Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-05, 23:44
  #1
Medlem
Som rubriken frågar , Skulle ett band som enbart spelar Paul Mccartney musik fungera att spela ute, han har en otrolig låtskatt att ösa ur i från Beatlestiden-Wings-och som solo artist! En god vän till mig funderar på att sätta ihop ett band för att spela ute med, Tror ni det skulle dra någon publik eller är det först efter det att Paul gått bort som det skulle fungera? Vad tror ni, Tänker typ pub-spelningar och mindre ställen-Ev firmafester. vad ni tror?
Citera
2018-07-05, 23:55
  #2
Medlem
Utopiantoss avatar
Man kan ju åtminstone hoppas. Fantastisk artist, Paul McCartney. Jag hade älskat det. Verkligen inget fan av mycket av dagens moderna musik, rap, r&b och dylikt. Får man fråga vilken stad som det handlar om?
Citera
2018-07-05, 23:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Man kan ju åtminstone hoppas. Fantastisk artist, Paul McCartney. Jag hade älskat det. Verkligen inget fan av mycket av dagens moderna musik, rap, r&b och dylikt. Får man fråga vilken stad som det handlar om?
Ahhh ett svar..Tack ! Ja visst absolut jag tror det skulle fungera ! utgångsort måste vara Stockholm.
Men tror du spontant och om du tänker efter att det skulle fungera! Snubben låter och liknar Paul så där ligger inte problemet , problemet verkar vara att det kommer att ligga mycket jobb och investeringar i PA osv innan det blir dags för spelningar! Värt att satsa på , Vad tror du/ ni?
__________________
Senast redigerad av Monday1 2018-07-06 kl. 00:01.
Citera
2018-07-06, 00:02
  #4
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Jag tror att en mer renodlad Beatles-tribute skulle lyckats bättre, Wings och senare Paul Mccartney är långt ifrån lika stort idag. Inte många förutom den riktigt gamla generationen diggar det. Jag skulle tro att det skulle absolut fungera vid något tillfälle, men en Beatles-tribute är alltid ett säkert kort.
Citera
2018-07-06, 00:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Jag tror att en mer renodlad Beatles-tribute skulle lyckats bättre, Wings och senare Paul Mccartney är långt ifrån lika stort idag. Inte många förutom den riktigt gamla generationen diggar det. Jag skulle tro att det skulle absolut fungera vid något tillfälle, men en Beatles-tribute är alltid ett säkert kort.
Finns det inte tillräckligt med Beatles tributeband? Asså jag vet inte! Men Pauls musik är väll aktuell även för yngre I dont know! Jag menar att det även ska ingå låtar från Beatles-tiden, Lady madonna, Let it be, Got to get you in to my Life, Good day suns hine-- etc . Band on the run -Finns hur mycket som helst!
__________________
Senast redigerad av Monday1 2018-07-06 kl. 00:14.
Citera
2018-07-06, 00:09
  #6
Avstängd
dcc55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Jag tror att en mer renodlad Beatles-tribute skulle lyckats bättre, Wings och senare Paul Mccartney är långt ifrån lika stort idag. Inte många förutom den riktigt gamla generationen diggar det. Jag skulle tro att det skulle absolut fungera vid något tillfälle, men en Beatles-tribute är alltid ett säkert kort.
Instämmer!
Citera
2018-07-06, 00:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dcc55
Instämmer!
Ok är det så--Hmmm
Citera
2018-07-06, 00:15
  #8
Avstängd
dcc55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Ok är det så--Hmmm
Ja bara en känsla, men visst som du skriver, finns ju hur många Beatles tributes som helst, så hmmm ja vetta fan
Citera
2018-07-06, 00:17
  #9
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Finns det inte tillräckligt med Beatles tributeband? Asså jag vet inte! Men Pauls musik är väll aktuell även för yngre I dont know! Jag menar att det även ska ingå låtar från Beatles-tiden, Lady madonna, Let it be, Got to get you in to my Life, Good day suns hine--


Jag vet inte hur läget ser ut nu, men Beatles-tributes har det ju funnits en del av genom åren iaf!
Men grejen är att det funkar alltid. ALLA vet vilka Beatles är, hur de ser ut osv osv. är djupt inrotad i vår populärkultur, men en paul mccartney-tribute är inte alls lika estetiskt tilltalande. Ska det vara en snubbe då som ser ut som klär sig som Paul och frontar, och resten bara några anonyma musiker t.ex. ?

Att hans musik skulle vara aktuellt för de yngre stämmer inte! Även om jag håller med om att han har gjort mycket fantastisk musik så är den knappast särskilt aktuell idag. Beatles är dock alltid aktuella, men även de börjar tappa popularitet....

EDIT:
Men det kanske kunde funka ändå, men det hade inte fungerat LIKA BRA som en Beatles-tribute genrellt iaf(tror jag).

En idé kan vara att i er reklam ha "Paul mccartney tribute - The music of THE BEATLES, WINGS and many more blablabla"
__________________
Senast redigerad av CloserToTheHeart 2018-07-06 kl. 00:20.
Citera
2018-07-06, 00:19
  #10
Medlem
Om ni går till er själva,( tänk nu ) ni ser en promo på lokala puben--Nästa helg fredag-lördag 20.00 23.00--Tributeband Paul Mccartney. Hur skulle ni tänka? Gå dit o kolla eller äh va faan går det att äta ( typ)
Citera
2018-07-06, 00:21
  #11
Avstängd
dcc55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Om ni går till er själva,( tänk nu ) ni ser en promo på lokala puben--Nästa helg fredag-lördag 20.00 23.00--Tributeband Paul Mccartney. Hur skulle ni tänka? Gå dit o kolla eller äh va faan går det att äta ( typ)
Är själv musiker och gillar att kolla alla typer av band, förutom renodlade "Tomas ledin" liknande coverband, så jag skulle gå
Citera
2018-07-06, 00:23
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Jag vet inte hur läget ser ut nu, men Beatles-tributes har det ju funnits en del av genom åren iaf!
Men grejen är att det funkar alltid. ALLA vet vilka Beatles är, hur de ser ut osv osv. är djupt inrotad i vår populärkultur, men en paul mccartney-tribute är inte alls lika estetiskt tilltalande. Ska det vara en snubbe då som ser ut som klär sig som Paul och frontar, och resten bara några anonyma musiker t.ex. ?

Att hans musik skulle vara aktuellt för de yngre stämmer inte! Även om jag håller med om att han har gjort mycket fantastisk musik så är den knappast särskilt aktuell idag. Beatles är dock alltid aktuella, men även de börjar tappa popularitet....

EDIT:
Men det kanske kunde funka ändå, men det hade inte fungerat LIKA BRA som en Beatles-tribute genrellt iaf(tror jag).

En idé kan vara att i er reklam ha "Paul mccartney tribute - The music of THE BEATLES, WINGS and many more blablabla"
Ahhhh--toppen ide--Faktiskt ! Att promota det på det sättet är ju super attraktivt..Asså jag tror på det!?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback