2018-07-06, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dcc55
Är själv musiker och gillar att kolla alla typer av band, förutom renodlade "Tomas ledin" liknande coverband, så jag skulle gå
Haha, Ja du ser! Att det skulle dra musiker tvivlar jag inte på men skulle det dra en " vanlig " publik är frågan, ?
Senast redigerad av Monday1 2018-07-06 kl. 00:30.
Citera
2018-07-06, 00:30
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Ahhhh--toppen ide--Faktiskt ! Att promota det på det sättet är ju super attraktivt..Asså jag tror på det!?

De borde nog kunna gå!
Så kör man liknande logotyper som orginalbanden, häftigt collage av bilder, kanske nämner några kända låtar rent av på affischen också.

Var är tanken att gruppen skall uppträda? Mindre krogar?
Det går ju även att ringa runt lite och kolla hur intresset ser ut där!
Kom ihåg bara att ju färre ni är i gruppen, ju mer tjänar ni...På gott och ont....

EDIT:
Såg att du nämnde lokala puben!

Och jag skulle nog absolut kunna tänka mig att gå(Bor i en medelstor svensk stad, mellan 35-40)
Citera
2018-07-06, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
De borde nog kunna gå!
Så kör man liknande logotyper som orginalbanden, häftigt collage av bilder, kanske nämner några kända låtar rent av på affischen också.

Var är tanken att gruppen skall uppträda? Mindre krogar?
Det går ju även att ringa runt lite och kolla hur intresset ser ut där!
Kom ihåg bara att ju färre ni är i gruppen, ju mer tjänar ni...På gott och ont....

EDIT:
Såg att du nämnde lokala puben!

Och jag skulle nog absolut kunna tänka mig att gå(Bor i en medelstor svensk stad, mellan 35-40)
Fasen du är grym! , Jag vet inte kan tänka mig lokala puben-eller ähh jag vet inte finns väll knappast några större scener som skulle "köpa" det iaf--Om det inte är skitbra rent utsagt--Men firmafester osv, Kan tänka mig trio eller kvartet-med backtrack ( blås) skulle kunna vara möjlig sättning.
Senast redigerad av Monday1 2018-07-06 kl. 00:38.
Citera
2018-07-06, 00:47
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Fasen du är grym! , Jag vet inte kan tänka mig lokala puben-eller ähh jag vet inte finns väll knappast några större scener som skulle "köpa" det iaf--Om det inte är skitbra rent utsagt--Men firmafester osv, Kan tänka mig trio eller kvartet-med backtrack ( blås) skulle kunna vara möjlig sättning.

Pubar, firmafester, öltält på festivaler också kanske?

Kvartett minst isf. Bas, trummor och minst 2 gitarrer kommer behövas för att göra de flesta av låtarna rättvisa!
Backingtrack kan fungera för en del grejer, men det är nog ändå att rekommendera att ha någon på synth också, iaf om ni tänkt köra mkt senare Wings och sologrejer av Paul.

Glöm heller inte bort stämsången!
Citera
2018-07-06, 00:50
Bannlyst
Citat:
Haha, Ja du ser! Att det skulle dra musiker tvivlar jag inte på men skulle det dra en " vanlig " publik är frågan, ?
Ja det är ju frågan, musikpolisen dyker ju säkerligen upp men ja jo det borde ju funka, låter sångaren som Paul?
Citera
2018-07-06, 00:54
Medlem
Citat:
Pubar, firmafester, öltält på festivaler också kanske?

Kvartett minst isf. Bas, trummor och minst 2 gitarrer kommer behövas för att göra de flesta av låtarna rättvisa!
Backingtrack kan fungera för en del grejer, men det är nog ändå att rekommendera att ha någon på synth också, iaf om ni tänkt köra mkt senare Wings och sologrejer av Paul.

Glöm heller inte bort stämsången!
Suck och pust, Det där blir mastigt att fixa--jävla rep för att få ihop det på 5-6 man--Trio med backtrack???
Citera
2018-07-06, 00:57
Medlem
Citat:
Ja det är ju frågan, musikpolisen dyker ju säkerligen upp men ja jo det borde ju funka, låter sångaren som Paul?
Ja det är det han gör , iofs "låter som Paul är ju svårt !" men ganska nära--som en yngre Paul--Typ Ebony ivory , Live and let die tiden! Haha, Ja gott om poliser också som kommer o dricker vatten bara för att tala om hur jävla kasst det är!
Senast redigerad av Monday1 2018-07-06 kl. 01:01.
Citera
2018-07-06, 01:01
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Suck och pust, Det där blir mastigt att fixa--jävla rep för att få ihop det på 5-6 man--Trio med backtrack???

Det kan räcka med kvartett om ni ersätter andragitarr med synth kanske? Många Beatles-låtar kan bli knepiga då, men en synth kan ju ha sjukt många sound, så varför inte gitarrsound?

Trio med backtrack, hmmm. Ja det kan gå men det blir jäkla mkt backtrack då att jobba med tänker jag spontant! Sedan är det ju lite trökigare också..

Vilka låtar ni kan köra minskar ju drastiskt om ni inte kan arra om det förstås till önskat sound. Målet är så nära som orginalet eller? Det brukar ju vara så med tributes iaf.
Citera
2018-07-06, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ja det är det han gör , iofs "låter som Paul är ju svårt !" men ganska nära--som en yngre Paul--Typ Ebony ivory , Live and let die tiden! Haha, Ja gott om poliser också som kommer o dricker vatten bara för att tala om hur jävla kasst det är!
Hahahaha ja musikpolisen gör sig ALLTID påmind! Men va fan testa, det kan absolut funka!
Citera
2018-07-06, 01:06
Medlem
Citat:
Det kan räcka med kvartett om ni ersätter andragitarr med synth kanske? Många Beatles-låtar kan bli knepiga då, men en synth kan ju ha sjukt många sound, så varför inte gitarrsound?

Trio med backtrack, hmmm. Ja det kan gå men det blir jäkla mkt backtrack då att jobba med tänker jag spontant! Sedan är det ju lite trökigare också..

Vilka låtar ni kan köra minskar ju drastiskt om ni inte kan arra om det förstås till önskat sound. Målet är så nära som orginalet eller? Det brukar ju vara så med tributes iaf.
Alltså precis när jag skrivit förra inlägget slog det mig också hur satans tråkigt det skulle se ut och låta på trio, Kvartett med backtrack då kan det funka.. Japp planka orginalen är ett måste tror jag, Men om det inte blir bra då kan man fet-glömma hela grejen,Det måste vara bra !
Senast redigerad av Monday1 2018-07-06 kl. 01:10.
Citera
2018-07-06, 01:08
Medlem
Citat:
Hahahaha ja musikpolisen gör sig ALLTID påmind! Men va fan testa, det kan absolut funka!
Haha, välkommen !
Citera
2018-07-06, 01:09
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Alltså precis när jag skrivit förra inlägget slog det mig också hur satans tråkigt det skulle se ut och låta på trio, Kvartett med backtrack då kan det funka..

Thumbs up!

Kom även på att personen som spelar synth skulle kunna växla till andragitarr ist om ni lirar någon klassisk dänga från Help-plattan exempelvis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in