetvis inga som helst garantier men det är min personliga uppfattning att detta bolag har goda chanser att bli en riktig framgångssaga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback